Ο Κυριάκος Χαρακίδης στην παρέμβαση του στην ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις» έκανε τρεις σημαντικές επισημάνσεις για αντίστοιχα άρθρα του νομοσχεδίου.
Με βασιλικό διάταγμα του 1957 νομοθετεί η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ή «πρώτη φορά αριστερά» που επιλέγει να αναβαθμίσει τους μουσικούς αποφοίτους των Ωδείων σε ΤΕ εις βάρος εκατοντάδων νέων ανθρώπων που σπουδάζουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας σε αντίστοιχα τμήματα.
Ο κος Χαρακίδης στην παρέμβαση του στην ολομέλεια της Βουλής κατά την συζήτηση του νομοσχεδίου «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις» έκανε τρεις σημαντικές επισημάνσεις για αντίστοιχα άρθρα του νομοσχεδίου.
Όπως ανέφερε ο Βουλευτής το νομοσχέδιο έχει αρκετές διατάξεις προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά υπάρχουν και αρκετές απαράδεκτες διατάξεις που μας πάνε αιώνες πίσω.
Συγκεκριμένα και με την ιδιότητα του πρώην Δημάρχου ο κος Χαρακίδης στάθηκε στο Θέμα της επανασύστασης της Δημοτικής Αστυνομίας, τους οριστικούς πίνακες του ΑΣΕΠ για το προσωπικό καθώς επίσης και τον κλάδο των μουσικών ΤΕ.
Ως προς την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας ο κος Χαρακίδης τόνισε πως η επιστροφή των πρώην Δημοτικών Αστυνομικών στις θέσεις τους, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του κάθε υπαλλήλου να καταλάβει όπου μπορεί να καταλάβει την αρχική του θέση ή κάποια άλλη που επιθυμεί για παράδειγμα στις διοικητικές υπηρεσίες. Και πράγματι όπως είπε ο κος Χαρακίδης υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις αυξημένων τυπικών προσόντων που είναι λογικό οι πρώην Δημοτικοί Αστυνομικοί να επιθυμούν να πάνε σε άλλες θέσεις. Όμως η ρύθμιση που φέρνει η Κυβέρνηση με τον τρόπο που την φέρνει μπορεί να οδηγήσει ουσιαστικά στην ριζική αποδυνάμωση της Δημοτικής Αστυνομίας αφού ενδέχεται να επιστρέψουν ελάχιστοι στις παλιές τους θέσεις.
Για τους οριστικούς πίνακες του ΑΣΕΠ ο κος Χαρακίδης ανέφερε ότι αυτοί οι πίνακες είναι αρκετά παλαιοί προ μνημονίου και ότι σήμερα οι ανάγκες των Δήμων είναι διαφορετικές γεγονός που επιβάλει την διαβούλευση με τους Δήμους.
Τέλος ο κος Χαρακίδης αναφέρθηκε στον κλάδο των μουσικών όπου αναβαθμίζονται σε μουσικοί ΤΕ, απόφοιτοι ωδείων με Βασιλικό διάταγμα του 57! Αυτό δημιουργεί προφανείς αδικίες και στέλνει λάθος μηνύματα σε νέους που θέλουν να σπουδάσουν όπου πλέον θα αναρωτούνται γιατί να ξοδέψουν 4-5 χρόνια απ τη ζωή τους όταν θα είναι υφιστάμενοι κάποιου ΔΕ γιατί έχει μεγαλύτερη προϋπηρεσία.
Δείτε το βίντεο της ομιλίας εδώ:
[youtube id="0iBMG0Qys28"]
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΑΚΙΔΗΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Αγαπητοί συνάδελφοι, συζητάμε το σχέδιο νόμου «Εκδημοκρατισμός της Διοίκησης - Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση - Αποκατάσταση αδικιών και άλλες διατάξεις». Μόνο από τον τίτλο, το νομοσχέδιο φαίνεται ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό. Στην Αίθουσα, αν δεν ήταν το Ποτάμι, θα μιλούσε μόνος του ο ΣΥΡΙΖΑ.
Δυστυχώς, η θέση μου για το παρόν νομοσχέδιο είναι ότι δεν αποτελεί τη βάση για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της Δημόσιας Διοίκησης, να εισάγουμε μεταρρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό των δημοσίων υπηρεσιών, την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και την καταπολέμηση της διαφθοράς.
