7 Απριλίου, 2017

Ακίνητα και ανασφάλιστα τα λεωφορεία στα αμαξοστάσια

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Ερώτηση σχετικά με τα ανασφάλιστα και χωρίς τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ οχήματα του στόλου των αστικών συγκοινωνιών (Ο.ΣΥ. Α.Ε.) κατέθεσε προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Α΄ Αθηνών με ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ, κ. Σπύρος Λυκούδης.

Σημαντικός αριθμός λεωφορείων και τρόλεϊ παραμένουν ακίνητα στα αμαξοστάσια της Ο.ΣΥ. Α.Ε. παρότι είναι τεχνολογικά σε καλή κατάσταση και πρόσφατα ενταγμένα στον στόλο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, επειδή δεν έχουν περάσει από τον υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ και παραμένουν ανασφάλιστα.

Το παράδοξο είναι ότι το Υπουργείο στο οποίο υπάγεται η Ο.ΣΥ. Α.Ε. είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο για τον έλεγχο των ανασφάλιστων και τεχνικά ανέλεγκτων οχημάτων καθώς και για την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση παραβιάσεων.

Ο βουλευτής ζητά να ενημερωθεί από τον Υπουργό για τον ακριβή αριθμό των οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της πρωτεύουσας, καθώς και τις ενέργειες που θα κάνει το υπουργείο προκειμένου να μπουν σε κίνηση τα ακριβοπληρωμένα από το ελληνικό δημόσιο οχήματα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: «Σχετικά με τα ανασφάλιστα οχήματα των Αστικών Συγκοινωνιών».

Μεγάλα παραμένουν τα προβλήματα και σοβαρές οι παραλήψεις στον τομέα της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού της πρωτεύουσας από την Ο.ΣΥ. Α.Ε. Στην υπ’αριθμ. 183/7-11-2016 Επίκαιρη Ερώτηση μας προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών είχαν αποτυπωθεί οι προβληματισμοί μας σχετικά με τον αριθμό των ακινητοποιημένων οχημάτων, λόγω βλαβών και έλλειψης προσωπικού, καθώς και η αμφιλεγόμενη διαδικασία τοποθέτησης μηχανημάτων ηλεκτρονικού εισιτηρίου και υπηρεσιών τηλεματικής.

Πρόσφατα, ήρθε στην δημοσιότητα και ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα σχετικά με τα ανασφάλιστα και χωρίς έλεγχο από τα ΚΤΕΟ οχήματα που παραμένουν ακίνητα στα αμαξοστάσια της Ο.ΣΥ. Α.Ε. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου, 255 αστικά λεωφορεία από τα 1600 του στόλου, παρότι είναι σε τεχνικά καλή κατάσταση και σχετικά πρόσφατα ενταγμένα στον στόλο της εταιρείας, δεν χρησιμοποιούνται στα τακτικά αστικά δρομολόγια καθώς δεν είναι ασφαλισμένα και με τον προβλεπόμενο τεχνικό έλεγχο από το ΚΤΕΟ.

Το παράδοξο είναι ότι το Υπουργείο στο οποίο υπάγεται η Ο.ΣΥ. Α.Ε. είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο για τον έλεγχο των ανασφάλιστων και τεχνικά ανέλεγκτων οχημάτων καθώς και για την επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση παραβιάσεων. Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο για αυτά τα οχήματα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα έπρεπε να επιβάλει πρόστιμο και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας.

Με βάση τα ανωτέρω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

· Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των οχημάτων της Ο.ΣΥ. Α.Ε. που βρίσκονται σε κυκλοφορία προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της πρωτεύουσας;

· Ποιος είναι ο ακριβής αριθμός των ακινητοποιημένων οχημάτων και ποιοι είναι οι λόγοι της ακινησίας τους;

· Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο ώστε να μην παραμένουν ακινητοποιημένα οχήματα τα οποία κόστισαν ακριβά στο ελληνικό δημόσιο και τα οποία βρίσκονται σε καλή κατάσταση;

· Υπάρχει κάποιο σχέδιο από το Υπουργείο για την ασφάλιση των οχημάτων και τον τεχνικό έλεγχό τους από τα ΚΤΕΟ;

Ο ερωτών βουλευτής
Σπύρος Λυκούδης- Α’ Αθήνας

Σχετικά