Ομιλία του Κώστα Μπαργιώτα, βουλευτή Λάρισας με το Ποτάμι, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τον Εθνικό Μηχανισμό Συντονισμού Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης.
«Η ψηφιοποίηση σε όλο τον κόσμο μειώνει τις θέσεις εργασίας. Δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο που να εισάγει ψηφιοποίηση και καινούρια ψηφιακά εργαλεία και να τις αυξάνει. Αντί να μιλάμε για μείωση των θέσεων εργασίας, για ευέλικτα σχήματα, για αντικατάσταση ανθρώπων, ενδεχομένως, ή θέσεων κενών από ψηφιακά εργαλεία και ψηφιακές λειτουργίες, μιλάμε για εισαγωγή ψηφιοποιημένης γραφειοκρατίας. Ταυτόχρονα, μαζί με τους γραφειάδες, που χρειάζονται για να τροφοδοτούν τους υπολογιστές», τόνισε ο κ. Μπαργιώτας.
Σχολιάζοντας τον πυρήνα του συζητούμενου νομοσχεδίου τόνισε ότι «ενώ είναι μια καλή ιδέα, ένα συντονιστικό όργανο βασισμένο σε ψηφιακές τεχνολογίες και μπορεί να βοηθήσει, να επιταχύνει και να ενσωματώσει υπηρεσίες, στην πραγματικότητα, η καλή ιδέα θάβεται από τη γραφειοκρατία, γιατί ο συντονισμός και η παρακολούθηση με τον τρόπο που γίνεται είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθούν. Προβλέπεται ένα πολύπλοκο οργανόγραμμα που δημιουργεί δέκα στιβάδες, τη μια πάνω από την άλλη, σε δύο επίπεδα, το κυβερνητικό και το αυτοδιοικητικό, ένα πραγματικό δαίδαλο υπηρεσιών, ο οποίος θα μπορούσε να είχε αντικατασταθεί από ένα αποτελεσματικό ψηφιακό σύστημα.
Κλείνοντας αναφέρθηκε στην μεταβολή της στάσης της κυβέρνησης, στο θέμα του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και στα προβλήματα εφαρμογής που ενδέχεται να υπάρξουν. «Λέγατε τότε, ότι το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα μπορεί να εξελιχθεί σε «παγίδα φτώχειας» ως όργανο άσκησης της πολιτικής του ΔΝΤ. Τώρα, βέβαια, το βλέπετε ως μια σημαντική μεταρρύθμιση, την οποία και θα ψηφίσουμε, αλλά τα ερωτήματα είναι άλλα. Προβλέπεται ότι θα αρχίσει να εφαρμόζεται από 1/1/2017 και έχουν εξασφαλιστεί και χρήματα για το 2017. Υπάρχει, όμως, σύστημα που μπορεί να «σηκώσει» του έργο πανελλήνια από 1/1/2017; Υπάρχει έστω, ένα χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, έστω σταδιακής, στους επόμενους λίγους μήνες, ή θα πάμε όπως πήγαμε με την ανθρωπιστική κρίση, όπου υπήρχαν λεφτά τα οποία δεν είχαν αρχίσει ακόμα να διανέμονται. Σας είχαμε επισημάνει και τότε ότι οι δήμοι είχαν μηχανισμούς, εκεί υπήρχε ο τρόπος με τον οποίον είχε αναπτυχθεί το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα και μπορούσε να απορροφήσει αυτά τα χρήματα. Εσείς θέλατε να δημιουργήσετε καινούριους, τώρα αυτοί θα ενταχθούν ξανά εδώ και έτσι χάσαμε δύο χρόνια. Δύο χρόνια «κυνηγάμε την ουρά μας» παριστάνοντας τους αντί- μνημονιακούς, τους ενάντιους στην τρόικα, για να δεχθούμε τελικά αυτό που ήταν προφανές».
Δείτε το βίντεο της ομιλίας εδώ:
Ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση της ομιλίας:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΑΡΓΙΩΤΑΣ (Ειδικός Αγορητής του «ΠΟΤΑΜΙΟΥ»): «Εθνικός Μηχανισμός Παρακολούθησης και Αξιολόγησης των Πολιτικών Κοινωνικής Ένταξης και Κοινωνικής Συνοχής, ρυθμίσεις για την Κοινωνική Αλληλεγγύη και εφαρμοστικές διατάξεις του ν.4387/2016», για να επανέλθουμε στη νομιμότητα και στην ηρεμία, αυτό είναι το νομοσχέδιο που συζητάμε σήμερα.
Για τα κατεπείγοντα και τα επείγοντα είπαμε, ελπίζω κάποια στιγμή η Κυβέρνηση να μας αιφνιδιάσει, εισάγοντας ένα νομοσχέδιο στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων με την κανονική διαδικασία. Στην Επιτροπή έχει πολύ καιρό να εμφανιστεί κάτι τέτοιο, έχει γίνει σπανιότητα, είναι η εξαίρεση και όχι ο κανόνας πλέον.
Εν πάση περιπτώσει, είναι ένα νομοσχέδιο, το οποίο, κατ' αρχήν, υιοθετεί και εισάγει μια ωραία ιδέα, πολύ φοβάμαι ότι το κείμενό του με δυσκολία μπορεί να χαρακτηρισθεί νομικό, τουλάχιστον μέχρι το άρθρο 18, όπου η γενικολογία, ο βερμπαλισμός και οι αόριστες εκφράσεις κυριαρχούν σε ένα κείμενο, που υποτίθεται ότι είναι τεχνικό και βάζει πλαίσια. Πλαίσια δεν μπαίνουμε με εκφράσεις «να ρυθμίζει τις διαδικασίες..», χωρίς να λέει ποιες, αλλά από το άρθρο 18 και μετά μπορούμε να συζητήσουμε.
Αναφέρθηκα στο άρθρο 18, γιατί νομίζω ότι είναι το απαύγασμα της αοριστολογίας, αφού τιτλοφορείται «Εργαλεία Αξιολόγησης του Εθνικού Μηχανισμού - Μεθοδολογία και Σύστημα Δεικτών» και δεν εισάγει κανένα δείκτη. Αναφέρει, ότι όταν οργανωθεί η σχετική διεύθυνση, θα αποφασίσει με βάση την Eurostat, την Elstat κλπ., να εισάγει δείκτες, λες και θα ανακαλύψουμε τους δείκτες στην Ελλάδα το 2016 και τα συστήματα και τις κλίμακες αξιολόγησης των υποσυστημάτων θα τα φτιάξουμε εδώ στην Ελλάδα από την αρχή, δεν μπορούμε να υιοθετήσουμε τίποτα και δεν έχουμε τίποτα, πάντως, το άρθρο 18 δεν εισάγει τίποτα.
Η θεσμοθέτηση και η λειτουργία του Εθνικού Μηχανισμού, καταρχήν είναι θετική, είναι μια θετική κίνηση, είναι μια καλή ιδέα, η οποία, όμως, είναι εθνική υποχρέωση για πληρωμές από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και πρέπει να γίνει μέχρι τις 31/12/2016, γι' αυτό και η βιασύνη, γι' αυτό και η μη συζήτηση, για άλλη μια φορά.
Αυτό σημαίνει δύο πράγματα. Ή κάποιος άργησε να ξυπνήσει και να το προετοιμάσει, ξεχάστηκε ή όπως και σε πολλά άλλα πράγματα ή αυτό που είπε η κυρία Φωτίου, ότι επιτέλους ενεκρίθησαν τα χρήματα, οπότε τώρα έχουμε 60 εκατ. και πρέπει να τα πάρουμε. Γνωστές τακτικές και αμαρτίες από παλιά, βρήκαμε χρήματα, να τα πάρουμε και βλέπουμε τι θα τα κάνουμε. Να τα πάρουμε για το συγκεκριμένο θέμα, για τη διαχείριση της φτώχειας και για τα προνοιακά, το πού θα καταλήξουν είναι άλλο, γιατί αυτό, κατά τη γνώμη μου, δεν εφαρμόζετε.
