18 Οκτωβρίου, 2018

Ατέλειωτες ουρές στα εκδοτήρια ηλεκτρονικών εισιτηρίων

Επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή του Σπύρου Λυκούδη για τις ατέλειωτες ουρές στα εκδοτήρια των σταθμών των MMM προς τον Υπ. Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη

Την ανησυχία του σχετικά με τις τεράστιες ουρές που παρατηρούνται στα εκδοτήρια των σταθμών των μέσων μαζικής μεταφοράς εξέφρασε ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής Ά Αθηνών με Το Ποτάμι Σπύρος Λυκούδης με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη.

Στην απάντησή του ο Υπουργός υποστήριξε ότι στόχος είναι η κατάργηση των εκδοτηρίων, ενώ ο λόγος που εμφανίζονται οι μεγάλες ουρές είναι επειδή οι πολίτες δεν έχουν εξοικείωση με την ψηφιακή τεχνολογία και δεν προσφεύγουν στην έκδοση προσωποποιημένων καρτών.

Επιπλέον σύμφωνα με τον Υπουργό, τα προβλήματα που εμφανίζονται σχετικά με την επαναφόρτιση των καρτών και εισιτηρίων, πχ με την μη αποδοχή από τα μηχανήματα, τραπεζικής κάρτας ή όλων των χαρτονομισμάτων, αφορούν στα παλαιά μηχανήματα τα οποία όμως βρίσκονται στη φάση της αναβάθμισής τους, διαδικασία η οποία συντόμως θα ολοκληρωθεί.

Επιπρόσθετα ο Υπουργός ενημέρωσε ότι η έκδοση προσωποποιημένης κάρτας τώρα πια γίνεται εξ’ ολοκλήρου ηλεκτρονικά χωρίς καμιά απολύτως προσέλευση του ενδιαφερομένου σε γκισέ.

Παρά ταύτα και επειδή οι ουρές στους σταθμούς εξακολουθούν να είναι καθημερινό φαινόμενο, αλλά και επειδή η ερώτηση για το πώς θα εξυπηρετηθούν οι περιστασιακοί χρήστες των μέσων που δεν επιθυμούν έκδοση προσωποποιημένης κάρτας πολλαπλών διαδρομών δεν απαντήθηκε, ο Σπύρος Λυκούδης ενημέρωσε τον Υπουργό ότι θα παρακολουθεί το θέμα και θα επανέλθει στον κοινοβουλευτικό έλεγχο.

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Τεράστιες ουρές στα εκδοτήρια των μέσων μεταφοράς».

Αντιμέτωποι με τεράστια ταλαιπωρία έρχονται καθημερινά οι πολίτες της Πρωτεύουσας αναφορικά με την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Αν και η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αποτελεί αδιαμφισβήτητα ένα εκσυγχρονιστικό μέτρο στην λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου, ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του η κατάσταση με τις μεγάλες ουρές παραμένει.

Τα εκδοτήρια εισιτηρίων που είναι ανοιχτά για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού είναι μόλις 21 για τα 4.000.000 κατοίκων της Αττικής και τους χιλιάδες επισκέπτες της πόλης. Αντίστοιχα ουρές παρατηρούνται και στα μηχανήματα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων σε πολλούς σταθμούς, όπου τα μηχανήματα που λειτουργούν είναι λίγα σε σύγκριση με το μέγεθος του κοινού που αναμένει να εξυπηρετηθεί. Ορισμένα μάλιστα μηχανήματα δεν δέχονται καν την πληρωμή μέσω τραπεζικής κάρτας, ενώ δεν δέχονται χαρτονομίσματα άνω των 20 ευρώ. Το αποτέλεσμα είναι μεγάλες ουρές πολιτών και τουριστών που περιμένουν ακόμα και πάνω από μισή ώρα προκειμένου να εξυπηρετηθούν. Ταυτόχρονα η έλλειψη προσωπικού αποτελεί πρόβλημα για την αποτελεσματική εφαρμογή και υποστήριξη του μέτρου.

Ένα επιπλέον ζήτημα είναι η κατάργηση του μειωμένου ηλεκτρονικού εισιτηρίου από τα εκδοτήρια, καθώς οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου θα πρέπει υποχρεωτικά να προμηθευτούν προσωποποιημένη κάρτα. Το μέτρο αυτό ενδέχεται να δημιουργήσει πρόβλημα σε πολίτες που για διάφορους λόγους χρησιμοποιούν περιστασιακά τις αστικές συγκοινωνίες.

Με βάση τα ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

• Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος προγραμματισμός από το Υπουργείο προκειμένου να εφαρμοστεί το μέτρο του ηλεκτρονικού εισιτηρίου μαζικά μαζί με την ταυτόχρονη αντιμετώπιση του προβλήματος με τις μεγάλες ουρές;
• Πόσα μηχανήματα αυτόματης έκδοσης εισιτηρίων προβλέπεται να λειτουργούν από την σύμβαση του Δημοσίου με την εταιρία που προμηθεύει τα μηχανήματα και πόσα λειτουργούν; Γιατί δεν υπάρχει σε όλα τα ενεργά μηχανήματα η δυνατότητα χρήσης τραπεζικής κάρτας και γιατί τα μηχανήματα δέχονται μέχρι 20 ευρώ;
• Πότε θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση των παλιών μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων και γιατί καθυστέρησε η διαδικασία;
• Ποια είναι η πρόβλεψη του Υπουργείου σχετικά με την κατάργηση του χάρτινου μειωμένου ηλεκτρονικού κομίστρου για όσους δεν δύνανται να προμηθευτούν προσωποποιημένη κάρτα; Γιατί δεν τοποθετείται στα μηχανήματα η δυνατότητα έκδοσης μειωμένου εισιτηρίου;
• Πως θα λυθεί το πρόβλημα του μειωμένου προσωπικού, προκειμένου να έχουν όλοι οι σταθμοί τον αναγκαίο αριθμό υπαλλήλων για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού;

Ο ερωτών Βουλευτής

Σπύρος Λυκούδης- Α΄ Αθήνας

Ακολουθεί το βίντεο της συζήτησης και το κείμενο της Επίκαιρης ερώτησης: