Εκτός λειτουργίας βρίσκονται τα δύο αεροσκάφη της ΥΠΑ που ελέγχουν τη λειτουργία των ραδιοβοηθημάτων για την ασφαλή προσέγγιση των αεροσκαφών στα ελληνικά αεροδρόμια, σύμφωνα με όσα απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης του Ποταμιού, Κατερίνας Μάρκου, που συζητήθηκε σήμερα ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Σπίρτζης.
Εκτός λειτουργίας βρίσκονται τα δύο αεροσκάφη της ΥΠΑ που ελέγχουν τη λειτουργία των ραδιοβοηθημάτων για την ασφαλή προσέγγιση των αεροσκαφών στα ελληνικά αεροδρόμια, σύμφωνα με όσα απάντησε σε επίκαιρη ερώτηση της βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης του Ποταμιού, Κατερίνας Μάρκου, που συζητήθηκε σήμερα ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Σπίρτζης.
Η κ. Μάρκου ρώτησε πότε θα γίνει η εγκατάσταση των απαραίτητων οργάνων προσέγγισης που θα επιτρέψουν στο αεροδρόμιο να αποκτήσει την απαραίτητη πτητική αξιοπιστία για να ενταχθεί στους διεθνείς προορισμούς, δεδομένων των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή, καθώς και αν θα επικαιροποιηθεί το masterplan του έργου αφού, από το 1999, οπότε ξεκίνησε, μέχρι σήμερα, οι συνθήκες έχουν αλλάξει δραματικά. Ήδη, οι μοναδικές μόνιμες πτήσεις που εκτελούνται είναι από και προς την Αθήνα, οι οποίες, όμως, αναμένεται να μειωθούν σταδιακά με την ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού, όπως άλλωστε έγινε και με τις πτήσεις από και προς τη Θεσσαλονίκη με την πρόοδο της Εγνατίας Οδού.
«Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων είναι το μοναδικό της Ηπείρου. Οποιοσδήποτε στρατηγικός σχεδιασμός για την ανάπτυξη της περιοχής οφείλει να συμπεριλαμβάνει την αναβάθμιση της λειτουργίας του και την απευθείας σύνδεσή του με νέους προορισμούς του εξωτερικού, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο ουσιαστικά στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και στην τόνωση της τοπικής οικονομίας» τόνισε η κ. Μάρκου.
Όπως είπε, υπάρχουν διεθνή αεροδρόμια σε πολύ πιο δυσπρόσιτες περιοχές, όπως στις Άλπεις, ή σε πόλεις με το ίδιο πρόβλημα, όπως το Γκέτεμποργκ, προφανώς, λοιπόν υπάρχουν λύσεις, υπάρχουν καλές πρακτικές σε άλλες χώρες, υπάρχει διεθνής τεχνογνωσία.
«Το ζήτημα είναι σημαντικό και γιατί έχουν δοθεί 20 εκατομμύρια ευρώ από εθνικούς πόρους και αυτά τα χρήματα πρέπει να πιάσουν τόπο, να δοθούν για την ουσιαστική αναβάθμιση, όχι για έργα βιτρίνας» επεσήμανε στην τοποθέτησή της και ζήτησε συγκεκριμένες απαντήσεις ως προς το χρονοδιάγραμμα των απαιτούμενων ενεργειών.
Ο Υπουργός, απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση, «άδειασε» την προηγούμενη ηγεσία της ΥΠΑ, τονίζοντας πως δεν έχει κάνει τίποτα για το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων τους τελευταίους 8 μήνες ενώ αναφέρθηκε στη γενικότερη απαξίωση της Υπηρεσίας, τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά και σε προσωπικό. Δεσμεύθηκε ότι θα προχωρήσει άμεσα στις αναγκαίες ενέργειες, μόλις ολοκληρωθεί ο ορισμός της νέας διοίκησης, χωρίς ωστόσο να μπορεί να απαντήσει συγκεκριμένα ως προς το πότε θα γίνουν αυτές.
Δείτε βίντεο:
[youtube id="ju5ZQ6PyVNQ"]
8 Ιουνίου 2015