Είναι ένα καλό παράδειγμα, για το πώς μια καλή ιδέα, που είναι ένα συντονιστικό όργανο, μάλιστα, βασισμένο σε ψηφιακές καινούργιες τεχνολογίες, μπορεί να βοηθήσει, να επιταχύνει και να ενσωματώσει υπηρεσίες, στην πραγματικότητα, όμως, αυτή η καλή ιδέα θάβεται από τη γραφειοκρατία, γιατί συντονισμός και παρακολούθηση, με τον τρόπο που γίνεται, είναι εξαιρετικά δύσκολο.
Κυρία Φωτίου, θα επιμείνω ότι αυτό είναι ένα πολύπλοκο οργανόγραμμα. Κάθε φορά που βλέπω διαφάνεια σε επιστημονικό συνέδριο δομημένη με αυτό τον τρόπο, πηγαίνω για καφέ, με πιάνει πονοκέφαλος και φεύγω. Αυτό, δεν πρόκειται να λειτουργήσει ποτέ.
Ουσιαστικά, δημιουργεί δέκα στιβάδες, τη μια πάνω από την άλλη, σε δύο επίπεδα, το κυβερνητικό και το αυτοδιοικητικό, ένα πραγματικό δαίδαλο υπηρεσιών, που φαίνεται πολύ καλά και ο οποίος, έχετε δίκιο, θα μπορούσε να είχε αντικατασταθεί από ένα αποτελεσματικό ψηφιακό σύστημα, το οποίο, όμως, είναι αρκετά αμφίβολο κατά πόσο εισάγεται με αυτό το νομοσχέδιο.
Έχω πολύ μεγάλες αμφιβολίες, έχω πολλά ερωτήματα, τα κάνατε χειρότερα, με μπερδέψατε άσχημα με τα δέκα λεπτά που αφιερώσατε στο να το αναλύετε, πραγματικά μπερδεύτηκα με πολλούς τρόπους και θα το πω στη συνέχεια.
Πείτε με καχύποπτο, αλλά νομίζω ότι ο πυρήνας του πρώτου τεμαχίου του νομοσχεδίου είναι τα άρθρα 7 και 8, ήτοι νέες θέσεις εργασίας, νέοι βραχίονες στο Υπουργείο. Δεν υπάρχει κανένα νομοσχέδιο στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων - υπάρχουν ένα ή δύο, που πέρασαν με τον κανονικό ρυθμό συζήτησης και όχι ως επείγοντα - χωρίς καινούργιες θέσεις εργασίας. Έχουμε έναν πίνακα, θα τον καταθέσω αύριο στα πρακτικά, που είναι αριθμημένες όλες οι θέσεις, που έχουν δημιουργηθεί.
Στην παρούσα περίπτωση δύο νέες διευθύνσεις και 39 καινούργιες θέσεις εργασίας, στα άρθρα 7,8 και 9 και μερικές ακόμα δυνητικές, ο νόμος δίνει δικαίωμα να προσληφθούν επιστημονικοί συνεργάτες, χωρίς να περιγράφει προσόντα.
Αυτό εδώ είναι, περίπου, λέει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους οι προσλήψεις, άλλο ένα εκατομμύριο κόστος στο οργανόγραμμα του Υπουργείου για μισθοδοσία. Μιλά για 864.000 ευρώ, περίπου, συν 24.000 για τη λειτουργία, έξοδα και εφάπαξ δαπάνη ύψους 70.000 για την προμήθεια υλικοτεχνικού εξοπλισμού.
Αυτό λέει το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στην Έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο.
Το άλλο πρόβλημα που έχουν αυτά τα δύο πραγματικά μου κάνει μεγάλη εντύπωση, προφανώς επειδή περνάνε τα πάντα επειγόντως, δεν προλαβαίνετε να τα διαβάσετε. Οι διαδικασίες μετάταξης και απόσπασης που προβλέπουν αντίκειται με το νόμο που ψηφίσαμε πριν από δεκαπέντε ημέρες για την κινητικότητα. Σαφώς, διαβάστε το ξανά.
