8 Μαΐου, 2015

Ομιλία Σταυρούλας Αντωνάκου στην Ολομέλεια για το σχέδιο νόμου πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

Καταργείτε το σύστημα αξιολόγησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών όταν σήμερα δεν υπάρχει ούτε μία προηγμένη χώρα στον κόσμο χωρίς τέτοιο σύστημα.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας εδώ:

[youtube id="e8NFPG052TM"]

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε,
Κύριε Υπουργέ,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Όλες οι χώρες αναγνωρίζουν το εκπαιδευτικό τους σύστημα ως τον βασικό μοχλό δημιουργίας, ανάπτυξης και σχηματισμού ανθρώπινου κεφαλαίου.
Όλες οι χώρες που θέλουν να είναι σοβαρές το θέμα της παιδείας το αντιμετωπίζουν σε κεντρικό επίπεδο.
Εθνικά. Με την μέγιστη δυνατή συναίνεση και διαβούλευση.
Εσείς κάνετε ακριβώς το αντίθετο.
Εμείς δεν συναινούμε σε αυτή την διαδικασία.
Η Παιδεία είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση για να τη συζητάμε με διαδικασίες εξπρές.

Χωρίς να έχει προηγηθεί έστω ένας ουσιαστικός και ειλικρινής διάλογος στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας.
Πρώτοι εσείς έπρεπε να δίνετε το παράδειγμα για αξιοσύνη, αξιοκρατία για μια παιδεία που να μην έχει σχέση με το κομματικό και πελατειακό κράτος!

Φέρατε το σχέδιο νόμου με την μορφή του κατεπείγοντος.
Χωρίς διάλογο. Χωρίς διαβούλευση.
Γιατί;
Η Αριστερά κ. Υπουργέ δεν φοβήθηκε ποτέ τον ουσιαστικό διάλογο;
Εσείς γιατί τον αποφεύγετε;

Σε ότι αφορά το παρόν σχέδιο νόμου.
Αλλάζετε ξανά και με την μορφή του κατεπείγοντος την διάρθρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του λυκείου!
Περιμέναμε μεγαλύτερη ευαισθησία από εσάς στο συγκεκριμένο θέμα.
Ειδικά εσείς που γνωρίζετε ότι είναι το τρίτο κατά σειρά σχέδιο νόμου μέσα σε διάσημα τριών χρόνων το οποίο αλλάζει τα εκπαιδευτικά προγράμματα του λυκείου.
Τους μαθητές τους σκέφτεστε;
Δεν γνωρίζετε ότι οι αλλαγές σε αυτή την ηλικία έστω και θεσμικές τι επιπτώσεις έχουν στην καθημερινότητά τους;
Πραγματικά και εντελώς καλόπιστα θέλουμε από εσάς να μας εξηγήσετε το σκεπτικό αυτής της αλλαγής;
Ποια ομάδα εργασίας το ανέλαβε;
Με ποια κριτήρια και ποια μελέτη;
Ποια διαβούλευση κάνατε και με ποιους φορείς μιλήσατε;
Μειώνεται το βαθμό προαγωγής στην επόμενη τάξη.
Δηλαδή λέτε στα παιδιά να προσπαθούν λιγότερο!

Δηλαδή θέλετε να εφαρμόσετε το μοντέλο του δεν βαριέσαι;
Σκοπός σας είναι τα παιδιά να περνάνε την τάξη χωρίς να μαθαίνουν κάτι;
Ή να την περνάνε και να λαμβάνουν κάποιες γνώσεις;

Καταργείτε το σύστημα αξιολόγησης των σχολείων και των εκπαιδευτικών όταν σήμερα δεν υπάρχει ούτε μία προηγμένη χώρα στον κόσμο χωρίς τέτοιο σύστημα.
Μάλιστα, βασικό σας κριτήριο για την επιλογή των νέων περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης τους οποίους διορίσατε, είναι η συνδικαλιστική τους δράση.
Αυτό δεν είναι σωστό.
Το παραδέχθηκε και ο πρωθυπουργός πριν από λίγη ώρα.
Χαιρετίζουμε την έντιμη στάση του πρωθυπουργού για αλλαγή σε αυτή την διαδικασία.
Προωθείτε την επιλογήν διευθυντικών στελεχών. Η επιλογή των διευθυντών με το νέο σύστημα είναι κατεπείγον;
Τους επιλέγετε με βάση και τις συνδικαλιστικές τους επιδόσεις δίνοντας έτσι έδαφος ξανά στις πελατειακές σχέσεις και την αναξιοκρατία!
Αναρωτιέται κανείς ποιο είναι το κριτήριό σας;
Αυτό είναι το όραμα σας;
Η συγκυβέρνηση με τους συνδικαλιστές;
Δώστε παράταση όπως κάνατε στους σχολικούς συμβούλους ώστε να μην ανακατώσετε τα σχολεία μέσα στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Καταργείτε την τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο.
Βάζετε δηλαδή τέλος σε ένα θεσμό πριν αυτός ακόμη αξιολογηθεί σε βάθος χρόνου. Με ποιο κριτήριο; Με ποια λογική;
Είστε αλλεργικοί στις καλές πρακτικές που εφαρμόζουν όλα τα υπόλοιπα σύγχρονα ευρωπαϊκά κράτη;
Με την κατάργηση αυτή, καταργείτε το μοναδικό βασικό μηχανισμό ελέγχου κάλυψης της ύλης των μαθημάτων σε όλα τα σχολεία της επικράτειας!

