Την εγκατάλειψη και τον κίνδυνο κατάρρευσης του παλιού κτιρίου Υπηρεσιών Λιμένα της Πάτρας επισημαίνει με ερώτησή του προς τους Υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας ο Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας του Ποταμιού.
Το εν λόγω κτίριο, ιδιοκτησίας του Υπουργείου Οικονομικών, κρίθηκε ακατάλληλο μετά το μεγάλο σεισμό του 2008 και παραμένει αναξιοποίητο, όπως και εκατοντάδες άλλα κτίρια του δημοσίου. Η κατάστασή του σήμερα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη, όπως επανειλημμένως έχουν τονίσει οι Λιμενικές αρχές, ενώ ταυτόχρονα μέρος του αρχείου της Υπηρεσίας, που στεγαζόταν εκεί, βρίσκεται σκόρπιο εντός και εκτός του κτιρίου. Για το λόγο αυτό, ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί, ποιο το πιθανό κόστος αποκατάστασης του κτιρίου ή σε περίπτωση, που αυτό δεν είναι εφικτό, με ποιον τρόπο θα διασφαλιστεί η αποφυγή κάποιου ατυχήματος για τους πολίτες.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:
Προς τους Υπουργούς:
Οικονομικών
Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
Θέμα: Υπό κατάρρευση το παλιό κτίριο Υπηρεσιών Λιμένα στην Πάτρα
Το λιμάνι της Πάτρας αποτελεί τη σημαντικότερη τερματική εγκατάσταση θαλάσσιων μεταφορών της Δυτικής Ελλάδας και το κύριο σημείο πορθμειακής σύνδεσης της χώρας με την Ιταλία. Οι εξελίξεις της διεθνούς μεταφορικής αγοράς στην ευρύτερη περιοχή της Αδριατικής και των Βαλκανίων αναδεικνύουν περαιτέρω το ρόλο του λιμανιού της Πάτρας στο διεθνές δίκτυο των μεταφορών. Η κατασκευή του Νέου Λιμένα στα Νότια του παλιού λιμανιού έφερε πολλά οφέλη στην Πόλη της Πάτρας, επί παραδείγματι την αποσυμφόρηση του χώρου, τη μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος στο κέντρο της πόλης, τη βελτίωση της ποιότητας του αέρα, τη βελτίωση των μετακινήσεων κ.α. Ταυτοχρόνως, η κατασκευή του νέου λιμένα ανανέωσε και τις προσδοκίες των συμπολιτών μας για αναβάθμιση της ποιότητας ζωής τους μέσω της κατάλληλης αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου.
Όμως, οι ελπίδες διαψεύστηκαν, αφού ακόμη και σήμερα το κτίριο που στέγαζε τις Υπηρεσίες του Λιμένα, ιδιοκτησίας του Υπουργείου Οικονομικών, είναι εγκαταλελειμμένο- όπως και εκατοντάδες άλλα κτίρια του δημοσίου που παραμένουν αναξιοποίητα, ενώ δαπανώνται σημαντικά ποσά για ενοικίαση. Το εν λόγω κτίριο κρίθηκε ακατάλληλο μετά το μεγάλο σεισμό στις 8 Ιουνίου 2008. Η κατάσταση του σήμερα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη, αφού στα θέματα στατικότητας προστέθηκαν και προβλήματα που δημιουργήθηκαν εξαιτίας της εγκατάλειψής του. Πρόκειται κατ’ ουσίαν για ένα κτίριο λεηλατημένο, καθώς ό,τι μπορεί να πωληθεί, έχει αφαιρεθεί (πόρτες, παράθυρα, καλώδια, διαχωριστικά γραφείων κ.α.). Ταυτόχρονα, το αρχείο της υπηρεσίας – τουλάχιστον το κομμάτι εκείνο που δεν μεταφέρθηκε- βρίσκεται σκόρπιο εντός αλλά και εκτός του κτιρίου.
Οι Λιμενικές αρχές επανειλημμένως, δια σχετικών ανακοινώσεων, προσπαθούν να ενημερώσουν την πατραϊκή κοινωνία για την επικινδυνότητα του κτιρίου, συνιστώντας στους οδηγούς να αποφεύγουν να παρκάρουν τα οχήματά τους κοντά του και ζητώντας από τους πολίτες να μην επισκέπτονται το εγκαταλελειμμένο κτίριο, μιας και σήμερα υπάρχει κίνδυνος ακόμα και κατάρρευσής του. Παρά τις συνεχείς παρεμβάσεις τοπικών φορέων καμία λύση δεν έχει βρεθεί αναφορικά με το μέλλον του εν λόγω κτιρίου.
Δεδομένων των παραπάνω ερωτώνται οι Αρμόδιοι Υπουργοί:
Μπορούσε το συγκεκριμένο κτίριο να αποκατασταθεί μετά το μεγάλο σεισμό του 2008; Εάν ναι, ποιο το κόστος αποκατάστασής του το 2008 και ποιο σήμερα; Για ποιο λόγο δε προβήκατε σε αποκατάσταση του κτιρίου;
Σε περίπτωση που η αποκατάσταση του κτιρίου δεν ήταν εφικτή, για ποιο λόγο δε μεταφέρθηκε το σύνολο του αρχείου στο νέο κτίριο και το συγκεκριμένο να κατεδαφιστεί, ώστε να μην αποτελεί κίνδυνο για τους πολίτες;
Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε στο άμεσο μέλλον ώστε να διασφαλιστεί η αποφυγή κάποιου ατυχήματος, καθώς και η συντήρηση του αρχείου που κοντεύει να καταστραφεί;
Υπάρχει σχεδιασμός με χρονοδιάγραμμα για το μέλλον του κτιρίου; Εάν ναι, ποιος είναι αυτός;
Ο ερωτών βουλευτής
Ιάσονας Φωτήλας - Αχαΐας