Τουλάχιστον, θα έπρεπε να υπάρχει μια αναφορά για τον ν.440/2016, που πήρε ΦΕΚ στις 2/12/2016 και προβλέπει συγκεκριμένα πράγματα για τον τρόπο που γίνονται οι μετατάξεις και οι αποσπάσεις στο Δημόσιο, πουθενά όμως δεν επιτρέπει αποσπάσεις 2 χρόνων, αλλά προβλέπει μετατάξεις γι' αυτό.
Προβλέπει, λοιπόν, συγκεκριμένα πράγματα και δείτε το γιατί είναι σημαντικό, για να εναρμονιστεί, τουλάχιστον, σε αυτό το σημείο.
Πριν από δέκα ημέρες ψηφίσαμε αυτό τον νόμο, στην ίδια αίθουσα τον συζητήσαμε και δεν έχει καμία σχέση αυτό που προβλέπεται για αποσπάσεις και μετατάξεις εδώ με αυτό που ψηφίσετε εσείς οι ίδιοι πριν από δέκα ημέρες.
Θα ήθελα να κάνω στο σημείο αυτό μια παρατήρηση. Η ψηφιοποίηση σε όλο τον κόσμο, η εισαγωγή τεχνολογίας είναι μια μεγάλη κουβέντα που έχει αρχίσει με την περίφημη τέταρτη βιομηχανική επανάσταση και με την τεχνητή νοημοσύνη, μειώνει τις θέσεις εργασίας.
Δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο που να εισάγει ψηφιοποίηση και καινούργια ψηφιακά εργαλεία, που να αυξάνει τις θέσεις εργασίας. Δεν έχει ξαναγίνει αυτό.
Εδώ αντί να μιλάμε για μείωση των θέσεων εργασίας, για ευέλικτα σχήματα, για αντικατάσταση ανθρώπων, ενδεχομένως, ή θέσεων κενών από ψηφιακά εργαλεία και ψηφιακές λειτουργίες, μιλάμε για εισαγωγή ψηφιοποιημένης γραφειοκρατίας, ταυτόχρονα, με τους γραφειάδες, που χρειάζονται για να τροφοδοτούν τους υπολογιστές.
Θέσεις παντού, ακόμα και εκεί που δεν χρειάζονται. Ας πάμε λίγο στα ηλεκτρονικά παίγνια, γιατί μάλλον περί τέτοιων πρόκειται, δηλαδή, στα άρθρα 19, 20 και 21, γιατί έχω ορισμένες απορίες.
Καταρχήν, κυρία Υπουργέ, με όλο το σεβασμό έχετε πολύ ιδιότυπη και ιδιόρρυθμη αντίληψη για τον ορισμό του πινακίου της φακής.
Είπατε εδώ προηγουμένως, ότι η υπηρεσία του καινούργιου Portal, δηλαδή, το Geoportal που συστήνετε έγινε έναντι πινακίου φακής.
Διαβάζω: «Ετήσια δαπάνη ποσού 114.000 ευρώ, περίπου, για την κάλυψη εξόδων συντήρησης, ενδεχόμενη ετήσια δαπάνη από τη δυνατότητα σύναψης ατομικών συμβάσεων μίσθωσης έργου με επιστημονικούς συνεργάτες» και άλλες θέσεις εκτός των 39, « εφάπαξ δαπάνη ποσού 394.000 ευρώ, περίπου, για το σχηματισμό, το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη συγκρότηση». Πολύ ακριβό πινάκιο φακής είναι αυτό.
Δεν ξέρω τι φακές είναι αυτές, αλλά βγαίνουν λίγο ακριβές ως φακές.
Άκουσα εδώ, ότι το σύστημα έχει ολοκληρωθεί και έχει γίνει στο Υπουργείο, άρα κατά πάσα πιθανότητα τώρα απλώς το «νομιμοποιούμε».
Αυτό κατάλαβα εγώ.
Έκανα λάθος;
Θα μας τα πείτε μετά, κυρία Υπουργέ.
Δεν υπάρχει κανένα θέμα.
