24 Ιανουαρίου, 2018

ΟΑΣΘ: Μαζική Μεταφορά ή μαζική ταλαιπωρία;

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Την ίδια στιγμή που η κατασκευή του μετρό της Θεσσαλονίκης έχει καταντήσει σύντομο ανέκδοτο, η μετακίνηση με το μόνο μέσο μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η πολύπαθη συμπρωτεύουσα, δηλαδή τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ γίνεται καθημερινά όλο και πιο δύσκολη, ιδιαίτερα από τον καιρό που άλλαξε το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Οργανισμού και πέρασε στον έλεγχο του κράτους. Και αυτό, όταν υποτίθεται πως η κινητροδότηση της μετακίνησης με τα ΜΜΜ έναντι του ΙΧ, οφείλει να αποτελεί προτεραιότητα, ιδιαίτερα σε επιβαρυμένα αστικά κέντρα όπως η συμπρωτεύουσα.

Αυτοδιοικητικοί παράγοντες, πολίτες, αλλά και φοιτητές που ταλαιπωρούνται καθημερινά για να μεταβούν στις σχολές τους, έχουν κάνει επανειλημμένως διαβήματα στην διοίκηση του Οργανισμού εκφράζοντας τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις γραμμών, την αραίωση των δρομολογίων, τον επιδεινωμένο συνωστισμό εντός των λεωφορείων, τις συχνές ματαιώσεις διαδρομών λόγω βλαβών του στόλου και τελικά την μη κάλυψη των αναγκών μεταφοράς των δημοτών των περισσότερων Δήμων της Θεσσαλονίκης.

Αναδεικνύοντας το θέμα με ερώτησή τους στον Υπουργό Μεταφορών, οι βουλευτές Β΄ Αθήνας με το ΠΟΤΑΜΙ Γρηγόρης Ψαριανός και Γιώργος Αμυράς, ζητούν να πληροφορηθούν πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει την αναστάτωση και τα προβλήματα που έχουν προκληθεί, εάν υπάρχει επανασχεδιασμός στις γραμμές, πόσα λεωφορεία κυκλοφορούν, τι προγραμματισμός υπάρχει για το προσεχές διάστημα καθώς και εάν έχουν ληφθεί μέτρα για την εισιτηριοδιαφυγή, κι εάν αληθεύει ότι τα έσοδα του Οργανισμού μειώθηκαν κατά 40% από τότε που κρατικοποιήθηκε.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης, έχει ως εξής:

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

ΘΕΜΑ: «Τα προβλήματα του κρατικοποιημένου Ο.Α.Σ.Θ., δυσχεραίνουν την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων»

Στο τελευταίο διάστημα που ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της πόλης πέρασε στον έλεγχο του κράτους, όχι μόνο δεν μειώθηκαν τα χρόνια προβλήματα των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, αλλά απεναντίας και παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του προέδρου του Ο.Α.Σ.Θ., η μετακίνηση των επιβατών της συμπρωτεύουσας γίνεται όλο και πιο δυσχερής, κάτι που συχνά διαβεβαιώνεται και από δημοσιεύματα στον τύπο αλλά και από έγγραφες αναφορές αιρετών της τοπικής αυτοδιοίκησης. Ήδη έχουν υπάρξει αλλεπάλληλα διαβήματα διαμαρτυρίας από δημάρχους προς την διοίκηση του Οργανισμού για καταργήσεις γραμμών και μη ανταπόκριση στις αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες των δήμων τους, αλλά και από φοιτητές του Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης για ταλαιπωρία στις μετακινήσεις τους από και προς το εκπαιδευτικό τους ίδρυμα.

Τα μειωμένα δρομολόγια, οι τεράστιες καθυστερήσεις στην πραγματοποίησή τους, η αύξηση του χρόνου αναμονής στις στάσεις, η ανυπαρξία ενημέρωσης για τον χρόνο άφιξης των οχημάτων, περιγράφουν μέρος μόνο της καθημερινής ταλαιπωρίας των πολιτών της Θεσσαλονίκης που επιλέγουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Συνάμα, υπάρχουν συχνές καταγγελίες πολιτών από περιφερειακούς δήμους για περιπτώσεις ξαφνικών διακοπών δρομολογίων χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, γεγονός, που έχει ως αποτέλεσμα την πολύωρη παραμονή τους στις στάσεις, χωρίς να γνωρίζουν πότε και εάν θα περάσει το προγραμματισμένο δρομολόγιο.

Η κατάσταση όμως είναι εξίσου δύσκολη και εντός των λεωφορείων. Σε πολλά δρομολόγια υπάρχει μεγάλος συνωστισμός, ενώ πολλά από τα οχήματα του στόλου δεν διαθέτουν κλιματισμό ή και αν διαθέτουν υπολειτουργεί. Επιπροσθέτως σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα δεν υπάρχει επαρκής συντήρηση των οχημάτων, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται βλάβες με μεγάλη συχνότητα, ακόμα και κατά την διάρκεια των δρομολογίων.

Επειδή, οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν το μοναδικό μέσο μεταφοράς στην συμπρωτεύουσα, πολλώ δε μάλλον όταν η λειτουργία μετρό στην Θεσσαλονίκη μετατίθεται κάθε φορά για το όλο και πιο μακρινό μέλλον.

Επειδή, η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού της πόλης έχει αγγίξει τα όρια της ανεκτικότητας.

Επειδή, είναι αναγκαίο, ειδικά σε μια πόλη που υπάρχει συχνά κυκλοφοριακή συμφόρηση στις βασικές οδικές αρτηρίες να δίνονται όλο και μεγαλύτερα κίνητρα στους πολίτες για μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς έναντι της χρήσης του Ι.Χ..

Επειδή, παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες φορέων και πολιτών η Διοίκηση του κρατικοποιημένου πλέον ΟΑΣΘ δεν έχει ανταποκριθεί στις ευθύνες της.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Πόσα λεωφορεία κυκλοφορούν αυτήν τη στιγμή στην πόλη και πόσα δρομολόγια εξυπηρετούν καθημερινώς; Υπάρχει προγραμματισμός για προσθήκη και άλλων οχημάτων στις υπάρχουσες διαδρομές;

2. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε την αναστάτωση και τα προβλήματα που προκλήθηκαν από τις έως τώρα καταργήσεις-συγχωνεύσεις δρομολογίων; Υπάρχει προγραμματισμός επανασχεδιασμού;

3. Έχουν υπολογιστεί τα μηνιαία έσοδα από την περίοδο που κρατικοποιήθηκε ο Οργανισμός, συγκριτικά με τους προηγούμενους μήνες; Αληθεύει ότι υπάρχει μείωση που αγγίζει περίπου το 40%;

4. Διενεργείται έλεγχος στα λεωφορεία ως προς την εισιτηριοδιαφυγή; Οι δομές που υπήρχαν πριν, παύθηκαν και εάν ναι, έχουν αντικατασταθεί με κάποιο τρόπο οι έλεγχοι;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Γρηγόριος Ψαριανός - Β' Αθήνας
Γεώργιος Αμυράς - Β' Αθήνας

Σχετικά