2 Νοεμβρίου, 2016

Χωρίς μεταφορά και βοηθητικό προσωπικό οι μαθητές με ειδικές ανάγκες του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας

Στα προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών από και προς το σχολείο, αλλά και στις ελλείψεις στο απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό στο 2ο Εργαστήριο Ειδικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του δήμου Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη, που εξυπηρετεί παιδιά με ειδικές ανάγκες όχι μόνο από την Πυλαία, αλλά και από άλλες περιοχές, όπως το Ωραιόκαστρο, τα Διαβατά και τη Ραιδεστό, αναφέρεται με ερώτησή της προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης με το Ποτάμι Κατερίνα Μάρκου.

Συγκεκριμένα, η μείωση των δρομολογίων από 13 σε 7 αλλά και οι καθυστερήσεις στην υπογραφή των συμβάσεων για τη μεταφορά των μαθητών μεταξύ Περιφέρειας και λεωφορειούχων έχουν ως αποτέλεσμα αρκετά παιδιά να μην μπορούν να μετακινηθούν από και προς το σχολείο και να μην παρακολουθούν μαθήματα. Μοναδική λύση είναι να αναλάβουν τη μεταφορά οι γονείς με δικά τους μέσα, αφήνοντας τις δουλειές και τις υποχρεώσεις τους.

Επιπλέον, είκοσι παιδιά, παρόλο που έχουν εγγραφεί στο ΕΕΕΕΚ, δεν παρακολουθούν μαθήματα αφού δεν έχει τοποθετηθεί το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό για την εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών τους.
Η βουλευτής επισημαίνει ότι η πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα πρόσβασης σε ένα ασφαλές και σταθερό εκπαιδευτικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά, χωρίς τεχνητούς διαχωρισμούς και προκαταλήψεις, και όχι να αντιμετωπίζει τα παιδιά με αναπηρία και τις οικογένειές τους ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Ζητά, λοιπόν, από τους αρμόδιους υπουργούς να δοθεί άμεσα λύση στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών από και προς το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας με τρόπο που να εξυπηρετούνται όλοι οι εγγεγραμμένοι μαθητές και να προχωρήσει η άμεση κάλυψη των κενών σε βοηθητικό προσωπικό ώστε κανένας εγγεγραμμένος μαθητής να μην αποκλείεται από τη φοίτηση.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς: α) τον Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και β) τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Χωρίς μεταφορά και βοηθητικό προσωπικό οι μαθητές με ειδικές ανάγκες του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας

Με προβλήματα στη μεταφορά από και προς το σχολείο αλλά και ελλείψεις στο απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό ξεκίνησε η φετινή χρονιά για τους μαθητές του 2ου Εργαστηρίου Ειδικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του δήμου Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη. Το συγκεκριμένο σχολείο εξυπηρετεί παιδιά με ειδικές ανάγκες όχι μόνο από την Πυλαία, αλλά και από άλλες περιοχές, όπως το Ωραιόκαστρο, τα Διαβατά και τη Ραιδεστό.

Συγκεκριμένα, η μείωση των δρομολογίων από 13 σε 7 αλλά και οι καθυστερήσεις στην υπογραφή των συμβάσεων για τη μεταφορά των μαθητών μεταξύ Περιφέρειας και λεωφορειούχων έχουν ως αποτέλεσμα αρκετά παιδιά να μην μπορούν να μετακινηθούν από και προς το σχολείο και να μην παρακολουθούν μαθήματα. Μοναδική λύση είναι να αναλάβουν τη μεταφορά οι γονείς με δικά τους μέσα, αφήνοντας τις δουλειές και τις υποχρεώσεις τους.

Επιπλέον, είκοσι παιδιά, παρόλο που έχουν εγγραφεί στο ΕΕΕΕΚ, δεν παρακολουθούν μαθήματα αφού δεν έχει τοποθετηθεί το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό για την εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών τους.

Επειδή για τα παιδιά αυτά η φοίτηση στο ΕΕΕΕΚ είναι ιδιαίτερα σημαντική, τόσο για τη δημιουργική τους ενασχόληση όσο και για την κοινωνικοποίησή τους,

Επειδή η πολιτεία οφείλει να διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες και δικαιώματα πρόσβασης σε ένα ασφαλές και σταθερό εκπαιδευτικό περιβάλλον για όλα τα παιδιά, χωρίς τεχνητούς διαχωρισμούς και προκαταλήψεις, και όχι να αντιμετωπίζει τα παιδιά με αναπηρία και τις οικογένειές τους ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας,

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάστε:

1) Προτίθεστε να δώσετε άμεσα λύση στο θέμα της μεταφοράς των μαθητών από και προς το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας με τρόπο που να εξυπηρετούνται όλοι οι εγγεγραμμένοι μαθητές; Που οφείλεται η μεγάλη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της διαδικασίας;

2) Πόσα κενά σε βοηθητικό προσωπικό έχει αυτή τη στιγμή το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας; Προτίθεστε να προχωρήσετε στις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση κάλυψη των κενών αυτών ώστε κανένας εγγεγραμμένος μαθητής να μην αποκλείεται από τη φοίτηση;

Η ερωτώσα βουλευτής
Κατερίνα Μάρκου