Ο τρόπος, όμως, με τον οποίο περιγράφετε το σύστημα και αυτό που είπατε προηγουμένως μου θυμίζει, από τα λίγα πράγματα που ξέρω για υπολογιστές, γιατί ούτε ειδικός είμαι ούτε διεκδικώ το ρόλο αυτό, το πώς δούλευε μια ασφαλής βάση δεδομένων στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Σήμερα εδώ που βρισκόμαστε οι βάσεις δεδομένων είναι ασφαλέστατες, λειτουργούν στο διαδίκτυο και είναι αποθηκευμένες στο περίφημο «Cloud», στο σύννεφο.
Έτσι λειτουργούν σήμερα, αλλά αυτό που περιγράψατε εσείς με servers, ασφαλή σημεία και σημεία στα οποία μπαίνουν στοιχεία από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους, οι οποίοι παλιά το 2000 είχαν και καρτούλα ο καθένας με ταυτότητα, είναι 2000.
Να πούμε ένα παράδειγμα για το πώς λειτουργεί σήμερα μια τέτοια βάση δεδομένων;
Πηγαίνει ο δικαιούχος του προνοιακού επιδόματος στην Ικαρία στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και εξαργυρώνει το βοήθημά του.
Η πράξη, η οποία εκτελείται στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο αποθηκεύεται αυτομάτως και με ασφαλή τρόπο και στα τρία και στα πέντε και στα δεκαπέντε μητρώα, που είναι, ενδεχομένως, απαραίτητα και πρέπει να ιδρυθούν, στην Τράπεζα της Ελλάδος, στο Γενικό Προϋπολογισμό και οπουδήποτε αλλού με μια πράξη. Δεν χρειάζεται ούτε υπάλληλος ούτε τίποτα.
Σε λίγους μήνες, σύμφωνα με άλλο νομοσχέδιο που ψηφίσαμε πριν από δέκα ημέρες, ψηφίσαμε την ηλεκτρονική διαχείριση των εγγράφων.
Δεν υπάρχει σε κανένα έγγραφο «σε έξι μήνες», υποτίθεται ότι θα πρέπει να είναι όλα πάνω σε μια πλατφόρμα την οποία θα ιδρύσει το δημόσιο. Αυτό εδώ, είναι κάτι το οποίο πολύ δύσκολα θα δημιουργηθεί.
Επίσης, έχω μια μεγάλη απορία: Διαβάζοντας το e- pronoia.gr, το οποίο υπάρχει στο επόμενο άρθρο, λειτουργεί. Όποιος πληκτρολογήσει από αυτούς που μας ακούν σήμερα, e- pronoia.gr θα δει ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί, κι αν πάει στις ιδιότητες του συστήματος και στο σκοπό ίδρυσης και δημιουργίας – είναι χρηματοδοτημένο από το ΕΣΠΑ έχει 64.000 κόστος λειτουργίας ετήσιο, σύμφωνα με την ίδια αίτηση- θα δει λοιπόν, ότι περιγράφονται ως σκοποί και ρόλοι του συγκεκριμένου ηλεκτρονικού συστήματος, ακριβώς τα ίδια με αυτά που προβλέπονται στο καινούργιο που θα δημιουργηθεί με το άρθρο 19.
Τι χρείαν έχομεν, δύο συστημάτων; Αν είναι τόσο απαραίτητα, κι εδώ θέλω να μου εξηγήσετε, γιατί πραγματικά δεν καταλαβαίνω, αυτό το geoportal και τα χωροδιαδίκτυακά κ.λπ., το μόνο που κάνουν κατά τη ταπεινή μου άποψη, ρώτησα και κάποιους ανθρώπους οι οποίοι είναι πιο ειδικοί από εμένα, είναι να περιορίζουν τους κατασκευαστές software που μπορούν να παρέμβουν, μια και είναι κάτι πολύ ειδικό.
