Στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» της ΕΛ.ΑΣ. αναφέρονται με ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού και Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης οι βουλευτές του Ποταμιού, Ιάσονας Φωτήλας – Αχαΐας και Γιώργος Αμυράς – Β’ Αθήνας.
Σύμφωνα με το ανωτέρω πρόγραμμα, οι πολίτες θα μπορούν πλέον ηλεκτρονικά να καταθέσουν ηλεκτρονικές αιτήσεις και ταυτόχρονα σε κάποιες περιπτώσεις να λαμβάνουν ηλεκτρονικά και απαντήσεις για διοικητικές πράξεις, για κάθε χρήση. Πρόσφατα δημοσιεύματα κάνουν γνωστό ότι στα τέλη Σεπτεμβρίου θα ξεκινούσε η λειτουργία του έργου. Όμως, δε θα τεθούν στη διάθεση των πολιτών οι περίπου 150 υπηρεσίες – όπως είχε σχεδιαστεί – αλλά μόνο περίπου 70. Για το λόγο αυτό ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί για ποιο λόγο δεν έχει ακόμη συγκροτηθεί η Διαχειριστική Αρχή του Υπουργείου Ανάπτυξης, πότε θα ξεκινήσει και πότε θα ολοκληρωθεί το εν λόγω πρόγραμμα και εάν υπάρχει κίνδυνος να χαθεί η σχετική χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ λόγω καθυστέρησης παράδοσης του έργου.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
Προς τους Υπουργούς
Οικονομίας, Ανάπτυξης & Τουρισμού
Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης
Θέμα: Πότε θα ολοκληρωθούν οι ψηφιακές υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ προς τους πολίτες;
Παραμένει επιτακτική ανάγκη η προώθηση, επίσπευση και ολοκλήρωση προγραμμάτων για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου παροχής υπηρεσιών προς τους πολίτες από το δημόσιο με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων. Με τον τρόπο αυτό μειώνεται σημαντικά η γραφειοκρατία, αναβαθμίζεται ο ρόλος των υπαλλήλων, αποφεύγεται η ταλαιπωρία των πολιτών και δίνεται η δυνατότητα για μεγαλύτερη ευελιξία μέσω της αναδιοργάνωσης των καθηκόντων των δημοσίων υπηρεσιών. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται και το έργο «Ψηφιακές Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας Διοικητικού και Δικαστικού Χαρακτήρα» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση», συνολικού προϋπολογισμού 13.274.965,00€ που πραγματοποιήθηκε στις 19/07/2011.
Το συγκεκριμένο έργο δίνει πραγματικά σημαντικές δυνατότητες στους πολίτες εφόσον μπορούν ηλεκτρονικά πλέον να καταθέσουν ηλεκτρονικές αιτήσεις και ταυτόχρονα σε κάποιες περιπτώσεις να λαμβάνουν ηλεκτρονικά και απαντήσεις για διοικητικές πράξεις, για κάθε χρήση. Άδειες παραμονής, δελτία αστυνομικής ταυτότητας, άδειες εργασίας, κατοχής όπλων, κυκλοφορίας μοτοποδηλάτων και καταγγελίες είναι μόνο μερικές από τις υπηρεσίες που αναμένεται να τεθούν στην διάθεση του πολίτη αλλά και των επιχειρήσεων. Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι η χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου πραγματοποιείται από κονδύλια του ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Δημοσίων Επενδύσεων.
Πρόσφατα δημοσιεύματα κάνουν γνωστό ότι στα τέλη Σεπτεμβρίου θα ξεκινούσε η λειτουργία του έργου. Όμως, δε θα τεθούν στη διάθεση των πολιτών οι περίπου 150 υπηρεσίες – όπως είχε σχεδιαστεί – αλλά μόνο περίπου 70. Βασική αιτία για αυτή την εξέλιξη είναι η έλλειψη διαχειριστικής αρχής στο Υπουργείο Ανάπτυξης, η οποία θα ήταν επιφορτισμένη με την απορρόφηση του σχετικού προγράμματος ΕΣΠΑ. Ταυτόχρονα, η εταιρεία ανάδοχος του έργου έχει σταματήσει τις όποιες εργασίες λόγω της διακοπής της χρηματοδότησης και αναγκαστικά περιμένει το πρόγραμμα «γέφυρα» που θα της επιτρέψει να συνεχίσει τις εργασίες της για την παράδοση και των υπόλοιπων 80 περίπου υπηρεσιών.
Δεδομένων των προεκτεθέντων ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Για ποιους λόγους δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή Διαχειριστική Αρχή η οποία θα αναλάβει τη παρακολούθηση του εν λόγω έργου; Πότε αναμένεται να συγκροτηθεί αυτή;
2. Πότε αναμένεται να ξεκινήσει το εν λόγω έργο και πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί; Ποιο το σχετικό χρονοδιάγραμμα;
3. Υπάρχει κίνδυνος να χαθούν τα σχετικά κονδύλια ΕΣΠΑ λόγω καθυστέρησης παράδοσης του έργου; Και αν ναι, σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να αποφευχθεί ένα τέτοιο συμβάν;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Ιάσονας Φωτήλας- Αχαΐας
Γιώργος Αμυράς – Β’ Αθήνας