Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
Σε ερώτηση προς τον Αρμόδιο Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, προχώρησε ο βουλευτής με το Ποτάμι, Σπύρος Δανέλλης, σχετικά με την καθυστέρηση της κατάθεσης του σχεδίου νόμου για την «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών». Συγκεκριμένα, από την 9 Σεπτεμβρίου του 2016, που ολοκληρώθηκε η διαδικασία της Δημόσιας Διαβούλευσης, μέχρι σήμερα καμία ενέργεια δεν έχει γίνει από το αρμόδιο Υπουργείο.
Θα πρέπει να σημειωθεί, πως από την αδικαιολόγητη αυτή καθυστέρηση υπονομεύεται ο τομέας των επενδύσεων, της ανάπτυξης και της απασχόλησης, δεδομένου ότι οι καθυστερήσεις στην παραγωγή θεσμικού πλαισίου «παγώνουν» τις προτάσεις των υποψήφιων επενδυτών.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών
Θέμα: «Προς αναζήτηση νομοθετικού πλαισίου για υδατοδρόμια και υδροπλάνα»
Από την 5η Αυγούστου 2016 μέχρι την 9η Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση σχέδιο νόμου για την «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών». Παρότι, όμως, εδώ και καιρό αναμένονταν η προώθησή του στη Βουλή, καμία ενέργεια δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα από το αρμόδιο Υπουργείο.
Και αυτό παρά το γεγονός ότι κατά την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός χαρακτήρισε ως προτεραιότητα τη δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων έως την άνοιξη του 2018.
Αποτέλεσμα της καθυστέρησης στην ψήφιση σχετικού θεσμικού πλαισίου είναι το ενδιαφέρον που υπάρχει από ξένους επενδυτές και εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό, να έχει παγώσει και οι προτάσεις για επενδύσεις να παραμένουν στα χαρτιά.
Ο φορέας διαχείρισης των υδατοδρομίων «Ελληνικά Υδατοδρόμια Α.Ε» ξεκίνησε με επιτυχία δοκιμαστικές πτήσεις προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης με εταιρίες που εξέφρασαν ενδιαφέρον συνεργασίας, στους λιμένες Κέρκυρας, Παξών και Πάτρας. Οι εν λόγω εταιρίες αναμένουν όμως ακόμη το θεσμικό πλαίσιο που θα επεκτείνει τους σχετικούς σχεδιασμούς σε τέσσερα ακόμα αδειοδοτούμενα υδατοδρομία (Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα και Μεγανήσι).
Δεδομένου ότι η γεωγραφική έκταση της χώρας μας, αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό και από την νησιωτική χώρα, όπου η δημιουργία υδατοδρομίων κρίνεται επιτακτική.
Δεδομένου ότι με την καθυστέρηση νομοθέτησης για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, υπονομεύεται ένας ακόμη τομέας επενδύσεων, που αναμφισβήτητα όχι μόνο νέες θέσεις εργασίας θα δημιουργήσει, αλλά και θα αυξήσει την προστιθέμενη αξία του ελληνικού τουρισμού.
Δεδομένου ότι όμορες χώρες έχουν δημιουργήσει όχι μόνο το νομοθετικό πλαίσιο, αλλά έχουν προβεί και στην λειτουργία υδατοδρομίων για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο σύγχρονες και ανταγωνιστικότερες υπηρεσίες σε σχέση με εμάς.
Ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1. Γιατί μέχρι σήμερα και μετά την δημόσια διαβούλευση και τις σχετικές τροποποιήσεις δεν έχει κατατεθεί στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο; Πότε προβλέπεται η κατάθεσή του;
2. Πότε προβλέπεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης και λειτουργίας όλων των υδατοδρομίων; Υπάρχει σχετικό χρονοδιάγραμμα;
3. Αν έχει ληφθεί υπόψη ο κίνδυνος να ανακοπεί το σχετικό επενδυτικό ενδιαφέρον των ξένων εταιρειών, λόγω της νομοθετικής καθυστέρησης;
Ο ερωτών βουλευτής
Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου