1 Μάρτιος, 2018

Δυσαρεστημένο το 54% των πολιτών από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Ποτάμι

Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Σε ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, προχώρησαν οι βουλευτές με το Ποτάμι, Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου και Γρηγόρης Ψαριανός - Β΄ Αθήνας, σχετικά με την ταλαιπωρία που αντιμετωπίζουν οι πολίτες στις καθημερινές τους μετακινήσεις με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Ενώ ένας στους δύο πολίτες για τις μετακινήσεις τους επιλέγουν τα Μ.Μ.Μ, το 54% εκφράζει την δυσαρέσκεια του για τις παρεχόμενες υπηρεσίες των συγκοινωνιών, αφού οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια είναι καθημερινές. Οι ηλεκτρονικές φόρμες του ΟΑΣΑ (Telematics, Τηλεματική στις συγκοινωνίες – έξυπνη στάση), δεν λειτουργούν επαρκώς με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό να ταλαιπωρείται, καθώς συχνά οι πληροφορίες των προγραμματισμένων δρομολογίων δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τον κ. Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Θέμα: «Δυσαρεστημένο το 54% των πολιτών από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς»

Σε πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η Περιφέρεια Αττικής για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (Μ.Μ.Μ) και δημοσιεύθηκε στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, αποτυπώνεται πως αν και ένας στους δύο πολίτες χρησιμοποιεί τα Μ.Μ.Μ. για την μετακίνησή του, το 54% του επιβατικού κοινού είναι δυσαρεστημένο με τις παρεχόμενες υπηρεσίες των συγκοινωνιών. Βασική αιτία της δυσαρέσκειας που καταγράφεται, αποτελεί η καθημερινή ταλαιπωρία στις μετακινήσεις, κυρίως εξαιτίας των συνεχόμενων καθυστερήσεων των δρομολογίων.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στα αστικά λεωφορεία της εταιρείας των Οδικών Συγκοινωνιών (Ο.Σ.Υ) Αθήνας, όπου τα προγραμματισμένα δρομολόγια που αναφέρονται στην ηλεκτρονική φόρμα του ΟΑΣΑ (Telematics, Τηλεματική στις συγκοινωνίες – έξυπνη στάση) και είναι στην διάθεση των επιβατών (Ελλήνων και ξένων επισκεπτών - τουριστών), δεν ανταποκρίνονται στην εικόνα που θέλει να παρουσιάσει η εταιρεία για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Οι συνεχόμενες καθυστερήσεις των δρομολογίων των λεωφορείων, τα πολλαπλά τεχνικά προβλήματα που παρουσιάζουν κατά την διάρκεια των δρομολογίων, η ελλιπής συντήρηση των οχημάτων, η μη ανανέωση του παλαιωμένου στόλου με καινούργια σύγχρονα νέας τεχνολογίας λεωφορεία φιλικά προς το περιβάλλον, αλλά και η μη πραγματοποιθείσα προμήθεια αναγκαίου αριθμού λεωφορείων για τις αυξημένες αριθμητικά ανάγκες, καθιστούν τις συγκοινωνίες αναξιόπιστες, επικίνδυνες, και αναποτελεσματικές στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Παράλληλα μεγάλος αριθμός λεωφορείων που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του επιβατικού κοινού, παραμένουν ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια του Ο.Σ.Υ, λόγω έλλειψης ανταλλακτικών για την επισκευή τους.

Αποτέλεσμα είναι οι πολίτες να αναγκάζονται να χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους στην πρωτεύουσα τα δικό τους μεταφορικό μέσο σε ποσοστό 41,2%, δημιουργώντας σοβαρό κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό πρόβλημα, ενώ οι ίδιοι επιβαρύνονται με προσθετό οικονομικό κόστος.

Δεδομένου ότι η εικόνα που παρουσιάζουν στη χώρα μας τα Μ.Μ.Μ δεν συνάδει με τις προδιαγραφές μιας σύγχρονης Ευρωπαϊκής χώρας, που μεριμνά για την έγκαιρη, αποτελεσματική και ασφαλή μετακίνηση πολιτών και τουριστών.

Δεδομένου ότι η υποβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών των Μ.Μ.Μ., θέτει σε κίνδυνο την λειτουργία τους, αλλά και την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων.

Δεδομένου ότι ένα κακό δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς λειτουργεί επιβαρυντικά για το περιβάλλον.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να υπάρχει ομαλή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών, χωρίς κενά και καθυστερήσεις στα δρομολόγια και πολύωρες αναμονές των επιβατών στις στάσεις;

2) Ποιο το χρονοδιάγραμμα εξυγίανσης και ενίσχυσης του στόλου των αστικών συγκοινωνιών; Με ποιο τρόπο σκοπεύετε να διασφαλίσετε, αλλά και να αναβαθμίσετε τις παρεχόμενες υπηρεσίες;

3) Γιατί ενώ δημιουργήθηκε και μπήκε σε εφαρμογή η ηλεκτρονική φόρμα του ΟΑΣΑ Telematics για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού δεν ενημερώνει επαρκώς τους επιβάτες για τις καθυστερήσεις των δρομολογίων;

4) Σύμφωνα με τον πληθυσμό του νομού Αττικής, την πολυπλοκότητα των δρομολογίων και του αριθμού ξένων επισκεπτών, ποιος είναι ο αριθμός των λεωφορείων που χρειάζεται καθημερινά να κυκλοφορούν προκειμένου να εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό, όπως αρμόζει σε μία σύγχρονη Ευρωπαϊκή χώρα;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές
Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου
Γρηγόρης Ψαριανός Β΄ Αθήνας

Σχετικά