30 Οκτωβρίου, 2018

Αεροδρόμιο – Σύνταγμα με τη βαλίτσα σου στον ώμο!

Γιώργος Αμυράς

Ερώτηση Γ. Αμυρά προς τους Υπουργούς Μεταφορών & Υποδομών και Τουρισμού

Έως σήμερα, όποιος επιβάτης ήθελε να μετακινηθεί από και προς το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» είχε τη δυνατότητα να μπει στο μετρό της πόλης και να φτάσει στον προορισμό του, χωρίς μετεπιβιβάσεις. Το στοιχειώδες αυτό πλεονέκτημα χάνεται από την 1η Νοεμβρίου 2018, σύμφωνα με απόφαση της «Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε.» (ΣΤΑ.ΣΥ.).

Οι επιβάτες με κατεύθυνση το αεροδρόμιο θα πρέπει πλέον να σταματούν στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας και να μετεπιβιβάζονται στους αεροδρομιακούς συρμούς Μετρό. Αντιστρόφως, όσοι έρχονται από το αεροδρόμιο θα αλλάζουν συρμό του Μετρό στο σταθμό Δ. Πλακεντίας για τη μετάβασή τους στο υπόλοιπο δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ.

Η πρόσθετη ταλαιπωρία οφείλεται στην έλλειψη συρμών, καθώς δεν επαρκούν αριθμητικά, ώστε να καλύψουν τη γραμμή 3 του Μετρό, όταν αυτή επεκταθεί στη Νίκαια.

Το θέμα φέρνει στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, με ερώτησή του προς τους Yπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, και Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά. Ο βουλευτής ρωτά τους Yπουργούς, πότε θα αγοραστούν νέοι συρμοί, ώστε να καλύπτεται η αναγκαία πυκνότητα των δρομολογίων απευθείας και για ποιο λόγο επιλέχθηκε ως ημερομηνία έναρξης της ρύθμισης η 1η Νοεμβρίου 2018, όταν η επέκταση της γραμμής 3 προβλέπεται να λειτουργήσει μετά από αρκετούς μήνες.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ: ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

ΘΕΜΑ: Περικοπή στα δρομολόγια του Μετρό από και προς Αεροδρόμιο

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι από την 1η Νοεμβρίου 2018 οι συρμοί του Μετρό με κατεύθυνση το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα ξεκινούν αποκλειστικά και μόνον από το σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Ομοίως οι συρμοί που θα εκκινούν από το αεροδρόμιο θα τερματίζουν τη διαδρομή τους στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας. Ως εκ τούτου οι επιβάτες με κατεύθυνση το αεροδρόμιο θα πρέπει να κατευθύνονται στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου και θα μετεπιβιβάζονται στους αεροδρομιακούς συρμούς Μετρό. Παράλληλα οι επιβάτες του Μετρό που προέρχονται από το αεροδρόμιο ή από κάποιο ενδιάμεσο σταθμό της γραμμής του προαστιακού, θα μετεπιβιβάζονται στο σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας σε άλλον συρμό του Μετρό για τη μετάβασή τους στο υπόλοιπο δίκτυο της ΣΤΑ.ΣΥ.

Εντωμεταξύ, η Αθήνα τα τελευταία χρόνια αποτελεί έναν από τους ελκυστικότερους τουριστικούς προορισμούς παγκόσμιου βεληνεκούς, με αποτέλεσμα κάθε νέα χρονιά να αναμένονται όλο και περισσότερες αφίξεις. Τις αφίξεις αυτές η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι τις επιθυμεί και τις καλοδέχεται. Η δε οικονομία της πόλης δείχνει σημάδια ανάτασης, κυρίως –αν όχι αποκλειστικά- χάρη στο τουριστικό ρεύμα των τελευταίων ετών. Στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου, οι μεγάλες πόλεις εξυπηρετούνται από δίκτυα σταθερής τροχιάς τα οποία συνδέουν άμεσα το αεροδρόμιό τους με το κέντρο της πόλης. Η Αθήνα, αντίθετα, επιλέγει αυτή τη δυνατότητα να την καταργήσει και να φέρει τους επισκέπτες της αντιμέτωπους με μίαν επιπλέον ταλαιπωρία.

Ο κύριος λόγος αυτής της επιλογής, τον οποίο επικαλείται η ΣΤΑ.ΣΥ., είναι ότι ο αριθμός των διαθέσιμων αεροδρομιακών συρμών δεν θα επαρκεί για την κάλυψη των δρομολογίων ανά μισάωρο, όταν θα λειτουργήσει η επέκταση της γραμμής 3 μέχρι τη Νίκαια εντός του 2019. Ένας επιπλέον λόγος είναι ότι οι υπόλοιποι συρμοί χρειάζεται να είναι διαθέσιμοι ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια.

Κατόπιν των ανωτέρω, δημιουργούνται ερωτήματα όσον αφορά στις προτεραιότητες που θέτει η κυβέρνηση για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Αττικής, αλλά περισσότερο των επισκεπτών της, από τη δραστηριότητα των οποίων στην Αθήνα δημιουργούνται πολλαπλασιαστικά οφέλη για την πόλη και για ολόκληρη τη χώρα.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Προτίθεστε να προβείτε στην αγορά νέων αεροδρομιακών συρμών ώστε να καλύπτεται η αναγκαία πυκνότητα (ανά μισάωρο) των δρομολογίων από και προς αεροδρόμιο σε όλη την έκταση της γραμμής 3 του Μετρό;

2. Για ποιο λόγο επιλέχθηκε ως ημερομηνία έναρξης της ρύθμισης η 1η Νοεμβρίου 2018 όταν η επέκταση της γραμμής 3 θα λειτουργήσει μετά από αρκετούς μήνες;

3. Έχετε διερευνήσει το μέγεθος της ταλαιπωρίας που θα υποστούν οι επισκέπτες της πρωτεύουσας και τι αντίκτυπο θα έχει αυτό στην εικόνα της Αθήνας ως τουριστικού προορισμού;

4. Σχεδιάζετε να διαφοροποιήσετε και το κόμιστρο από και προς αεροδρόμιο παράλληλα με τη διαφοροποίηση του δρομολογίου;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας