19 Δεκεμβρίου, 2018

Η Θεσσαλονίκη δεν έχει λεωφορεία!

Ερώτηση Γ. Αμυρά προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Σε απάντηση ερώτησης των Βουλευτών του Ποταμιού, κ.κ. Γρ. Ψαριανού και Γ. Αμυρά, σχετικά με τα προβλήματα του ΟΑΣΘ, που δυσχέραιναν την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων, η Διοίκηση του Οργανισμού ισχυρίζονταν ότι «Οι όποιες καθυστερήσεις οφείλονται στην έλλειψη διαθέσιμων προς δρομολόγηση λεωφορείων… εξαιτίας της ελλιπούς συντήρησής τους κατά τα προηγούμενα χρόνια» και υπόσχονταν την άμεση επίλυση του προβλήματος με σκοπό «την παροχή υψηλού επιπέδου συγκοινωνιακών υπηρεσιών».

Ένα χρόνο μετά την ανωτέρω δέσμευση, τα προβλήματα στον ΟΑΣΘ φαίνεται δυστυχώς να οξύνονται και όχι να περιορίζονται. Η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, η οποία παρουσιάστηκε ως το «μαγικό» εργαλείο επίλυσης των χρόνιων προβλημάτων των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, αποδεικνύεται πως δεν κατάφερε να βελτιώσει την κατάσταση και η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού ολοένα και αυξάνεται. Μειωμένα δρομολόγια, αυξημένες αναμονές στις στάσεις, ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία, διαπληκτισμοί μεταξύ των επιβατών και κρούσματα μικροκλοπών και παρενοχλήσεων από επιτήδειους, που εκμεταλλεύονται τον συνωστισμό, είναι μόνο μερικά από τα κομμάτια του παζλ, που συνθέτουν την εικόνα του τριτοκοσμικού ΟΑΣΘ, που καμία σχέση δεν έχει με αστικές συγκοινωνίες Ευρωπαϊκής χώρας!

Αναδεικνύοντας για ακόμα μια ακόμη φορά το θέμα με ερώτησή του στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο βουλευτής Β΄ Αθήνας με το Ποτάμι, Γιώργος Αμυράς, ζητά να πληροφορηθεί για τον αριθμό των πραγματικά διαθέσιμων λεωφορείων του ΟΑΣΘ σήμερα, για το χρονοδιάγραμμα αγοράς των νέων λεωφορείων που έχει εξαγγελθεί, και για την πορεία ψηφιοποίησης και εκσυγχρονισμού της τηλεματικής.νΕπιπλέον, ζητά ενημέρωση σχετικά με το ακριβές χρονοδιάγραμμα εκκαθάρισης του ΟΑΣΘ και των ενεργειών που ακολουθούν, μέχρι την μετάβαση στον νέο φορέα ΑΣΥΘ.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης, έχει ως εξής:

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Η Θεσσαλονίκη δεν έχει λεωφορεία»

Η κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ παρουσιάστηκε από την Κυβέρνηση ως το «μαγικό» εργαλείο με το οποίο θα τελείωναν μια για πάντα τα προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με την νέα Κρατική Διοίκησή του, θα εξυγιαίνονταν άμεσα τα οικονομικά της εταιρίας, θα εκσυγχρονίζονταν ο στόλος της και πλέον ο ΟΑΣΘ θα μετατρέπονταν σε μια σύγχρονη εταιρεία η οποία θα παρείχε ποιοτικές υπηρεσίες μεταφοράς στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Η κατάσταση, όμως, δυστυχώς απέχει κατά πολύ από τις εξαγγελίες, και σύμφωνα με το επιβατικό κοινό η ταλαιπωρία αντί να μειώνεται ολοένα και αυξάνεται. Οι συνθήκες μεταφοράς των επιβατών με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ είναι τριτοκοσμικές. Τα δρομολόγια έχουν μειωθεί, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν πάνω από μισή ώρα στη στάση μέχρι να έρθει το λεωφορείο της γραμμής τους. Όταν αυτό τελικά φτάνει και καταφέρει κανείς να επιβιβαστεί, είναι τόσο ασφυκτικά γεμάτο που από τον συνωστισμό δημιουργούνται καταστάσεις οι οποίες δεν θυμίζουν εικόνες ευρωπαϊκής χώρας. Οι επιβάτες διαπληκτίζονται μεταξύ τους αλλά και με τους οδηγούς, σημειώνονται καθημερινά κρούσματα μικροκλοπών και παρενοχλήσεων από επιτήδειους που εκμεταλλεύονται τον συνωστισμό. Επιπλέον οι επιβάτες διαμαρτύρονται διαρκώς, αλλά πλέον επειδή η κατάσταση είναι πρωτοφανής και έχει φτάσει στο απροχώρητο, εμφανίζονται σιγά σιγά πιο οργανωμένες διαμαρτυρίες στην πόλη, όπως ήταν η πορεία που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες κατόπιν πρωτοβουλίας εργαζομένων και φοιτητών.

Επειδή, οι πολίτες της Θεσσαλονίκης που μετακινούνται με το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς της πόλης, αξίζουν σεβασμό και είναι αδιανόητο να βιώνουν τέτοιου είδους απαξιωτικές καταστάσεις καθημερινά, και

Επειδή, παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες φορέων και πολιτών και τις αλλεπάλληλες ερωτήσεις Βουλευτών, η Διοίκηση του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ δεν δείχνει να ανταποκρίνεται και να πράττει δέοντα,

ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πόσα είναι τα πραγματικά διαθέσιμα λεωφορεία του ΟΑΣΘ σήμερα; Πόσα βρίσκονται ακινητοποιημένα λόγω βλάβης και ποιος είναι ο μέσος χρόνος μέχρι την επανείσοδό τους στην κυκλοφορία;

2. Ποιες είναι οι άμεσες ενέργειές σας για την αύξηση των δρομολογίων; Ποιο το χρονοδιάγραμμα αγοράς των 300 νέων λεωφορείων που έχετε εξαγγείλει;

3. Τι γίνεται με τον ΑΣΥΘ; Πότε θα ολοκληρωθεί η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ; Πότε και ποιες ενέργειες θα ακολουθήσουν, μέχρι την μετάβαση στον νέο φορέα;

4. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της ψηφιοποίησης του ΟΑΣΘ, της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και του εκσυγχρονισμού του συστήματος τηλεματικής;

Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας

Σχετικά