9 Μαΐου, 2016

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ νομοθετεί για να καλύψει τις παρανομίες του ΤΕΙ Δ. Ελλάδας

Τη νομοθέτηση «αλά ΣΥΡΙΖΑ», με τις αποσπασματικές διατάξεις κυρίως κρατικοδίαιτης λογικής, επεσήμανε κατά την τοποθέτησή του στην ολομέλεια ο Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας του Ποταμιού, στη συζήτηση του ν/σ για την έρευνα και άλλες διατάξεις.

Ο κ. Φωτήλας ανέφερε ότι το συγκεκριμένο σ/ν βρίσκεται εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου, όπως τονίζει σε έκθεσή της η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής. Ταυτόχρονα, υπάρχει πλήθος άσχετων ρουσφετολογικών τροπολογιών, όπως η πρόσληψη επιπλέον τεσσάρων δημοσιογράφων. Υπογράμμισε ότι τα Συμβούλια Ιδρυμάτων αποτελούσαν ένα θεσμικό αντίβαρο λογοδοσίας και ελέγχου της Συγκλήτου και του Πρύτανη/ Προέδρου- όμως, όπως αποδεικνύεται και από το σ/ν, στόχος της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ είναι η υποβάθμιση και κατάργησή τους. Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στην περίπτωση όπου ακόμη και αναδρομικά μπορεί πλέον η Σύγκλητος να ασκεί τα καθήκοντα του Συμβουλίου Ιδρύματος – ώστε να δικαιολογηθεί και η παράνομη λειτουργία των τελευταίων μηνών του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας και να δοθεί «άφεση αμαρτιών» στον Πρόεδρό του.

Καταλήγοντας, ο κ. Φωτήλας τόνισε «Πλησιάζει η ώρα που θα μπει ένα τέλος στον κατήφορο, που οδηγεί η αδιέξοδη πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ».

Δείτε το βίντεο της ομιλίας παρακάτω:

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ομιλίας:

Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Και το σημερινό νομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» αποτελεί ένα απτό παράδειγμα της νομοθέτησης «αλά Σύριζα», που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό στο Κοινοβούλιο. Για άλλη μια φορά, δηλαδή, βλέπουμε το φαινόμενο να έρχονται αποσπασματικές διατάξεις κρατικοδίαιτης λογικής σχετικά με την έρευνα, άλλες στη διαβούλευση και άλλες τώρα.

Ήδη από το πρώτο άρθρο του, το σ/ν βρίσκεται εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου και του άρθρου 179 της συνθήκης της Ε.Ε!!! Δεν τα λέμε εμείς αυτά. Η έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής τα λέει!!! Δεν ξέρω αν τη διαβάσατε. Και βέβαια υπάρχουν σαφώς φωτογραφικές ρυθμίσεις για συγκεκριμένες κατηγορίες φίλων της κυβέρνησης.

Είδα κ. Υπουργέ ότι φέρατε ρυθμίσεις για την υποβοήθηση του ΣΑΕΠ με τροπολογία. Δε μας λέτε, όμως, γιατί κωλυσιεργεί η διαδικασία αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων χιλιάδων αποφοίτων πανεπιστημίων και κολλεγίων, παρά τις σχετικές εξαγγελίες σας, αλλά και τις σχετικές ερωτήσεις που σας έχουμε απευθύνει κατά καιρούς;

Και βέβαια υπάρχουν πάλι άσχετες τροπολογίες, μεταξύ των οποίων και μία σχετικά με την πρόσληψη δημοσιογράφων στο Υπουργείο Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης - τέσσερις (4)!!! ακόμη, από δύο για κάθε αναπληρωτή Υπουργό. Αλίμονο, πως θα μπορέσει να χτιστεί το νέο καθεστώς των ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ, χωρίς επικοινωνιακή αβάντα…

Υπάρχει και κάτι που είδα τώρα, πριν από λίγο. Είδα μια τροπολογία σχετικά με τη μεταφορά των αδιάθετων ακινήτων από το Υπουργείο Υγείας στο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Στην παρ. 3 λέει ότι η αξιοποίηση, η εκμίσθωση, η εκποίηση, η παραχώρηση με ή άνευ ανταλλάγματος και η διαχείριση της ακίνητης περιουσίας πραγματοποιούνται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πρόνοιας. Δηλαδή, ο Γενικός Γραμματέας θα παίρνει ένα κομμάτι γης, θα δίνει όπου θέλει, χωρίς κανένα αντάλλαγμα και χωρίς καμιά αιτιολογία. Τα συμπεράσματα δικά σας.

Δύο είναι οι διατάξεις που νομίζω δείχνουν τη γενική «φιλοσοφία» του παρόντος νομοθετήματος, ειδικά στα Πανεπιστήμια.

Τη μία διάταξη την ανέλυσε επαρκώς ο ειδικός αγορητής μας, ο Γιώργος Μαυρωτάς, για το άρθρο 33 παρ. 7, για τους υπό μετάταξη δασκάλους και καθηγητές σε θέσεις εργαστηριακού και διδακτικού στα Πανεπιστήμια.

Εγώ θέλω να επιμείνω στη δεύτερη διάταξη, που αφορά στα Συμβούλια Ιδρύματος του άρθρου 26, γιατί έγινε δημόσιος διάλογος και στην Επιτροπή, αλλά και μεταξύ εμού και της αναπληρώτριας Υπουργού κ. Αναγνωστοπούλου στα μέσα ενημέρωσης – ας μη γελιόμαστε η διάταξη αφορά και στην ερώτηση που έχω καταθέσει όσον αφορά στο ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

Καταρχάς, με τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 26 περικόπτετε κι άλλο τις αρμοδιότητες των Συμβουλίων των Ιδρυμάτων, που αποτελούσαν ένα θεσμικό αντίβαρο λογοδοσίας και ελέγχου της Συγκλήτου και του Πρύτανη/ Προέδρου. Προσπαθείτε καιρό τώρα να τα καταργήσετε και έχετε χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα γι’ αυτό.

Δεν ξεχνάμε κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της συμπολίτευσης τη βία, αλλά και τις απειλές, που άσκησαν μέλη του κόμματός σας σε μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας την περίοδο που ήσασταν στην αντιπολίτευση. Νομίζω, μάλιστα, ότι θα σας συνοδεύει ντροπή για τις πράξεις σας σε αυτό τον τομέα!

Τι κάνετε, όμως, τώρα; Παίρνετε από τα Συμβούλια Ιδρύματος και την αρμοδιότητα για σύσταση επιτροπής, ώστε να προσελκύονται υποψηφιότητες για τη θέση του Πρύτανη, σε ακρόαση ανοικτή στην κοινότητα του ιδρύματος. Το έργο κατεδάφισης προχωρά κανονικά παρά τις εξαγγελίες περί δήθεν διαλόγου για την παιδεία και συναίνεσης…

Η διάταξη όμως της παρ. 4 του ίδιου άρθρου, που προβλέπει την άσκηση καθηκόντων από τη Σύγκλητο σε περίπτωση κατά την οποία το Συμβούλιο του Ιδρύματος αδυνατεί να ασκήσει τις αρμοδιότητές του, έχει ένα ιστορικό που αφορά στην παράνομη λειτουργία του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.

Επιτρέψτε μου να μιλήσω γι’ αυτό. Το Συμβούλιο Ιδρύματος του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας συστάθηκε στις 11 Απριλίου 2014 και οι παραιτήσεις των μελών του έγιναν στις 25 Φεβρουαρίου 2015, δηλαδή κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης της «Πρώτης φοράς Αριστερά» και όχι επί της προηγούμενης κυβέρνησης, όπως λανθασμένα ισχυρίστηκε η καθ’ όλα αγαπητή Υπουργός – και δεν το λέω ειρωνικά -σε ραδιοφωνικό μέσο.
Μάλιστα, σύμφωνα με τις υπάρχουσες διατάξεις, η Σύγκλητος μέχρι 30 Αυγούστου 2015 δεν μπορούσε – και δεν το έπραττε- να αποφασίσει για θέματα αρμοδιότητας του Συμβουλίου Ιδρύματος, όπως σύσταση Μονάδων Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) και δίδακτρα μεταπτυχιακών.

Μετά τον Αύγουστο 2015 όμως, τα πράγματα άλλαξαν και ξαφνικά το ΤΕΙ άρχισε να λειτουργεί παράνομα, αφού παρανόμως η Σύγκλητος ανέλαβε αρμοδιότητες του Συμβουλίου του Ιδρύματος. Θα ήθελα, λοιπόν, να ενημερώσω την κ. Υπουργό ότι η παράνομη λειτουργία του Ιδρύματος είναι θέμα των τελευταίων μηνών- επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ- και δεν ισχύει το σχόλιο «Αυτό γινόταν μέχρι τώρα στο ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας».

Μάλιστα, σα να μην έφτανε η παράνομη ανάληψη καθηκόντων από τη Σύγκλητο, ελλείψει του Συμβουλίου Ιδρύματος, ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ι. παρανόμως ενέκρινε τον ορισμό Αναπληρωτή Προέδρου Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Αναπληρωτή Προέδρου ΕΛΚΕ, βασιζόμενος σε αντίστοιχο Π.Δ., που αφορούσε το ΤΕΙ. Όμως, υποδείκνυε ότι αυτή η διαδικασία θα γινόταν μέχρι την ανάδειξη νέου Προέδρου και όχι μετά, όπως αυθαίρετα έγινε και συνεχίζεται τώρα!

Είπε η κ. Υπουργός ότι υπάρχει σχετική διάταξη στον νόμο Διαμαντοπούλου. Δείξτε μου ποια και πού είναι αυτή η διάταξη, γιατί νομίζω ότι σκόπιμα συγχέεται με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου με ημερομηνία 8/10/15 που πέρασε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η οποία ανέφερε ότι η προκήρυξη των εκλογών πρύτανη και κοσμητόρων μπορεί να γίνει από τη Σύγκλητο και όχι από το Συμβούλιο Ιδρύματος, εάν υπάρχει πρόβλημα!

Μάλλον επειδή δεν τη βρήκε τη διάταξη αυτή αποφάσισε να νομοθετήσει τώρα σχετικά και να δώσει «άφεση αμαρτιών» στον Πρόεδρο του ΤΕΙ – για χάρη των ημερών του Πάσχα φαντάζομαι!

Θέλω να της «υπενθυμίσω» ότι οι διαδικασίες ανάδειξης νέου Συμβουλίου Ιδρύματος είναι στην αρμοδιότητα του Υπουργείου. Σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 13 του Ν. 4009/2011, το Συμβούλιο Ιδρύματος μπορεί να λειτουργήσει, και με απόφαση του Υπουργού τα τυχόν ελλείποντα μέλη αντικαθίστανται από επόμενα στη σειρά εκλογικής κατάταξης πρόσωπα. Αν και αυτό δεν είναι δυνατό, πάλι με απόφαση του Υπουργού αντικαθίστανται με κλήρωση μεταξύ των καθηγητών Α’ βαθμίδας του Ιδρύματος. Και αν και αυτό δεν είναι δυνατό, τότε το αρμόδιο για τη διενέργεια των εκλογών όργανο προβαίνει αμελλητί στη διενέργεια εκλογών για ανάδειξη νέου Συμβουλίου Ιδρύματος.

Όπως επισήμανε και στη συνέντευξή της η κ. Αναγνωστοπούλου, η ηγεσία του Υπουργείου είχε ενημερωθεί σχετικά με την ανάγκη ανάδειξης νέου Συμβουλίου Ιδρύματος και προφανώς δεν ισχύει το σχόλιό της ότι «Δεν υπάρχουν διαθέσιμοι άνθρωποι γι’ αυτή τη δουλειά», γιατί – απ’ όσο γνωρίζω- υπάρχουν διαθέσιμοι τουλάχιστον δέκα καθηγητές Α’ βαθμίδας, που θα επιθυμούσαν τη συμμετοχή τους στο ανώτατο αυτό όργανο.

Αντί λοιπόν το Υπουργείο και η κυβέρνηση να αποκαταστήσει τη νομιμότητα προχωρώντας τις διαδικασίες για νέο Συμβούλιο Ιδρύματος, μας φέρνει εδώ διάταξη που νομιμοποιεί την παρανομία, ενώ με τη διάταξη της παραγράφου 6 ουσιαστικά απαλλάσσει τις Συγκλήτους από την υποχρέωση να φτιάξουν οργανισμό ή εσωτερικό κανονισμό!

Πολιτεύεστε λοιπόν κυρίες και κύριοι της κυβέρνησης, με τον πιο «παλαιό» τρόπο, παρά τις εξαγγελίες σας περί του αντιθέτου. Πλάι στην πολιτική των ψεύτικων υποσχέσεων που δώσατε, με τελευταία τη δήθεν αναβάθμιση των ολοήμερων δημοτικών σχολείων, συνεχίζετε την αδιέξοδη πολιτική σας με δραματικές συνέπειες για τους πολίτες.
Πλησιάζει, όμως, η ώρα που θα μπει ένα τέλος σε αυτό τον κατήφορο.

Σας ευχαριστώ

Ιάσονας Φωτήλας - Αχαΐας