10 Μαΐου, 2018

ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ποιον αιώνα ζεις;

Ντροπή για τον πολιτισμό αυτής της χώρας αποτελεί η άρνηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να εκδώσει εισιτήριο σε ανάπηρο συμπολίτη μας, καθώς το ανυψωτικό μηχάνημα για την επιβίβαση του ηλεκτροκίνητου αμαξιδίου στο βαγόνι, παραμένει αχρησιμοποίητο στην αποθήκη της εταιρίας χάριν…γραφειοκρατίας. Φυσικό κι επόμενο μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών να αποκλείσουν συμβολικά τις ράγες των τρένων στη Θεσσαλονίκη προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τη στέρηση του δικαιώματός τους στην ελεύθερη μετακίνηση.

Με ερώτηση που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς καλεί τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη να προβεί στην άμεση αποκατάσταση αυτής της απαράδεκτης αντιμετώπισης των συμπολιτών μας με αναπηρία που οδηγεί στον αποκλεισμό τους και ζητά να μην επαναληφθούν ανάλογες καταστάσεις που καταδεικνύουν τη διακριτική και άνιση μεταχείριση σε βάρος των ατόμων με αναπηρία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΘΕΜΑ: Σεβασμός στο δικαίωμα της ελεύθερης μετακίνησης ΑμεΑ
Τα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Παραπληγικών προχώρησαν σε αποκλεισμό των σιδηροδρομικών γραμμών στο σταθμό Θεσσαλονίκης ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την έλλειψη σεβασμού στα δικαιώματά τους. Αφορμή στάθηκε η άρνηση επιβίβασης στο τρένο σε πολίτη με αναπηρία εξαιτίας του ότι τα ειδικά ανυψωτικά μηχανήματα ακόμα δεν λειτουργούν, παρόλο που έχουν αγοραστεί εδώ και μήνες.
Με το απαράδεκτο αυτό περιστατικό και τη συγκεκριμένη πράξη καταστρατηγείται το δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση, καθώς και τα σχετικά νομοθετήματα και οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί. Το Σύνταγμα της χώρας μας, ο ν.4488/2017 υλοποίησης της Σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και ο Κανονισμός 1371 του 2007 για τις μετακινήσεις μέσω τρένων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποτελούν τη βάση.
Συγκεκριμένα τα άρθρα 10 και 11 του Κανονισμού 1371 καθιστούν σαφές ότι οι υπηρεσίες σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών θα πρέπει να προσφέρονται προς όφελος των πολιτών εν γένει. Ειδικότερα, τα άτομα με αναπηρία ή άτομα με μειωμένη κινητικότητα, ανεξαρτήτως του αν αυτή οφείλεται σε αναπηρία, στην ηλικία τους ή σε οποιονδήποτε άλλο παράγοντα, θα πρέπει να έχουν δυνατότητες για σιδηροδρομικά ταξίδια συγκρίσιμες με τις δυνατότητες των λοιπών πολιτών. Τα άτομα με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα έχουν το ίδιο δικαίωμα ελεύθερης κυκλοφορίας, ελεύθερης επιλογής και ίσης μεταχείρισης με τους άλλους πολίτες. Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις υποχρεούνται να λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία ή με μειωμένη κινητικότητα και να διασφαλίζουν ότι –σύμφωνα με τις ισχύουσες κοινοτικές διατάξεις για τις δημόσιες συμβάσεις– εξασφαλίζεται η πρόσβασή τους σε όλες τις αρχιτεκτονικές κατασκευές και σε όλους τους συρμούς
Επισημαίνεται ότι όλα τα νομοθετήματα ορίζουν πως είναι αναφαίρετο δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία να μπορούν να ταξιδεύουν ισότιμα με όλους τους πολίτες.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Γιατί καταστρατηγείται το δικαίωμα στην ελεύθερη μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία; Γιατί καταστρατηγούνται όλα τα σχετικά νομοθετήματα και οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί;
2. Τι σκοπεύετε να κάνετε για την άμεση αποκατάσταση αυτής της ντροπιαστικής για τον πολιτισμό μας αντιμετώπισης των συμπολιτών μας με αναπηρία;
3. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να μην επαναληφθούν ανάλογες καταστάσεις που καταδεικνύουν τη διακριτική και άνιση μεταχείριση των ατόμων με αναπηρία και προσβάλουν τα δικαιώματά τους;

Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς
Β’ Αθήνας

Σχετικά