11 Ιουνίου, 2015

Τα παιδιά των μεταναστών που πηγαίνουν σχολείο πρέπει να αποκτήσουν ιθαγένεια

Στις προτάσεις που κατέθεσε το Ποτάμι για τη βελτίωση του νομοσχεδίου για την απόδοση ιθαγένειας στα παιδιά των μεταναστών, αναφέρθηκε στην ομιλία του ο βουλευτής Αχαΐας Ιάσονας Φωτήλας, κατά την κατ’ άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου στη σχετική συνεδρίαση της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης.

Στις προτάσεις που κατέθεσε το Ποτάμι για τη βελτίωση του νομοσχεδίου για την απόδοση ιθαγένειας στα παιδιά των μεταναστών, αναφέρθηκε στην ομιλία του ο βουλευτής Αχαΐας Ιάσονας Φωτήλας, κατά την κατ’ άρθρο συζήτηση του νομοσχεδίου στη σχετική συνεδρίαση της Επιτροπής Δημόσιας Διοίκησης.

Ο κ. Φωτήλας τόνισε ότι το Ποτάμι από την πρώτη ημέρα ίδρυσής του στηρίζει απολύτως θεωρώντας αυτονόητο το δικαίωμα των παιδιών που γεννήθηκαν στη χώρα μας και αυτή θεωρούν πατρίδα τους, να έχουν τη δυνατότητα να αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια. Ανέφερε επίσης ότι το Ποτάμι θεωρεί κομβική την ένταξη των παιδιών στην ελληνική κοινωνία μέσω της σχολικής εκπαίδευσης και επιχειρεί με τις προτάσεις του θέσει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος στο ίδιο το παιδί το όποιο θα λάβει την ιθαγένεια και όχι τόσο στις προϋποθέσεις και στη διάρκεια παραμονής του ενός από τους δύο γονείς στη χώρα.

Έδωσε γι αυτό το λόγο περαιτέρω διευκρινίσεις για τη πρόταση του Ποταμιού στην πρώτη περίπτωση του άρθρου 1, οι οποίες αν ληφθούν υπόψη από τη Κυβέρνηση, θα καταστήσουν τη διαδικασία απονομής της ιθαγένειας δικαιότερη και περισσότερο λειτουργική.

Ακολουθεί απόσπασμα από την ομιλία:

Στο ΠΟΤΑΜΙ θεωρούμε ότι δύο είναι τα στοιχεία που μπορούν να δώσουν την ιθαγένεια. Το ένα είναι η γέννηση και το άλλο η παιδεία.
Κατ΄ εμάς η πρόταση της κυβέρνησης, ορίζει ως προϋπόθεση τη γέννηση και τη πρόθεση του παιδιού να λάβει την παιδεία, συνεπώς, η πρόταση της κυβέρνησης δίνει βάρος περισσότερο στην κατάσταση του γονέα, ενώ εμείς θεωρούμε ότι το μεγαλύτερο βάρος θα έπρεπε να πέφτει στην πραγματική απόκτηση της παιδείας του παιδιού.

Επιπλέον, ένα άλλο στοιχείο είναι ότι δίνει ένα περισσότερο κίνητρο στους γονείς τα παιδιά τους να φοιτήσουν και να ολοκληρώσουν και να λάβουν πραγματικά την ελληνική παιδεία.

Τέλος, νομίζω ότι εξαλείφει τις περιπτώσεις γονέων που βρίσκονται στην Ελλάδα, που είναι νόμιμοι στην Ελλάδα, ίσως και με τα χαρτιά που λέτε εσείς, αλλά δεν επιθυμούν τα παιδιά τους να λάβουν την ελληνική παιδεία. Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις. Δεν είναι Αλβανοί, αυτό το ξέρουμε, οι Αλβανοί δεν είναι τέτοιοι. Υπάρχουν όμως περιπτώσεις που θα μπορούσαν να είναι νόμιμοι, να το στείλουν, να το γράψουν, να πάρει τη ιθαγένεια και να μην ακολουθήσει, γιατί δεν θέλουν να ακολουθήσει για λόγους διάφορους το γνωρίζουμε πολύ καλά. Νομίζουμε λοιπόν ότι αυτούς τους βάζουμε στη διαδικασία ότι αν θέλετε, θα πρέπει να τελειώσουν το σχολείο.

Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις που λέμε εμείς εξασφαλίζουμε αναδρομικά την ίση μεταχείριση των πολιτών τρίτων χωρών που έχασαν τη νομιμότητα διαμονής λόγω της κρίσης τα τελευταία χρόνια. Επίσης, εξασφαλίζουμε με πάγια διάταξη ότι τα παιδιά πολιτών τρίτων χωρών που είναι νεοεισερχόμενοι στην χώρα και επιθυμούν να διαμείνουν σ' αυτή μόνιμα να έχουν ισότιμη πρόσβαση στην ιθαγένεια εφ' όσον παρακολουθήσουν το ελληνικό σχολείο.

Ακούσαμε όμως από όλους τους φορείς ότι υπάρχουν χιλιάδες περιπτώσεων -και το ξέραμε άλλωστε, απλά μας το επιβεβαίωσαν- μεταναστών οι οποίοι βρίσκονται στην Ελλάδα, εργάζονται στην Ελλάδα πολλές φορές, ζουν στην Ελλάδα, αλλά δεν έχουν τα απαραίτητα νομιμοποιητικά έγγραφα, όπως αυτά που αναφέρονται στο νομοσχέδιο και πιστεύουμε ότι αυτά τα παιδιά δεν πρέπει να αποκλεισθούν και να μην πάνε στη δεύτερη περίπτωση.

Επίσης, σχετικά με το σχολικό bullying, φοβάμαι μήπως το πραγματικό μπούλινγκ θα γίνεται μεταξύ των παιδιών, που ο γονέας του ενός θα είναι εδώ τουλάχιστον πέντε χρόνια, ενώ του άλλου θα είναι τρία, του άλλου θα είναι τέσσερα και θα είναι στο ίδιο σχολείο. Αυτό νομίζω ότι είναι λίγο άδικο, δηλαδή να είναι ο Νικόλας Έλληνας διότι ο μπαμπάς του έχει εδώ πέντε χρόνια, ενώ η Κατερίνα να μην είναι γιατί ο μπαμπάς της έχει τρία χρόνια.

Επίσης, οι ρατσιστικές συμπεριφορές που υπάρχουν πολλές φορές μέσα στα σχολεία δεν νομίζω ότι θα εξαλειφθούν. Ο ρατσιστής, αυτός που είναι αυτής της νοοτροπίας δεν αλλάζει και αυτόν θα πρέπει να τον αντιμετωπίσουμε με άλλο τρόπο. Για τους υπόλοιπους, όμως, που είναι το μεγάλο κομμάτι νομίζω ότι με το να ξέρουν ότι το παιδί αυτό έχει μπει σε μια διαδικασία και απλώς είναι θέμα λίγου χρόνου για να πάρει την ιθαγένεια, θα αλλάξει την κατάσταση και θα τους βοηθήσει.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας εδώ:[youtube id="aIDO313mMTs"]

*Ο Ιάσονας Φωτήλας είναι βουλευτής Αχαΐας

11 Ιουνίου 2015

Σχετικά