22 Ιουλίου, 2016

«Με τις κωλυσιεργίες ο ΣΥΡΙΖΑ εκποιεί αντί να αξιοποιεί»

Ο βουλευτής Αττικής του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς, τοποθετήθηκε κατά τη συνεδρίαση της Ολομέλειας για την Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Ευρωπαϊκή οδηγία για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Ξεκίνησε την ομιλία του, επισημαίνοντας πως για την Ελλάδα, η οποία είναι η νοτιοανατολική πύλη της Ευρώπης, οι συνδυασμένες μεταφορές θαλάσσιες και χερσαίες αποτελούν προνομιακό πεδίο. Τόνισε, ότι η επέκταση του προαστιακού προς το Λαύριο και την Ραφήνα συνδυαστικά με τα τοπικά λιμάνια θα οδηγούσε σε άνθηση μια ολόκληρη περιοχή, εκτοξεύοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης των Μεσογείων, αλλά θα βοηθούσε πολύ και τα ίδια τα νησιά στην πρόσβασή τους στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Στηλίτευσε το γεγονός ότι δεν αναφέρεται πουθενά στο νομοσχέδιο, ποια θα είναι η απώλεια εσόδων από τη διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λέγοντας ότι όλα αυτά δεν συνάδουν με ένα σοβαρό και αξιόπιστο κράτος. Υπενθύμισε την μεγάλη αύξηση του μισθολογικού κόστους στον ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2004-2009 με τη μαύρη τρύπα των εταιρειών αυτών να ξεπερνά τα 700 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία και πάλι πλήρωσε, όπως είπε, ο Έλληνας φορολογούμενος.

Ο κ. Μαυρωτάς έκανε τη διαπίστωση, ότι σαφώς φταίνε οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά κι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένας πολύ καλός μαθητής των κακών πρακτικών του παρελθόντος μιας και του κάνουν φροντιστήριο οι καλύτεροι του είδους. Συνεχίζοντας, σχολίασε ότι, η κυβέρνηση αντί να αξιοποιεί, εκποιεί την κρατική περιουσία, όταν μάλιστα κάποιοι νυν Υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ, υποστήριζαν τότε στην αντιπολίτευση, ότι τα 300 εκατομμύρια της ΤΡΙΑΝΟΣΕ ήταν λίγα, αλλά τώρα την παρέδωσαν μόλις με 45 εκατομμύρια ευρώ.

Στη συνέχεια, κατέδειξε και την απαράδεκτη κατάσταση, που επικρατεί αυτές τις ημέρες στη Βουλή, αποδίδοντας ευθύνες στην Κυβέρνηση και στο Προεδρείο. Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι έχουν κατατεθεί 6-7 νομοσχέδια, υπάρχουν αλληλεπικαλυπτόμενες επιτροπές, διερωτώμενος πώς μπορούν να μικρότερα κόμματα να αντεπεξέλθουν υπό αυτές τις συνθήκες. Χαρακτηριστικά σημείωσε, μήπως πρέπει να κλωνοποιηθούν οι βουλευτές και συμπληρώνοντας, είπε, «Εκτός και αν σας ενδιαφέρει μόνο η κόντρα ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ».

Κλείνοντας και εν όψει της συζήτησης την Τρίτη στη Βουλή για την εξεταστική επιτροπή για την περίοδο Βαρουφάκη, ανέφερε ότι η αλήθεια πρέπει να φωτίζει όλες τις μεριές και από δεξιά και από αριστερά.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας εδώ:

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Με το παρόν νομοσχέδιο γίνεται η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την ευρωπαϊκή οδηγία για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου. Μια οδηγία που καθορίζει τους κοινούς κανόνες για τα κράτη μέλη σχετικά με τη διαχείριση και χρήση των σιδηροδρομικών υποδομών. Υποδομών που στην Ευρώπη είναι πολύ ανεπτυγμένες, αλλά στην Ελλάδα βρίσκονται ακόμη στον προηγούμενο αιώνα. Άλλη μια χαμένη ευκαιρία για τη χώρα μας με ευθύνη των μεταπολεμικών κυβερνήσεων (δεν φταίει για όλα ο ΣΥΡΙΖΑ) που είδαν το τρένο ως το αποπαίδι των μεταφορών. Ποτέ όμως δεν είναι αργά.

Σε μια χώρα που αποτελεί τη νοτιανατολική πύλη της Ευρώπης αποτελεί προνομιακό πεδίο η ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών (θαλάσσιες και χερσαίες μεταφορές). Λιμενικές υποδομές σε συνδυασμό με εμπορευματικά κέντρα μπορούν να φέρουν πιο κοντά τις αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας με την Ευρώπη, απογειώνοντας την ελκυστικότητα της χώρας μας σε οικονομικό και γεωπολιτικό επίπεδο. Οι διάφορες οικονομικές μελέτες (McKinsey, ΙΟΒΕ) θεωρούν τις συνδυασμένες μεταφορές και τα διαμετακομιστικά κέντρα ως βασικά συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας.

Η Ελλάδα είναι ευλογημένη να περιτριγυρίζεται από θάλασσα. Αν δεν εκμεταλλευτούμε αυτό το συγκριτικό μας πλεονέκτημα με τις κατάλληλες υποδομές τότε είμαστε άξιοι της μοίρας μας. Και ο σιδηρόδρομος όσο κι αν ακούγεται οξύμωρο μπορεί να πολλαπλασιάσει τα οφέλη. Είτε αυτό αφορά εμπορεύματα είτε επιβάτες. Τα λιμάνια όταν συνδυάζονται με μέσα σταθερής τροχιάς εκτοξεύουν τις προοπτικές ανάπτυξης πολλών περιοχών. Πάρτε για παράδειγμα το Λαύριο με το λιμάνι του.

Μερικές δεκάδες χιλιόμετρα προαστιακού προς το Λαύριο (ή και στη Ραφήνα) και μια ολόκληρη περιοχή μπορεί να ανθίσει, εκτοξεύοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης των Μεσογείων αλλά και των θαλάσσιων μεταφορών. Όσο κι αν φαίνεται οξύμωρο, λίγα χιλιόμετρα προαστιακού σιδηροδρόμου μπορούν να ωφελήσουν δεκάδες νησιά με την πρόσβαση σε αυτά να γίνεται πιο εύκολη, πιο γρήγορη και πιο φθηνή. Σκεφτείτε το…

Κλείνοντας αυτή τη σύντομή εισαγωγή να πω ότι στις σιδηροδρομικές υποδομές, επειδή ακριβώς έχουμε μεγάλη υστέρηση, έχουμε και μεγάλη ευκαιρία, μεγάλο δυναμικό ανάπτυξης. Λόγω της γεωγραφικής θέσης της χώρας και λόγω της σύγχρονης τάσης των συνδυασμένων μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, το τρένο μπορεί τελικά να είναι ένα από τα δυνατά μας χαρτιά για την ανάπτυξη και την προσπάθεια εξόδου από την κρίση.

Ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο στις χερσαίες μεταφορές όπου οι οδικές και σιδηροδρομικές θα ανταγωνίζονται έχοντας η κάθε μία τα δικά της πλεονεκτήματα, μόνο οφέλη μπορεί να έχει για την ελληνική οικονομία.

Ας πάμε στο παρόν νομοσχέδιο. Η εισηγήτριά μας αναφέρθηκε λεπτομερώς στα της οδηγίας. Επιτρέψτε μου να αναφερθώ μόνο σε δυο τρία σημεία. Όπως αναφέρεται στην έκθεση του ΓΛΚ θα υπάρξει απώλεια εσόδων από τη διαγραφή χρεών της ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πόσα; Δεν λέει… Γιατί; Γιατί «…δεν εστάλησαν στοιχεία από το επισπεύδον Υπουργείο». Μα είναι δυνατόν; Είπαμε, οι ωραίοι έχουν χρέη, αλλά να μην ξέρουν και πόσα χρέη έχουν; Αυτό ας το κρατήσουμε εδώ μέσα, μεταξύ μας γιατί αν βγει παραέξω θα μας πάρουν για γέλια. Θα κόψουμε κάθε γέφυρα με τη σοβαρότητα και την αξιοπιστία. Όση μας έχει μείνει …Δεν ξέρουμε πόσα είναι τα χρέη αλλά κάτι ξέρουμε για το πώς δημιουργήθηκαν:

Να θυμηθούμε για παράδειγμα ότι το 2004 στον όμιλο ΟΣΕ και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπήρχαν 8.412 εργαζόμενοι με κόστος μισθοδοσίας 248 εκ. ευρώ. (197 εκ. ευρώ τακτικές αποδοχές και 51 εκ. ευρώ πρόσθετες αποδοχές). Το 2009 με 6.345 εργαζομένους, δηλαδή 2.100 λιγότερους, το κόστος εκτινάχθηκε στα 302 εκ. ευρώ (226 εκ. ευρώ τακτικές αποδοχές και 76 εκ. ευρώ πρόσθετες αποδοχές). Συνολικά η μαύρη τρύπα στους ισολογισμούς ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεπερνά τα 700 εκατομμύρια ευρώ. Χρήματα Eλλήνων φορολογούμενων βέβαια.

Έχουμε λοιπόν άδικο κυρίες & κύριοι που είμαστε υπέρ των αποκρατικοποιήσεων; Που λέμε όχι στο να πληρώνει ο Έλληνας φορολογούμενος τα ρουσφέτια των κυβερνήσεων; Κι ο ένοχος δεν είναι εδώ ο ΣΥΡΙΖΑ. Απλώς, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένας πολύ καλός μαθητής των κακών πρακτικών του παρελθόντος. Φαίνεται του κάνουν φροντιστήριο οι καλύτεροι του είδους. Στο χέρι του είναι να αποδείξει το αντίθετο.

Χωρίς αμφιβολία η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ο μόνος τρόπος διάσωσης και βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας. Όμως τόσο με ευθύνη των κυβερνήσεων αλλά και της εκάστοτε αντιπολίτευσης οι αποφάσεις για ιδιωτικοποίηση παραπέμπονται στις καλένδες γιατί έχουν δαιμονοποιηθεί. Να σκάσει η βόμβα στο επόμενο. Έτσι όταν έχουμε φτάσει στο μη παρέκει, ουσιαστικά από θέση αδυναμίας, εκποιούμε αντί να αξιοποιούμε. Γιατί κάτι που δεν έχουν καταλάβει και σε αυτήν την Κυβέρνηση είναι ότι οι κωλυσιεργίες έχουν κόστος (δείτε π.χ. πόσο κόστισε η καθυστέρηση του ανοίγματος της γραμμής στην Ειδομένη). Μπορεί να πουλάνε κάποιοι αντίσταση και αριστεροσύνη στο λαό που τους ψήφισε, αλλά ο ίδιος λαός το χρυσοπληρώνει αυτό με κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια.

Κι έτσι, ενώ πριν 2.5 χρόνια τα 300 εκατομμύρια που ήταν να πουληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν προκλητικά χαμηλό τίμημα κατά τον κ. Σταθάκη (αλήθεια γιατί όμως δεν προχώρησε η τότε κυβέρνηση στην ιδιωτικοποίηση; ) σήμερα είναι ικανοποιητικά τα 45 εκατομμύρια. Όσο το αριστερό πόδι του Κριστιάνο Ρονάλντο, που δεν είναι και το καλό του…

Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ πάντως παρουσιάζονται πιο γενναίοι στις «ιδιωτικοποιήσεις» απ’ ότι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αφού δεν κάμπτονται τόσο εύκολα από τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης.

Κλείνοντας, επιτρέψτε μου να καταδείξω από εδώ και την απαράδεκτη για το κοινοβουλευτικό έργο, κατάσταση που επικρατεί αυτές τις ημέρες στη Βουλή με ευθύνη της Κυβέρνησης, αλλά και του Προεδρείου. Έχουμε 6-7 νομοσχέδια μέσα σε μια βδομάδα και το παρόν που είναι μάλιστα κατεπείγον. Και καλά αν έχεις πάνω από 50-60 βουλευτές. Τα μικρότερα κόμματα που έχουν 10-15 βουλευτές πώς θα ανταπεξέλθουν; Να κλωνοποιήσουν τους βουλευτές τους; Χθες π.χ. έπρεπε να είμαι ταυτόχρονα σε 3 επιτροπές. Το ίδιο κι άλλοι συνάδελφοί μου. Εκτός κι αν θεωρείτε διακοσμητικές τις διαδικασίες. Εκτός κι αν θεωρείτε διακοσμητικά τα μικρότερα κόμματα και σας ενδιαφέρει μόνο η κόντρα των δύο μεγάλων. Έχουμε λοιπόν αυτήν την περίοδο αλλεπάλληλες και αλληλεπικαλυπτόμενες επιτροπές για τα νομοσχέδια αλλά και ad hoc επιτροπές όπως η εξεταστική επιτροπή για τα δάνεια των κομμάτων και των μέσων.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα εξεταστική επιτροπή που κατά γενική ομολογία μας κάνει σοφότερους όπως παραδέχονται και όλοι οι βουλευτές που συμμετέχουν, κυρίως από τη συμπολίτευση. Ελπίζω να μην αλλάξουν γνώμη για τη χρησιμότητα των εξεταστικών επιτροπών και για το πόσο σοφότερους μας κάνουν, στη συζήτηση που θα κάνουμε την Τρίτη για την εξεταστική επιτροπή που αφορά στην επίμαχη Βαρουφάκεια περίοδο. Η αλήθεια πρέπει να λάμπει και να φωτίζει όλες τις μεριές των γεγονότων που σημάδεψαν την έως τώρα πορεία της χώρας, για να δούμε πώς φτάσαμε ως εδώ.

Πρέπει να φωτίζει όλες τις μεριές. Κι από δεξιά κι από αριστερά…

Γιώργος Μαυρωτάς - Αττικής

Σχετικά