Δεν μπόρεσα να καταλάβω, γιατί πρέπει να υπάρχει τέτοιου είδους υπηρεσία, σε μια υπηρεσία η οποία κάνει ουσιαστικά, είναι βάση δεδομένων και αποθηκεύει δεδομένα. Με διάφορους τρόπους μπορούν να αποθηκευτούν, και χωριστά για την Ικαρία και να ζητηθούν, έτσι κι αλλιώς τα χωριστά για την Κοζάνη, τα χωριστά για την Δράμα, δεν χρειάζεται ούτε geoportal, κατά την άποψη τη δική μου, ούτε τίποτα. Αλλά, εν πάση περιπτώσει, εάν χρειάζεται και εγώ κάνω λάθος, γιατί δεν «μπορεί» στο e- pronia.gr, και πρέπει να δημιουργήσουμε κάτι από την αρχή; Ποια είναι η λογική; Πολλά «πινάκια φακής» με πολύ χαμηλή τιμή τα οποία αθροίζονται και δημιουργούν προβλήματα και ερωτήματα.
Πραγματικά, δεν μπορώ να αντιληφθώ, τι προσπαθείτε να κάνετε με αυτά τα συστήματα, με το ένα να «κάθεται» πάνω από άλλο, το ένα να έχει τελειώσει και να έχει παραδοθεί το Νοέμβριο του 2015- το e- pronia.gr ολοκληρώθηκε, δεν ξέρω αν παραδόθηκε, αλλά ολοκληρώθηκε, σύμφωνα με το ίδιο το portal, το Νοέμβριο του 2015- και τώρα συζητάμε για ένα καινούργιο το οποίο θα «κάτσει» πάνω ή παράλληλα με αυτό. Κατανοητό!
Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, να αλλάξω κεφάλαιο. Ο πρώτος νόμος της Κυβέρνησης Εθνικής Σωτηρίας, όπως αποκαλούσε τότε την κυβέρνηση του τότε ο πρωθυπουργός, ήταν Απρίλιος. Πραγματικά, δεν μπορώ να ξεχάσω την επιθετική αλαζονεία με την οποία απορρίπτατε τις αιτιάσεις υπέρ του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, το οποίο έγινε Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης- «δεν χάλασε ο κόσμος» το ΚΕΑ, είναι πιο εύκολο να το λέμε ως αρκτικόλεξο- στις τοποθετήσεις του «Ποταμιού», και ειδικά της κυρίας Αντιγόνης Λυμπεράκη, αλλά και του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Ν.Δ., ότι η πιλοτική εφαρμογή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, είναι ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να προχωρήσουμε, με την σταδιακή επέκτασή του σε όλη τη χώρα, σε όλους τους νομούς της χώρας.
Ήταν τότε, εσείς τα λέγατε και είναι στα πρακτικά, λέγατε εσείς ότι μπορεί «να εξελιχθεί ως «παγίδα φτώχειας» και ως όργανο άσκησης της πολιτικής του ΔΝΤ». Τώρα, βέβαια, έχουμε μια σημαντική μεταρρύθμιση, το είπαμε αλλιώς στα πλαίσια του τρόικα - θεσμοί («κρέας- ψάρι»), τώρα είναι Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης, δεν είναι Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα, είμαστε υπέρ και θα το ψηφίσουμε αλλά τα ερωτήματα είναι άλλα.
Είναι Δεκέμβριος του 2016, και προβλέπεται ότι 1/1/2017, θα αρχίσει να εφαρμόζεται και έχουν εξασφαλιστεί και χρήματα για το 2017 και είναι σημαντικό, είναι πάρα πολύ σημαντικό. Υπάρχει σύστημα που μπορεί να «σηκώσει» του έργο πανελλήνια από 1/1 του 17; Υπάρχει έστω, ένα χρονοδιάγραμμα; Εγώ είμαι πρόθυμος να καταλάβω, ότι υπάρχουν τεχνικά προβλήματα και ότι θα καθυστερήσει. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα εφαρμογής ή σταδιακής, έστω στους επόμενους λίγους μήνες, ή θα πάμε όπως πήγαμε με την ανθρωπιστική κρίση, όπου υπήρχαν λεφτά τα οποία δεν είχαν αρχίσει ακόμα να διανέμονται. Ουσιαστικά, εννέα μήνες μετά, εάν θυμάστε, περάσατε τη τροπολογία και την ψηφίσαμε και εμείς κάποια στιγμή στον Οκτώβριο, για να μπορέσουν να σωθούν οι πιστώσεις να περάσουν στον επόμενο χρόνο να ολοκληρωθούν, γιατί όπως σας είχαμε πει τότε οι δήμοι είχαν μηχανισμός, εκεί όπου υπήρχε ο τρόπος με τον οποίον είχε αναπτυχθεί το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα μπορούσε να απορροφήσει τα χρήματα, θέλατε να δημιουργήσετε καινούργιους, τώρα αυτοί θα ενταχθούν ξανά εδώ, και το σωστό είναι αυτό. Κάναμε, δύο χρόνια. Δύο χρόνια «κυνηγάμε την ουρά μας» παριστάνοντας τους αντί- μνημονιακούς , τους ενάντιους στην τρόικα, για να δεχθούμε τελικά, αυτό που ήταν προφανές.
