Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Την απαράδεκτη κατάσταση των λυόμενων κτιριακών εγκαταστάσεων του Ειδικού Σχολείου Λεχαινών ανέδειξε με Ερώτησή του ο βουλευτής Αττικής με το Ποτάμι, Γ. Μαυρωτάς.
Το συγκεκριμένο σχολείο, παραμένει εδώ και δεκατρία (13) χρόνια σε εγκαταστάσεις τύπου κοντέινερ που στήθηκαν για το σκοπό αυτό το 2004 στον αύλειο χώρο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Λεχαινών, ενώ όλες οι ενέργειες της Διεύθυνσης του σχολείου για μεταστέγαση, με έγγραφα προς τις αρμόδιες υπηρεσίες έπεσαν στο κενό.
Η σχολική πραγματικότητα έρχεται για άλλη μια φορά να αποκαλύψει την διαχρονική αμέλεια των αρμόδιων Υπουργείων σε βάρος των μαθητών και μαθητριών με ειδικές ανάγκες, μετά και την υποστελέχωση των ειδικών σχολείων, και όλα μαζί ενάντια στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Το μεγάλο θέμα είναι όμως, πόσα σχολεία σε όλη την επικράτεια στεγάζονται σε ακατάλληλους λυόμενους, υποτίθεται «προσωρινούς» χώρους, και τι προτίθεται να κάνει η Πολιτεία για την επίλυση του ζητήματος.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΠΡΟΣ: α) Τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
β) Τον Υπουργό Εσωτερικών
γ) Τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
ΘΕΜΑ: Ακατάλληλες κτιριακές εγκαταστάσεις του Ειδικού Σχολείου Λεχαινών
Το 3θέσιο Ειδικό Σχολείο Λεχαινών ιδρύθηκε το 1998 και ενώ αρχικά εγκαταστάθηκε σε μισθωμένους χώρους εντός της πόλης των Λεχαινών, το 2004 μετεγκαταστάθηκε στον αύλειο χώρο του 2ου Δημοτικού Σχολείου Λεχαινών, σε λυόμενες αίθουσες τύπου κοντέινερ. Στις εγκαταστάσεις αυτές εξακολουθεί να λειτουργεί ως σήμερα, δεκατρία χρόνια μετά, καλύπτοντας την περιφέρεια των Δήμων Πηνειού και Ανδραβίδας Κυλλήνης. Στο συγκεκριμένο Ειδικό Σχολείο φοιτούν την τρέχουσα σχολική περίοδο δεκατέσσερα (14) παιδιά τα οποία παρουσιάζουν διάφορες αναπτυξιακές διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού, νευρολογικά και κινητικά προβλήματα, προβλήματα λόγου αλλά και δυσκολίες συναισθηματικού και κοινωνικού τύπου.
Οι κτιριακές εγκαταστάσεις πέραν του ότι είναι εντελώς ανεπαρκείς για τις ανάγκες των μαθητών, έχουν καταστεί και ακατάλληλες με το πέρασμα τόσων ετών, παρουσιάζοντας εμφανή σημάδια φθοράς. Οι προσπάθειες της Διεύθυνσης του σχολείου για επίλυση του ζητήματος, απευθυνόμενη στις αρμόδιες υπηρεσίες δεν είχαν μέχρι σήμερα κανένα αποτέλεσμα.
Ακόμη, το Ειδικό Σχολείο Λεχαινών, παρουσιάζει ελλείψεις και σε προσωπικό, όπως δήλωσε πρόσφατα στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας, καθώς δεν διαθέτει ψυχολόγο και σχολικό νοσηλευτή, ειδικότητες απαραίτητες για τις ανάγκες των παιδιών που φοιτούν σε αυτό.
Αξίζει να αναφερθεί πως το σχολικό συγκρότημα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Λεχαινών και του 3θέσιου Ειδικού Σχολείου, έχει πέσει πολλές φορές θύμα διαρρήξεων, με την τελευταία προ ολίγων ημερών, αποτέλεσμα των σημαντικών ελλείψεων αστυνόμευσης στην περιοχή, αλλά και της απουσίας συστημάτων ασφαλείας, γεγονός το οποίο δημιουργεί τεράστια αναστάτωση στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Επειδή η σχολική πραγματικότητα αποκαλύπτει τη διαχρονική αμέλεια του Υπουργείου Παιδείας σε βάρος των μαθητών και μαθητριών με ειδικές ανάγκες, η οποία βαίνει τελικά σε βάρος της ίδιας της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας με αποτέλεσμα τα παιδιά των σχολείων αυτών να μην αντιμετωπίζονται με ισότιμους όρους.
Επειδή το Ποτάμι γνωρίζει την αγωνία των εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών και πόσο έχουν ταλαιπωρηθεί τα τελευταία χρόνια λόγω των ελλείψεων και των σημαντικών καθυστερήσεων στη στελέχωση των σχολικών μονάδων, πιστεύει ότι βασική προτεραιότητα της κάθε Πολιτείας πρέπει να είναι η μέριμνα σε όλους τους τομείς και δη σε αυτόν της Παιδείας για τις ευάλωτες και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε προκειμένου το Ειδικό Σχολείο Λεχαινών να μετεγκατασταθεί σε κατάλληλες κτιριακές υποδομές; Υπάρχει σχετικό χρονοδιάγραμμα και αν ναι, πότε εκτιμάται ότι θα υλοποιηθεί; Μέχρι τότε, υπάρχει η πρόθεση να μεταφερθεί άμεσα το εν λόγω Ειδικό Σχολείο, έστω και προσωρινά, σε κατάλληλο κτίριο;
2. Τι μέτρα πρόκειται να ληφθούν για την προστασία/ασφάλεια του συγκεκριμένου σχολικού συγκροτήματος; Υπάρχει εξειδικευμένος σχεδιασμός για την προστασία των σχολικών κτιρίων που παρουσιάζουν συχνές παραβιάσεις ασφαλείας, και αν ναι σε τι συνίσταται;
3. Πόσα Ειδικά και μη σχολεία Α’ βάθμιας και Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης στον νομό Ηλείας και ανά την επικράτεια στεγάζονται σε λυόμενες κτιριακές υποδομές; Υπάρχει προγραμματισμός για την μεταστέγασή τους και αν ναι ποιος είναι αυτός;
Ο ερωτών βουλευτής:
Γιώργος Μαυρωτάς – Αττικής