24 Μαΐου, 2016

Τι γίνεται με τα ανασφάλιστα οχήματα;

Περισσότεροι από 700.000 ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων θα έπρεπε ήδη να έχουν λάβει σχετικά ειδοποιητήρια από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων και να μην παρατείνεται η σημαντική απώλεια δημοσίων εσόδων, ενώ παράλληλα δεν θα πρέπει να κυκλοφορούν ανασφάλιστα και τα οχήματα του δημοσίου.

Αυτά επισημάνουν με ερώτησή τους προς τους Yπουργούς Οικονομικών, Εσωτερικών και Μεταφορών, οι βουλευτές του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς και Γρηγόρης Ψαριανός, και ζητούν ενημέρωση για τον αριθμό των ανασφάλιστων Ι.Χ., αλλά και των οχημάτων του δημοσίου, καθώς και για τον μηχανισμό ελέγχου τους, που φαίνεται να παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ και ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
2. ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ
3. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΔΥΚΤΙΩΝ

ΘΕΜΑ: Ανασφάλιστα οχήματα

Κύριοι Υπουργοί,

Η ύπαρξη ανασφάλιστων οχημάτων εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφαλή κυκλοφορία και επιφέρει σημαντική απώλεια δημοσίων εσόδων. Σε περίπτωση μάλιστα πρόκλησης ατυχήματος ή εμπλοκής σε τροχαίο με ανασφάλιστο όχημα προκύπτουν σοβαρές οικονομικές και νομικές συνέπειες για τους πολίτες με ιδιαίτερα χρονοβόρες διαδικασίες επίλυσης.

Ως γνωστόν ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2015 έχουν ξεκινήσει οι διασταυρώσεις στοιχείων για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων. Σύμφωνα μάλιστα με δημοσιεύματα οι ιδιοκτήτες περισσότερων από 700.000 ανασφάλιστων οχημάτων θα έπρεπε ήδη να έχουν λάβει σχετικά ειδοποιητήρια από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, με τα οποία να καλούνται εντός 15 ημερών να ασφαλίσουν τα οχήματά τους, πληρώνοντας ταυτόχρονα και το σχετικό πρόστιμο των 250 ευρώ.

Παρόλα αυτά όμως η διαδικασία αυτή έχει «παγώσει» παρότι ο μηχανισμός είναι έτοιμος, με αποτέλεσμα η ζημία για το δημόσιο ταμείο από την μη είσπραξη των προστίμων να ανέρχεται στο 1,5 εκατ. ευρώ. Ιδιαίτερη προσοχή όμως πρέπει να επιδειχθεί και στις περιπτώσεις ανασφάλιστων οχημάτων του δημοσίου και οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να επικαιροποιούν διαρκώς τα δεδομένα τους και να προχωρούν άμεσα στην ρύθμιση τέτοιων περιπτώσεων.
Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ κ.κ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ

1. Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων μετά και από τις διασταυρώσεις των αρμόδιων υπηρεσιών;

2. Σε τι αριθμό ανέρχονται τα ανασφάλιστα οχήματα του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα;

3. Γιατί δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή η αποστολή των ειδοποιητηρίων στους ιδιοκτήτες των ανασφάλιστων οχημάτων, πότε πρόκειται αυτό να συμβεί και ποια τα προσδοκόμενα έσοδα από την είσπραξη των προστίμων;

Και ζητείται να κατατεθεί κατάλογος όσων οχημάτων του δημοσίου, των Ο.Τ.Α. και όλων των Ν.Π.Δ.Δ. και Ν.Π.Ι.Δ. του ευρύτερου δημόσιου τομέα έχουν εντοπιστεί από τις σχετικές διασταυρώσεις ως ανασφάλιστα.

Οι ερωτώντες βουλευτές
Γιώργος Αμυράς - Β’ Αθήνας
Γρηγόρης Ψαριανός - Β’ Αθήνας