Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού και Εθνικής Άμυνας κ.κ. Σταθάκη και Καμένο απέστειλε ο βουλευτής ν. Ηρακλείου με Το Ποτάμι κ. Σπύρος Δανέλλης για την ανάγκη της κατά τόπους πύκνωσης της γεωγραφικής κατανομής της Ε.Μ.Υ.
Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού και Εθνικής Άμυνας κ.κ. Σταθάκη και Καμένο απέστειλε ο βουλευτής ν. Ηρακλείου με Το Ποτάμι κ. Σπύρος Δανέλλης για την ανάγκη της κατά τόπους πύκνωσης της γεωγραφικής κατανομής της Ε.Μ.Υ.
Το παραπάνω ζήτημα είναι μείζον για συγκεκριμένες περιοχές, ιδίως νησιωτικές, οι οποίες πολλές φορές βρίσκονται ακτοπλοϊκά αποκλεισμένες, λόγω απαγορευτικού δελτίου της ΕΜΥ, που αφορά ωστόσο την ευρύτερη περιοχή στην οποία υπάγονται και όχι τις ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες των ίδιων.
Με την ερώτησή του ο βουλευτής ζητά, κατ’ ουσία, να επανασχεδιαστεί η γεωγραφική κατανομή της ΕΜΥ με έναν ορθολογικότερο τρόπο, τέτοιον που να καλύπτει και συγκεκριμένα νησιά και περιοχές, όπως τις περιοχές Μύτικα – Καστού – Καλάμου, Πάρου – Αντιπάρου, Ύδρας – Μετοχίου, Κέας – Λαυρίου και όπου αλλού κρίνεται απαραίτητο.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
Προς τους κ.κ. Υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού και Εθνικής Άμυνας
Θέμα: «Προβλήματα ελλιπούς μετεωρολογικής ενημέρωσης για συγκεκριμένες ακτοπλοϊκές συνδέσεις».
Η Γεωγραφική Κατανομή της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (Ε.Μ.Υ.), με τον τρόπο που καταμετρά τα κατά τόπους καιρικά φαινόμενα και εκδίδει αντίστοιχα δελτία καιρού φαίνεται να «αδικεί» ορισμένες νησιωτικές ακτοπλοϊκές συνδέσεις, δεδομένου ότι εκδίδει δελτίο πρόγνωσης για ευρύτερες περιοχές, χωρίς ωστόσο να ισχύει η ίδια ένταση των φαινομένων σε κάποια τμήματά τους, τα οποία είναι συνήθως προφυλαγμένα, λόγω συγκεκριμένων γεωγραφικών χαρακτηριστικών.
Το παραπάνω φαινόμενο παρατηρείται συχνότερα στις ακτοπλοϊκές γραμμές Μύτικας – Καστός – Κάλαμος, όπου όταν δίνεται γενικότερη πρόγνωση για το Ιόνιο της τάξης των 5 και των 6 μποφόρ, η συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή συνήθως δεν έχει περισσότερα από 2 με 3 μποφόρ. Παρά το γεγονός αυτό, στο συγκεκριμένο δρομολόγιο ισχύει απαγορευτικό εκτέλεσης δρομολογίου, όπως και για την ευρύτερη περιοχή, με αποτέλεσμα οι μαθητές των δυο μικρών νησιών να παραμένουν στον Μύτικα, αποκλεισμένοι από τις οικογένειές τους.
Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετωπίζει και η γραμμή Ύδρα - Μετόχι, η οποία όταν δίνονται 6 μποφόρ για την ευρύτερη περιοχή του Αργοσαρωνικού, η ίδια μπορεί να έχει μόλις 3 μποφόρ, όπως αντίστοιχα και για τις γραμμές Πάρου - Αντιπάρου, Κέας – Λαυρίου κ.α.
Δεδομένου ότι ο τρόπος έκδοσης καιρικών δελτίων από την Ε.Μ.Υ. πρέπει να γίνεται με γνώμονα τις κατά τόπους ανάγκες.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
1. Προτίθενται να αναδιοργανώσουν με ορθολογικότερο τρόπο τη γεωγραφική κατανομή της Ε.Μ.Υ., προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των συγκεκριμένων ακτοπλοϊκών γραμμών;
Ο ερωτών βουλευτής
Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου
17 Απριλίου 2015