Το πρόβλημα αναδεικνύει ο Βουλευτής Λάρισας του Ποταμιού, κ. Κώστας Μπαργιώτας, με ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Σε πρόσφατη ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ελασσόνας αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η πρωτοφανής αδικαιολόγητη καθυστέρηση στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών φέτος και οι ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών, οι οποίες δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, αν και βρισκόμαστε ήδη στα μέσα του Οκτώβρη, έχουν ως αποτέλεσμα τη σημερινή εικόνα των σχολείων σε όλη τη χώρα. Πιο συγκεκριμένα, σχολεία της περιοχής Ελασσόνας έχουν σημαντικά κενά σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων Αγγλικής και Γερμανικής Γλώσσας, Μουσικής, Καλλιτεχνικών και Θεατρικής Αγωγής. Επιπλέον, ολοήμερα τμήματα των σχολείων με μεγάλο αριθμό μαθητών, είτε δεν λειτουργούν καθόλου, είτε υπολειτουργούν, εξαιτίας της έλλειψης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων. Σημαντικά είναι τα προβλήματα και στο Ειδικό Σχολείο της Γαλανόβρυσης, στο οποίο δεν έχουν γίνει ακόμη οι απαραίτητες προσλήψεις σε ειδικευμένο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, εκπαιδευτικοί αναγκάζονται συστηματικά να εργάζονται πέραν του διδακτικού τους ωραρίου για να καλύψουν τα κενά».
Οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία αποτελούν διαχρονικό πρόβλημα που καμία κυβέρνηση έως τώρα δεν επέδειξε την πολιτική βούληση να επιλύσει. Το Ποτάμι ρωτά τον Υπουργό: Σε ποιες ενέργειες θα προβεί, ώστε να καλυφθούν εγκαίρως τα κενά στα δυσπρόσιτα χωριά της περιοχής της Ελασσόνας; Εάν θα προχωρήσει σε εξορθολογισμό του αριθμού των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, καθώς και σε αντικατάσταση των σχολικών συμβούλων που έχουν αποχωρήσει από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΘΕΜΑ: «Ελλείψεις εκπαιδευτικών σε σχολεία της Ελασσόνας»
Οι κενές θέσεις εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι διαχρονικό πρόβλημα στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας και καμία κυβέρνηση ως τώρα δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα θεσμικό πλαίσιο που να αντιμετωπίζει επαρκώς το ζήτημα. Πρόσφατα ήρθαν στη δημοσιότητα στοιχεία που δείχνουν τον στρεβλό τρόπο που έχει δομηθεί το εκπαιδευτικό σύστημα, όπου στο επίκεντρο βρίσκεται ο καθηγητής και η ικανοποίηση κάθε είδους συντεχνιακών αξιώσεων και όχι ο μαθητής, όπως θα έπρεπε. Σύμφωνα με άρθρο της εφημερίδας «Καθημερινή» (07.10.2015) η Ελλάδα κατέχει το παγκόσμιο ρεκόρ στις ειδικότητες των καθηγητών που αριθμούν τις 117, ενώ στην Ευρώπη η δεύτερη σε αριθμό ειδικοτήτων Γερμανία έχει 28 συμπεριλαμβανομένης της τεχνικής εκπαίδευσης. Ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τα κενά πλησιάζουν τις 5.500 και είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολο να καλυφθούν. Επιπλέον, άλλο ένα πρόβλημα έχει δημιουργηθεί από την μη αντικατάσταση σχολικών συμβούλων που αποχώρησαν λόγω συνταξιοδότησης, με αποτέλεσμα οι υπάρχοντες σχολικοί σύμβουλοι να καλύπτουν πολλά παραπάνω σχολεία από ό,τι προβλέπεται.
Το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο στις απομακρυσμένες περιοχές, όπου οι ανάγκες καλύπτονται ως επί το πλείστον από αναπληρωτές που αναλαμβάνουν υπηρεσία έναν ή δυο μήνες μετά την αρχή της σχολικής χρονιάς. Η φετινή χρονιά ξεκίνησε ιδιαίτερα δυσοίωνα, καθώς λόγω των εκλογών έχει καθυστερήσει η διαδικασία πρόσληψης των καθηγητών. Η Ελασσόνα και τα χωριά της, από τα πιο απομακρυσμένα του νομού Λάρισας, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης των σχολείων. Τα ολοήμερα δημοτικά σχολεία είτε δεν λειτουργούν καθόλου είτε υπολειτουργούν λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.
Επειδή ότι οι πολίτες θα πρέπει να έχουν ίση πρόσβαση στην Παιδεία,
Επειδή είναι ζήτημα ορθής λειτουργίας ενός σύγχρονου κράτους η απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων,
ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε, ώστε να καλυφθούν εγκαίρως τα κενά στα δυσπρόσιτα χωριά της περιοχής της Ελασσόνας;
2. Προτίθεστε να προχωρήσετε σε εξορθολογισμό του αριθμού των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων;
3. Θα προχωρήσετε άμεσα σε αντικατάσταση των σχολικών συμβούλων που έχουν αποχωρήσει από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ - ΛΑΡΙΣΑΣ