Όμως, για το σύνολο του νομοσχεδίου έχει μιλήσει διεξοδικά ο Εισηγητής του Ποταμιού, ο κ. Καρκατσούλης. Υπάρχουν διατάξεις προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά υπάρχουν και αρκετές απαράδεκτες διατάξεις που μας πάνε αιώνες πίσω. Γι’ αυτό και το Ποτάμι στην κατ’ άρθρον ψηφοφορία θα ψηφίσει τα περισσότερα άρθρα, αλλά θα καταψηφίσει και αρκετά από αυτά.
Εγώ θα ήθελα να αναφερθώ σε ορισμένα σημεία του νομοσχεδίου, τα οποία θεωρώ ότι χρειάζονται μία περεταίρω επεξεργασία.
Από την προηγούμενη ιδιότητα μου ως Δημάρχου Δράμας, θα επικεντρωθώ σε τρία σημεία και τρία άρθρα.
Πρώτο άρθρο είναι το άρθρο 19, που αφορά τη ρύθμιση για τη Δημοτική Αστυνομία. Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια του κάθε υπαλλήλου να καταλάβει ή όχι την αρχική του θέση. Δηλαδή, επανασυστήνεται η Δημοτική Αστυνομία, αλλά όσοι ήταν στη Δημοτική Αστυνομία, αν θέλουν θα γυρίσουν πίσω και μπορούν και να ζητήσουν να μπουν σε άλλη θέση. Νομίζουμε ότι αυτό εγκυμονεί κινδύνους για την ορθή λειτουργία της Δημοτικής Αστυνομίας που επανασυστήνεται.
Θα γίνω πιο σαφής με κάποια ερωτήματα:
Έχει γίνει κάποια στοιχειώδης διαβούλευση με τους Δήμους, με τον κάθε Δήμο που είχε Δημοτική Αστυνομία, για την καλύτερη επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας;
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Διοικητικη΄ς Μεταρρύθμισης): Ναι, με την ΚΕΔΕ.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΑΚΙΔΗΣ: Η ΚΕΔΕ δεν ξέρω κατά πόσον έχει αντίληψη του κάθε δήμου και θα σας εξηγήσω γιατί.
Πόσοι θα επιστρέψουν πίσω; Θα πω ένα παράδειγμα. Ο Δήμος Κομοτηνής είχε οκτώ δημοτικούς αστυνομικούς, εκ των οποίων οι δύο ήταν μεταπτυχιακοί και δεν γυρίζουν. Μένουν έξι. Αν από τους έξι οι δύο, οι τρεις, ο ένας πουν ότι δεν επιστρέφουν και θέλουν να γίνουν διοικητικοί υπάλληλοι, με απόφαση του δημάρχου, λέτε, μπορούν να πάρουν μία άλλη θέση. Πείτε μου εσείς ποια Δημοτική Αστυνομία θα έχει ο Δήμος Κομοτηνής με τρία, τέσσερα ή πέντε άτομα. Δεν είναι δυνατόν.
Άρα, για ποιο λόγο γίνεται αυτή η διαδικασία με αυτόν τον τρόπο; Θα έπρεπε να γίνει πρώτα η διαβούλευση.
Να πω και για τον Δήμο Δράμας, όπου ήμουν εγώ δήμαρχος; Υπήρχαν εικοσιπέντε Δημοτικοί Αστυνομικοί. Οι δύο ήταν μεταπτυχιακοί, έχουν πάρει τις θέσεις τους και θα μείνουν εκεί, και καλώς θα είναι εκεί. Από τους υπόλοιπους, υπάρχουν κάποιοι με προσόντα, οι οποίοι όντως και εγώ ως Δήμαρχος θα ήθελα να είναι σε άλλη θέση πλην του Δημοτικού Αστυνομικού. Όμως, για αυτό έχει επιλεγεί και μπήκε εκεί. Και θα πάει να επανασυσταθεί μία Υπηρεσία, η οποία δεν θα μπορεί να κάνει τη δουλειά της. Θα πηγαίνει, δηλαδή, για το παράνομο εμπόριο; Θα πηγαίνει για τη στάθμευση; Για τι θα πηγαίνει; Και ξέρετε πολύ καλά ότι οι αρμοδιότητες της Δημοτικής Αστυνομίας ήταν πολύ περισσότερες από τις δυνατότητες τις οποίες είχαν.
Το δεύτερο που θέλω να ρωτήσω είναι αν έχει γίνει κάποια πρόβλεψη σχετικά με την τύχη του υλικοτεχνικού εξοπλισμού. Γιατί; Διότι αρκετός εξοπλισμός έχει παραχωρηθεί σε άλλους. Έχει πάει στην Αστυνομία που μας τον ζήτησε. Εγώ ως δήμαρχος έχω παραχωρήσει. Έχει υπάρξει πρόνοια;
Χαίρομαι που είναι εδώ ο Υπουργός Εσωτερικών. Χρειάζεται να υπάρξει μέριμνα ώστε να δοθούν χρήματα για να πάρουν τον εξοπλισμό.
Αυτά πρέπει να τα δείτε πολύ πιο σοβαρά γιατί θα λέτε ότι επανασυστάθηκε, αλλά δεν θα μπορεί να λειτουργήσει.
Άρθρο 20: Οριστικοί πίνακες ΑΣΕΠ. Έκανε μια διαδικασία ένας δήμος, ένας φορέας για να πάρει κάποια άτομα σε κάποια στιγμή, το 2010. Ο Δήμος Δράμας για να πάρει σαράντα άτομα τα πήρε με προσωρινό πίνακα. Έμειναν τριάντα άτομα για να πάρει. Βγήκαν οι οριστικοί πίνακες. Έρχεστε τώρα και λέτε ότι θα μπουν σε έναν πίνακα, θα ζητήσουν οι φορείς για να πάρουν άτομα από εκεί κ.ο.κ. Πολύ ωραία. Μπαίνει το απλό ερώτημα: Όταν ο Δήμος Δράμας έκανε την πρόβλεψη να πάρει σαράντα άτομα, τότε είχε αυτή την ανάγκη.
Προσέξτε, πριν από το μνημόνιο. Με το μνημόνιο και το μνημονιακό νόμο που περιόριζε τις προσλήψεις και δεν έκανε καμία πρόσληψη, ίσα- ίσα έφυγε περίπου το 30%-32% του προσωπικού όσο ήμουν δήμαρχος. Κι ερχόμαστε σήμερα και τους λέμε: Αυτούς που προβλέψατε και κάνατε διαγωνισμό για να πάρετε, μην περιμένετε ότι θα τους πάρετε όλους.
Αυτό είναι μια κραυγαλέα περίπτωση αβλεψίας από τη δική σας πλευρά, γιατί έπρεπε να ερωτηθεί πρώτα ο φορέας τι θέλει κι αν δεν θέλει να πάρει προσωπικό, εκείνο το προσωπικό θα μπορούσαν να το διεκδικήσουν κάποιοι άλλοι φορείς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΩΤΗΣ: Είναι η τροπολογία που έχουμε κάνει. Ο Υπουργός είπε ότι την κάνει δεκτή και έπειτα είπε όχι.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Μπαλάφας): Δεν έχετε το λόγο, κύριε Κατσώτη.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΧΑΡΑΚΙΔΗΣ: Το τρίτο που θέλω να πω, για να κλείσω την παρέμβασή μου είναι, αφορά το άρθρο 26, παράγραφος 3, τον κλάδο των μουσικών ΤΕ, όπου παίρνετε τους εργαζόμενους μουσικούς με προϋπηρεσία και τους αναβαθμίζετε σε ΤΕ με ένα –άκουσον-άκουσον!- βασιλικό διάταγμα του 1957.
Το βασιλικό διάταγμα αυτό εφαρμόστηκε, κύριε Υπουργέ, όταν η Ελλάδα είχε τρία, τέσσερα ωδεία και όταν δεν είχε καμία μα καμία σχολή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σήμερα έχουμε δύο ή τρία ωδεία σε κάθε νομό, έχουμε δηλαδή διακόσια, διακόσια πενήντα ωδεία και έξι σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι δυνατόν σε αυτά τα παιδιά που πάνε και τελειώνουν σε τέσσερα, πέντε χρόνια μια σχολή, σήμερα να τους λέμε ότι θα είστε υφιστάμενοι κάποιου ΔΕ γιατί έχει μεγαλύτερη προϋπηρεσία από εσάς; Τότε κι αυτοί δε, θα σπούδαζαν, θα έκαναν πέντε χρόνια προϋπηρεσία και θα ήταν προνομιακοί υπάλληλοι έναντι άλλων συναδέλφων τους.
Θεωρώ, λοιπόν, ότι αυτά πρέπει να τα δείτε. Δεν μπορεί να τα αφήσετε έτσι. Είναι τρία συγκεκριμένα σημεία σε τρία συγκεκριμένα άρθρα.
Ευχαριστώ πάρα πολύ, κύριε Πρόεδρε.
*Ο Κυριάκος Χαρακίδης είναι βουλευτής Δράμας
6 Μαΐου 2015