18 Ιουνίου, 2015

H αντιμετώπιση της ανεργίας στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος

Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη ο Βουλευτής του Ποταμιού Νίκος Ορφανός (Β’ Πειραιά), για την μακροχρόνια ανεργία στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών , Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη ο Βουλευτής του Ποταμιού Νίκος Ορφανός (Β’ Πειραιά), για την μακροχρόνια ανεργία στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Ο κύριος Ορφανός περιγράφει την ζοφερή κατάσταση σχεδόν απόλυτης ανεργίας στο 90% που βιώνει η Ζώνη αλλά και η πόλη τα τελευταία 7 χρόνια λόγω της ανυπαρξίας πολιτικών ανάπτυξης στον ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο.

Επισημαίνει επίσης ότι δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι συστάθηκε στην πόλη του Περάματος από τη Χρυσή Αυγή σωματείο « Ελλήνων Εργατοϋπαλλήλων» επιχειρώντας με αυτόν τον τρόπο να εκμεταλλευθεί την κατάσταση πολιτικά ως διαμεσολαβητής εργολάβων και ανέργων της περιοχής.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Επίκαιρη Ερώτηση

Προς τον: τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού

Θέμα: H αντιμετώπιση της ανεργίας στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Επί σχεδόν επτά χρόνια η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος είναι ένας ασθενής στην εντατική. Χωρίς πλοία για ναυπήγηση, συντήρηση ή επισκευές σβήνει σιγά αλλά σταθερά. Η Ζώνη, σύμφωνα με τοπικούς φορείς, παραμένει διαλυμένη από το 2008, με τραγικές συνέπειες για το Πέραμα με τους χιλιάδες μακροχρόνια άνεργους και το κλείσιμο εκατοντάδων μικρομεσαίων επιχειρήσεων , που λειτουργούσαν, άμεσα ή έμμεσα, για τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα.

Η ανυπαρξία πολιτικών ανάπτυξης στο ναυπηγοεπισκευαστικό κλάδο, σε συνδυασμό με τη συνολική βιομηχανική απαξίωση της χώρας όλα τα προηγούμενα χρόνια, έχει οδηγήσει στην εκτίναξη της ανεργίας στον κλάδο στα επίπεδα του 90%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το σύνολο των 1.859 πλοίων, που φέρουν την ελληνική σημαία (στοιχεία Στατιστικής Αρχής- Νοέμβριος 2014) τα 665 πλοία (ποσοστό 35,7%) είναι χωρητικότητας άνω των 20.000 κόρων. Κατά συνέπεια αποκλείονται από τον δεξαμενισμό και κατ’ επέκταση την εκτέλεση εργασιών στη «Ζώνη». Στην πραγματικότητα, όμως, είναι πολύ περισσότερα τα «αποκλεισμένα» πλοία, διότι όλα τα σύγχρονα ελληνικά, με ξένη σημαία πλοία, είναι χωρητικότητας άνω των 50.000- 60.000 τόνων.Οι πολιτικές που μέχρι σήμερα ακολουθήθηκαν, είχαν ως συνέπεια οι στρατηγικής σημασίας για την οικονομία μονάδες να είναι σήμερα ανενεργές, πλήρως απαξιωμένες και το εργατικό δυναμικό άνεργο και εξαθλιωμένο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός της σύστασης από τη Χρυσή Αυγή του σωματείου « Ελλήνων Εργατοϋπαλλήλων Μετάλλου Ναυπηγοεπισκευαστικών Ζωνών» στην περιοχή του Περάματος. Στην πραγματικότητα επιχειρεί να εκμεταλλευτεί την κατάσταση πολιτικά ενώ έχει σαν στόχο να λειτουργεί ως διαμεσολαβητής μεταξύ των εργολάβων και των ανέργων της περιοχής.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:

1. Ποια μέτρα σκοπεύετε να πάρετε για την ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος, την αντιμετώπιση της υψηλής ανεργίας και ποιο το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή τους;

2. Πότε θα τεθεί σε διαβούλευση ο Δημόσιος Φορέας Διαχείρισης της Ζώνης τη δημιουργία του οποίου έχει εξαγγείλει ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και ποιο θα είναι το ακριβές αντικείμενο του;

Ο ερωτών βουλευτής
Νικόλαος Ορφανός - B' Πειραιά

18 Ιουνίου 2015