Καταργείτε ουσιαστικά και τυπικά τα πρότυπα σχολεία.
Τον πιο επιτυχημένο θεσμό.
Με την μορφή του κατεπείγοντος.

Ας το κάνετε του χρόνου, όπως άλλωστε είπε τόσο ο Πρωθυπουργός όσο και ο Υπουργός στις προγραμματικές δηλώσεις.
Βιάζεστε πολύ.
Γιατί;
Δεν γνωρίζετε ότι όποιος βιάζεται σκοντάφτει;
Βέβαια το κακό είναι ότι τα πρότυπα σχολεία εισάγουν έννοιες όπως «αξιολόγηση» και η «αριστεία».
Η αριστεία δηλαδή είναι ρετσινιά;
Από πότε;

Το μόνο που θα πετύχετε και σας το λέμε όλοι ξεκάθαρα και ειλικρινά είναι ότι θα βοηθήσετε τα ιδιωτικά σχολεία.
Επαναφέρετε ως κατεπείγον τον πρωτοφανή παγκοσμίως θεσμό του αιώνιου φοιτητή’!!!
Αλήθεια αυτό είναι το τόσο σημαντικό πρόβλημα των Πανεπιστημίων της χώρας αυτή την στιγμή;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Η παιδεία που πλάθει τους πολίτες του αύριο δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κομματικό λάφυρο της εκάστοτε κυβέρνησης!
Θέλετε μια παιδεία της ήσσονος προσπάθειας;
Μια παιδεία χωρίς αξιολόγηση;
Μια παιδεία των συνδικαλιστών;
Των δικών μας παιδιών;
Μια παιδεία του κομματικού σωλήνα;
Αυτό είναι το σχέδιο σας;
Εσείς κύριοι, που είστε όπως μας λέτε η κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας.
Η κυβέρνηση που διαπραγματεύεται σκληρά.
Η κυβέρνηση που τιμά καθημερινά, τα όσα έχει υποσχεθεί στον ελληνικό λαό.
Πείτε μας πόσα πράγματα έχετε υλοποιήσει μέχρι σήμερα από όσα υποσχεθήκατε στον ελληνικό λαό κατά τις προγραμματικές σας δηλώσεις;
Θα σας θυμίσουμε μερικά…
1. Υποσχεθήκατε ότι δεν θα φέρετε πράξεις νομοθετικού περιεχομένου! Τελικά της φέρατε.
2. Υποσχεθήκατε ότι δεν θα φέρνετε σχέδια νόμου με την μορφή του επείγοντος και του κατεπείγοντος! Τελικά μέχρι σήμερα όσα σχέδια νόμου έχετε φέρει, μόνο ως επείγοντα και κατεπείγοντα έρχονται.
3. Υποσχεθήκατε την συνεργασία, το διάλογο και την συναίνεση στα θέματα της παιδείας και τελικά κάνετε ακριβώς το αντίθετο!
Στις υποσχέσεις όλα καλά!
Στο αποτέλεσμα έχετε πρόβλημα!
Βέβαια όταν κάποιος υπόσχεται τόσα και δεν κάνει ούτε το ένα τρίτο, τότε κάποιο πρόβλημα υπάρχει.
Και αυτό σίγουρα είναι σίγουρα πρόβλημα παιδείας!
Εμείς ως Ποτάμι,
Επειδή σεβόμαστε την Παιδεία,
Επειδή πιστεύουμε ότι το μέλλον μιας χώρας στηρίζεται κυρίως στην παιδεία της.
Σας λέμε ότι μόνο αν αναβαθμίσουμε την παιδεία μας μπορούμε να αλλάξουμε την σημερινή κατάσταση αυτών που βιώνουμε σήμερα.
Για να κατακτήσουμε λοιπόν την εποχή που έρχεται πρέπει να επενδύσουμε στη Παιδεία και τον Πολιτισμό.
Για να μείνουμε άνθρωποι, σε μια κοινωνία με συνοχή και αλληλεγγύη, πρέπει να επενδύσουμε στον Πολιτισμό.
Για να κερδίσουμε το αύριο πρέπει να επενδύσουμε στην Παιδεία.
Την Παιδεία με την πιο πλατιά έννοιά της.
Την Παιδεία που εκπαιδεύει και εξειδικεύει, αποκτώντας άμεση σύνδεση με την αγορά και τις ανάγκες των καιρών.
Τέτοια σχέδια νόμου αυτής της μορφής και αυτού του περιεχομένου, δεν μπορεί να έρχονται στη βουλή με την μορφή του κατεπείγοντος!
Δεν τιμά ούτε την χώρα, ούτε εσάς ως κυβέρνηση. Δεν τιμά κανέναν μας!
Όλα αυτά μπορούμε να τα πετύχουμε μόνο αν δουλέψουμε όλοι μαζί!
Και εδώ περιμένουμε την σημερινή δέσμευση του πρωθυπουργού ότι θέματα όπως:
Η επιλογή διευθυντών και
Η αξιολόγηση θα συζητηθούν εξαντλητικά στο επόμενο χρονικό διάστημα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Επειδή σεβόμαστε το θεσμό του Κοινοβουλίου, καταδικάζουμε αυτή διαδικασία και είμαστε αρνητικοί επί της αρχής.
Σας ευχαριστώ.

*Η Σταυρούλα Αντωνάκου είναι βουλευτής Α΄ Πειραιά

8 Μαΐου 2015