Τώρα, όσον αφορά το τελευταίο κομμάτι, που αφορά τον κ. Πετρόπουλο. Πραγματικά, εκτός από γενικά πολιτικά σχόλια, δεν μπορώ να κάνω τίποτα άλλο, είναι τόσα πολλά, είναι ο μισός νόμος, αλλάζει, μεταρρυθμίζεται κατά πολλούς τρόπους. Η παρατήρηση την είχαμε κάνει και είχαμε κάνει και μια Ερώτηση Επίκαιρη, η οποία δεν απαντήθηκε, σας είχα ρωτήσει, αν θυμάμαι καλά και κάποια στιγμή σε μια Ενημέρωση, ότι εκκρεμούσαν ένα σωρό πράγματα, και ήταν λογικό. Η δημιουργία του ΕΦΚΑ, είναι ένα τιτάνιο έργο το έχω ξαναπεί, και μακάρι να γίνει, είναι κάτι εξαιρετικά δύσκολο, όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, συζητάμε για την ενοποίηση των Ταμείων και δεν είναι καθόλου εύκολο να γίνει.
Όμως από τον Μάιο ακόμα φαίνεται ότι είναι εξαιρετικά φιλόδοξος στόχος το να οργανωθεί ένα καινούργιο οργανόγραμμα ένας καινούργιος κανονισμός παροχών ενιαίος για όλους να οργανωθούν τα λέγαμε από τότε. Ξαφνικά βλέπουμε ότι ουσιαστικά υιοθετείτε το παλιό αμαρτωλό λάθος κατά την γνώμη μου σύστημα των προηγούμενων κυβερνήσεων. Οι ενοποιήσεις είναι ένα καινούργιο διοικητικό συμβούλιο από πάνω και από κάτω το δεντράκι απλώνει με τα διοικητικά συμβούλια των παλιών ταμείων και τελικά καμία καρέκλα δεν θα φύγει από κανένα γραφείο για να πάει απέναντι, κανένα κόστος δεν θα κοπεί και καμία ουσιαστική ενοποίηση δεν θα συμβεί. Εκκρεμούν ουσιαστικά και οι ενιαίοι κανονισμοί παροχών και ο νέος οργανισμός του ΕΦΚΑ αυτό που έχουμε προς το παρόν είναι οι μετονομασίες. Μετονομασίες των υπηρεσιών του ΙΚΑ σε υπηρεσίες του ΕΦΚΑ μέχρι να γίνουν οι αλλαγές τις περιμένουμε με αγωνία. Πραγματικά επιφυλάσσομαι για τα άρθρα από το 29 και κάτω γιατί πραγματικά θέλουν επεξεργασία η οποία δεν μας δόθηκε εγκαίρως το νομοσχέδιο κατατέθηκε κυριολεκτικά προχθές και είναι πάρα πολλά και είναι αλλαγές τεχνικές τις οποίες δεν προλάβαμε να δούμε μέσα στις επόμενες μέρες θα προσπαθήσουμε να τις καλύψουμε αλλά αυτή είναι η αμαρτία των επειγόντων. Κανείς στο τέλος δεν είναι σίγουρος για το τι συζήτησε και τι ψήφισε. Σας ευχαριστώ.