Οι βουλευτές του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς (Αττικής), Νικόλαος Ορφανός (Β’ Πειραιά) και Ιάσονας Φωτήλας (Αχαΐας) κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με τη φημολογούμενη κατάργηση των Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ).
Οι βουλευτές του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς (Αττικής), Νικόλαος Ορφανός (Β’ Πειραιά) και Ιάσονας Φωτήλας (Αχαΐας) κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων σχετικά με τη φημολογούμενη κατάργηση των Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ).
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δε σταματά συνεχώς να μας εκπλήσσει αρνητικά. Αυτήν τη φορά το «θύμα» στην «κόντρα» μεταξύ του Υπουργού Παιδείας κ. Μπαλτά και του Αναπληρωτή Υπουργού κ. Κουράκη φαίνεται να είναι οι ΣΕΚ για τις οποίες οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι οδεύουν προς κατάργηση! Παρά τη γραπτή απάντηση του κ. Μπαλτά σε προηγούμενη ερώτηση των βουλευτών του Ποταμιού στην οποία δήλωνε ότι θα συνεχιστεί η λειτουργία τους, πάλι κάτι άλλαξε προς το χειρότερο. Και αυτό δεν είναι τίποτε άλλο από την παρέμβαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ το οποίο σε πλήρη συνεννόηση με τον κ. Κουράκη ζήτησε και «πέτυχε» την κατάργηση των ΣΕΚ όπως και η ίδια η αναφέρει στο από 29/04/2015 Δελτίο Τύπου της.
Τελικά πραγματικά αναρωτιόμαστε ποιος αποφασίζει στο Υπουργείο Παιδείας; Είναι δυνατόν ο υποτιθέμενος «διάλογος» να γίνεται με αποκλειστικό και μόνο συνομιλητή ένα συνδικαλιστικό όργανο; Σίγουρα πάντως αυτή η τραγελαφική κατάσταση στο Υπουργείο Παιδείας που άλλα λέει ο Υπουργός και άλλα λέει και κάνει ο Αναπληρωτής Υπουργός πρέπει να λάβει τέλος καθώς τα πλήγματα που δέχεται ο χώρος της εκπαίδευσης είναι απανωτά.
Το Ποτάμι υποστηρίζει την ενεργοποίηση, διάδοση και αναβάθμιση των ΣΕΚ και όχι την κατάργησή τους προτού καν μάλιστα δοκιμασθούν και επικοινωνηθούν στον κόσμο. Οι ΣΕΚ μέσω των πολύ ενδιαφερουσών και χρήσιμων ειδικοτήτων τους μπορούν να αποτελέσουν μία ακόμη διέξοδο στους νέους αλλά και όλους τους πολίτες της χώρας, παρέχοντάς τους χρήσιμα εφόδια για την ένταξή τους στην παραγωγή και την αγορά εργασίας, συμβάλλοντας στην καταπολέμηση της ανεργίας και την προώθηση της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Α. Μπαλτά
ΘΕΜΑ: «Κατάργηση των Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ);»
Πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο αναφέρουν ότι πρόθεση του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι να συμπεριλάβει στο επερχόμενο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, διάταξη σχετικά με την κατάργηση των Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ). Συγκεκριμένα, διαφαίνεται ότι σταματά η εγγραφή νέων μαθητών από το σχολικό έτος 2015-2016 και έπειτα, ενώ για τους ήδη υπάρχοντες και προαχθέντες μαθητές των 4 εν λειτουργία ΣΕΚ (Πειραιά, Μυτιλήνη, Ιωάννινα, Επίδαυρο) προβλέπεται μόνο η συνέχιση και ολοκλήρωση των σπουδών τους μέχρι το 2018.
Η διαφαινόμενη πρόθεση του Υπουργείου έρχεται να πλήξει έναν νεοσύστατο θεσμό στην πιλοτική του ακόμα φάση, προτού ακόμα προλάβει να αναπτυχθεί, να επεκταθεί και να λειτουργήσει στην αναβαθμισμένη του μορφή. Τα ΣΕΚ συνιστούν μια σημαντικότατη εκπαιδευτική δομή κατάρτισης αποφοίτων Γυμνασίου και όχι μόνο, που έχει ως βασικό στόχο τη δια βίου μάθηση, τη διαρκή επιμόρφωση και εκπαίδευση των πολιτών της χώρας και ειδικά της περιφέρειας, παρέχοντας επιστημονικές, επαγγελματικές, τεχνικές και πρακτικές γνώσεις στους καταρτιζόμενους, ενισχύοντας την επαγγελματική τους προοπτική και συνεισφέροντας στη μείωση της ανεργίας και τη δημιουργία νέων επαγγελματικών ευκαιριών.
Μάλιστα προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση και έκπληξη το γεγονός ότι στην προηγούμενη κατατεθείσα ερώτηση των βουλευτών του Ποταμιού με αριθμό 512/5-3-2015, σχετικά με τη λειτουργία των Δημόσιων Σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης, ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού και Θρησκευμάτων κ. Μπαλτάς είχε επιβεβαιώσει τη συνέχιση και επέκταση του θεσμού των ΣΕΚ με τη λειτουργία και των υπολοίπων 17 προγραμμάτων από τη νέα σχολική χρονιά 2015-2016. Εκτός των άλλων, είχε αναφερθεί και στα διαδικαστικά ζητήματα με σκοπό την έγκαιρη πλήρωση των θέσεων των αντίστοιχων Διευθυντών και Υποδιευθυντών των ΣΕΚ, έτσι ώστε να προλάβουν να οργανώσουν καλύτερα τις ΣΕΚ και να ενημερώσουν τους ενδιαφερόμενους για τις δυνατότητες κατάρτισης τις οποίες προσφέρουν οι εν λόγω δομές.
Δυστυχώς όμως, η αρνητική έκπληξη και ανησυχία για την πιθανολογούμενη κατάργηση των ΣΕΚ συνεχίζεται, καθώς στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου ο Υπουργός κ. Μπαλτάς δίνει αντιφατικά μηνύματα αναιρώντας την αρχική του απάντηση στο Ποτάμι. Συγκεκριμένα, σε επόμενη απάντησή του «εντέχνως» αφαιρεί την εξής φράση: «στα πιλοτικά δεκαεπτά (17) προγράμματα που θα λειτουργήσουν με τη νέα σχολική χρονιά» σε σχέση με την κατά τα άλλα όμοια πρόταση της απάντησης στην ερώτηση των βουλευτών του Ποταμιού: «Πρόθεση του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων είναι, πάντα πριν πάρει τις οριστικές αποφάσεις για τον θεσμό των ΣΕΚ, να διαμορφώσει μια αντικειμενική εικόνα τον βαθμό που ανταποκρίνεται η ελληνική νεολαία στα πιλοτικά δεκαεπτά (17) προγράμματα που θα λειτουργήσουν με τη νέα σχολική χρονιά».
Προφανώς αυτή η σημαντική παράλειψη δεν είναι τυχαία και σε συνδυασμό με τις διαρροές του Υπουργείου προς τον τύπο, οι ανησυχίες όλων των ενδιαφερομένων για την κατάργηση αντί για την πραγμάτωση της λειτουργίας των ΣΕΚ εντείνεται.
Το Ποτάμι υποστηρίζει την ανάγκη ουσιαστικής ενεργοποίησης και αναβάθμισης αυτής της δομής και όχι της κατάργησής της προτού καν μάλιστα δοκιμασθεί, επικοινωνηθεί στον κόσμο και αξιολογηθεί. Οι ΣΕΚ μέσω των πολύ ενδιαφερουσών και χρήσιμων ειδικοτήτων τους μπορούν κάλλιστα να αποτελέσουν μία ακόμη διέξοδο και ευκαιρία στους νέους αλλά και όλους τους ενήλικες πολίτες της χώρας, παρέχοντάς τους χρήσιμα εφόδια για την ένταξή τους στην παραγωγή και την αγορά εργασίας, συμβάλλοντας στην καταπολέμηση της ανεργίας και την προώθηση της υγιούς επιχειρηματικότητας.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος κ. Υπουργός:
1) Αληθεύουν οι πληροφορίες για πλήρη κατάργηση των ΣΕΚ; Αν ναι με ποιο σκεπτικό και αιτιολογία προτίθεται το Υπουργείο να προβεί σε μια τέτοια ενέργεια; Πότε μπόρεσε το Υπουργείο να διαμορφώσει μια αντικειμενική εικόνα για το βαθμό που ανταποκρίνονται η ελληνική νεολαία αλλά και οι ενήλικες πολίτες στις ΣΕΚ και αντίστροφα;
2) Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του πιλοτικού προγράμματος των 21 σχολών ώστε να οργανωθούν και να λειτουργήσουν και οι υπόλοιπες (96 συνολικά) ΣΕΚ;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Γιώργος Μαυρωτάς - Αττικής
Νικόλαος Ορφανός – Β’ Πειραιά
Ιάσονας Φωτήλας - Αχαΐας
29 Μαΐου 2015