14 Νοεμβρίου, 2017

Στρίβειν δια του ΚΤΕΟ!

Γιώργος Αμυράς

Ερώτηση προς τους Υπουργούς: Υποδομών & Μεταφορών και Οικονομικών

Πάνω από 1,2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και πάνω από 800 χιλιάδες ιδιοκτήτες δικύκλων δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από τον απαιτούμενο τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ). Σχεδόν το 50% των οχημάτων, που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, είναι επικίνδυνα για τους ίδιους τους οδηγούς τους, αλλά και για τους υπόλοιπους οδηγούς και πεζούς.

Με ερώτηση, που κατέθεσε στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, καλεί τους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, και Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, να απαντήσουν, γιατί καθυστερεί η εφαρμογή της υπάρχουσας νομοθεσίας για την ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων οχημάτων, που απέχουν από τον τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) και έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων για το ελληνικό κράτος ύψους περίπου 140 εκατομμύρια €.

Ο Γιώργος Αμυράς ζητά να μάθει από τους αρμόδιους Υπουργούς, σε ποιες ενέργειες θα προβούν, ώστε να ισχύσει η διαδικασία επιβολής προστίμων και για τα εκπρόθεσμα οχήματα ως προς τον τεχνικό έλεγχο μετά την 1/1/2016, καθώς η ισχύουσα νομοθεσία αφορά στα εκπρόθεσμα οχήματα έως 31/12/2015.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ: ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

ΘΕΜΑ: Καθυστέρηση εφαρμογής υπάρχουσας νομοθεσίας για την ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων οχημάτων που απέχουν από τον τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ)

Οι εκτιμήσεις των ειδικών της αγοράς σε συνδυασμό με τις μέχρι σήμερα διασταυρώσεις, που έχουν γίνει από τα στοιχεία που τηρεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τις βάσεις δεδομένων των ιδιωτικών και δημόσιων ΚΤΕΟ της χώρας, οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι πάνω από 1,2 εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και πάνω από 800 χιλιάδες ιδιοκτήτες δικύκλων δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από τον απαιτούμενο τεχνικό έλεγχο. Σχεδόν το 50% των οχημάτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι επικίνδυνα για τους ίδιους τους οδηγούς τους αλλά και τους υπόλοιπους Έλληνες οδηγούς και πεζούς.

Με το Ν.4336/2015 (ΦΕΚ 94Α/14.08.15) προβλέφθηκε επιβολή προστίμων στους ιδιοκτήτες για τη μη διέλευση του οχήματός τους από τον προβλεπόμενο τεχνικό έλεγχο. Η σχετική διαδικασία καθορίστηκε με την ΚΥΑ οικ.78387/6468 (ΦΕΚ 2843Β/24.12.2015).

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραβάτες ιδιοκτήτες Ι.Χ. οχημάτων και δικύκλων υποχρεούνται σε καταβολή των προβλεπόμενων προστίμων μόνο αν καταληφθούν σε τυχαίο έλεγχο της Τροχαίας ή οι ίδιο προσέλθουν αυτοβούλως για έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Περιπτώσεις ελάχιστες και επαφιόμενες στο γεγονός του τυχαίου.

Δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης της χώρας, που ως συνέπεια έχει τη «γήρανση» αλλά και την ελλιπή συντήρηση των οχημάτων, ο τεχνικός έλεγχος για τη διαπίστωση της καταλληλότητάς τους από τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ καθίσταται πιο επιτακτικός από ποτέ. Οι λόγοι είναι προφανείς τόσο για τη διαφύλαξη της οδικής ασφάλειας, όσο και για τη μείωσης των ατυχημάτων και των εκπεμπόμενων ρύπων.

Μέσω του συστήματος διασταυρώσεων του ΥΜΕ παρέχεται η δυνατότητα εντοπισμού των σχετικών παραβατών, η αποστολή των σχετικών ειδοποιήσεων καθώς και η επιβολή των σχετικών προστίμων που θα μπορούσε να αποφέρει σημαντικά έσοδα στο κράτος. Το συνολικό ύψος των διαφυγόντων κερδών υπολογίζεται περίπου σε 140 εκατομμύρια €.

Σημειώνεται ότι η νομοθεσία προβλέπει τη διαδικασία επιβολής των σχετικών προστίμων για τα οχήματα που είναι εκπρόθεσμα ως προς τον τεχνικό έλεγχο μέχρι τις 31/12/2015. Για τα οχήματα όμως που είναι εκπρόθεσμα μετά την 01/01/2016, δεν έχει προβλεφθεί η σχετική διαδικασία. Παρόλα αυτά το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει προβεί στην εφαρμογή του νόμου, με αποτέλεσμα να μην έχει εισπραχθεί ούτε ένα ευρώ.

Τέλος επισημαίνεται ότι η καθυστέρηση της ηλεκτρονικής διασταύρωσης έχει επιπλέον ως συνέπεια τα κυκλώματα έκδοσης και διακίνησης πλαστών δελτίων ΚΤΕΟ να συνεχίζουν να εξαπατούν ανυποψίαστους πολίτες, είτε σε περιπτώσεις αγοράς μεταχειρισμένου οχήματος που συνοδεύεται από πλαστά δελτία ΚΤΕΟ, είτε σε περιπτώσεις ανάθεσης της διεκπεραίωσης του τεχνικού ελέγχου οχήματος σε τρίτους.

Κατόπιν των ανωτέρω, δημιουργούνται πλήθος ερωτηματικών όσον αφορά στην καθυστέρηση εφαρμογής της διαθέσιμης νομοθεσίας για τους Τεχνικούς Ελέγχους Οχημάτων.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί έως σήμερα ώστε να εφαρμοστεί ο Ν.4336 (ΦΕΚ Α 94/14.08.16) και η ΚΥΑ οικ.78387/6468 (ΦΕΚ Β 2843/24.12.2015);

2. Πού οφείλεται η καθυστέρηση εφαρμογής τους, που έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων για το ελληνικό κράτος;

3. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί ώστε να ισχύσει η διαδικασία επιβολής προστίμων και για τα εκπρόθεσμα οχήματα μετά την 1/1/2016;

Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας