12 Απριλίου, 2018

Απέχουμε από τη δέσμευση κρατών μελών και Κομισιόν για μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα

Μίλτος Κύρκος

«Μπορεί η βελτίωση στην οδική ασφάλεια στην Ελλάδα την περίοδο μεταξύ 2010-2017 να είναι ενθαρρυντική, ωστόσο τα θανατηφόρα τροχαία εξακολουθούν να είναι υψηλότερα από το μέσο όρο της ΕΕ. Αναμένουμε από την Επιτροπή την ανακοίνωση νέων δράσεων για την περίοδο 2020-2030, όπως την εφαρμογή της πολυτροπικότητας και τη μετάβαση από τις οδικές στις σιδηροδρομικές και τις μαζικές μεταφορές (συνεργατική, συνδεδεμένη και αυτόνομη κινητικότητα), τη βελτίωση των τεχνολογιών ασφάλειας, τη μείωση του ορίου αλκοολαιμίας για νέους και επαγγελματίες οδηγούς σε όλη την ΕΕ, τη χορήγηση ευρωπαϊκών κονδυλίων μόνο σε υποδομές που συμμορφώνονται με τις οδηγίες για την οδική ασφάλεια, όπως συμβαίνει με τη χρηματοδότηση των ΔΕΔ-Μ», ανέφερε ο ευρωβουλευτής Μίλτος Κύρκος σχετικά με την ετήσια έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην ΕΕ που δόθηκε στη δημοσιότητα αυτήν την εβδομάδα.

H οδική ασφάλεια αποτέλεσε το αντικείμενο της 11ης ετήσιας διάσκεψης που πραγματοποίησε η ASECAP (Ευρωπαϊκή Ένωση Αυτοκινητοδρόμων) στη Βιβλιοθήκη Solvay στις Βρυξέλλες, με θέμα τον τρόπο αξιοποίησης της Διακήρυξης της Βαλέτας σχετικά με τις δράσεις οδικής ασφάλειας, την επικείμενη αναθεώρηση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των οχημάτων, τον κρίσιμο ρόλο της οδικής υποδομής, καθώς και την ολιστική διαχείριση της ασφάλειας (φροντίδα μετά τη συντριβή). Όπως ανακοίνωσε η επίτροπος Μεταφορών, Βιολέτα Μπουλτς, η Επιτροπή επεξεργάζεται και θα ανακοινώσει τις ερχόμενες εβδομάδες μια σειρά συγκεκριμένων μέτρων για τη διάσωση περισσότερων ζωών στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

«Οι οδικές μεταφορές δεν αφορούν μόνο την οικονομία, την απασχόληση ή τη ρύπανση. Πρόκειται επίσης για τις 25.000 ζωές που χάνονται κάθε χρόνο στους δρόμους της ΕΕ. Χρειαζόμαστε ακόμα πιο λεπτομερείς και μετρήσιμους στόχους που εστιάζονται σε τρία βασικά θέματα: την ασφάλεια των οχημάτων, την ασφάλεια των υποδομών και τη συμπεριφορά των χρηστών. Η προετοιμασία της επόμενης στρατηγικής περιόδου (μετά το 2020) θα πρέπει να περιλαμβάνει νέες δράσεις, που θα οδηγήσουν σε περαιτέρω μείωση των ατυχημάτων, με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων (αυτοκινητοβιομηχανίες, οδικές υποδομές, οδηγοί), υπό την εποπτεία του ΕΚ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», επεσήμανε ο ευρωβουλευτής Μίλτος Κύρκος στην ομιλία του.

Δείτε φωτογραφίες:

* Ο Μίλτος Κύρκος είναι ευρωβουλευτής