1 Φεβρουαρίου, 2016

«Καθυστέρηση και ζημίες στην διαδικασία πώλησης δύο αεροσκαφών»

Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσε ο Βουλευτής Ηρακλείου με Το Ποτάμι, κ. Σπύρος Δανέλλης, αναφορικά με την καθυστέρηση αξιοποίησης των δύο Airbus A-340-300 με αριθμό κατασκευαστή MSN 292 και 280 τα οποία ελλιμενίζονται και συντηρούνται στον ΔΑΑ Ελευθέριος Βενιζέλος από το 2009, καθώς μετά από άκαρπους διαγωνισμούς παραμένουν αναξιοποίητα.

Ενδεικτικό της κατάσταση είναι το γεγονός πως σήμερα τα δύο παροπλισμένα Airbus συνεχίζουν να κοστίζουν στους Έλληνες φορολογούμενους περίπου 800.000 ευρώ, ενώ παράλληλα φαίνεται πως πλησιάζει η ολοκλήρωση του κύκλου ζωής και αξιοποίησής τους.

Συνεπώς, γεννιούνται ερωτήματα αναφορικά με την καθυστέρηση μέριμνας και προώθησης από την πλευρά της Κυβέρνησης, καθώς μόλις στις 19-1-2016 συστήνεται ομάδα τεχνικού ελέγχου με σκοπό την σύνταξη τεχνικής έκθεσης για την τρέχουσα λειτουργική τους κατάσταση, σύμφωνα με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών.

Για τους λόγους αυτούς, καλείται το Υπουργείο Οικονομικών να απαντήσει σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας από τη σύνταξη του πορίσματος έως ότου τα δύο προαναφερόμενα αεροσκάφη τεθούν προς πώληση, προκειμένου να μην επιβαρύνεται το Ελληνικό Δημόσιο με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για τον ελλιμενισμό και τη συντήρησή τους.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών.

Θέμα: «Καθυστέρηση, ζημίες και οπισθοδρόμηση στην διαδικασία πώλησης των δύο αεροσκαφών AIRBUS A-340-300»

Σύμφωνα με την από 19/1/2016 Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, συστήνεται ομάδα τεχνικού ελέγχου, με σκοπό την σύνταξη τεχνικής έκθεσης, για την τρέχουσα λειτουργική κατάσταση των δύο αεροσκαφών τύπου Airbus A-340-300 με αριθμό κατασκευαστή MSN 292 και 280 των πρώην Ολυμπιακών Αερογραμμών, τα οποία ελλιμενίζονται και συντηρούνται στον ΔΑΑ Ελευθέριος Βενιζέλος από το 2009 καθώς κάθε απόπειρα πώλησής τους έχει αποβεί άκαρπη έως σήμερα.

H ανεπιτυχής απόπειρα αξιοποίησης και πώλησης των δύο προαναφερόμενων αεροσκαφών ξεκινά με άγονο διεθνή διαγωνισμό το 2009. Το 2011 ακολουθεί δεύτερος διαγωνισμός πώλησης που κλείνει μετά από επίπονες διαπραγματεύσεις, κατά τις οποίες οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην πώληση και υπέγραψαν σχετική τροποποιητική σύμβαση, αφού το τίμημα για κάθε αεροσκάφος έφτασε στα μόλις 9 εκατ. δολαρίων. Το 2013 όμως, το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε την εν λόγω σύμβαση κρίνοντάς την μη συμφέρουσα για το ελληνικό Δημόσιο.

Μετά τους παραπάνω άκαρπους διαγωνισμούς, σήμερα τα δύο παροπλισμένα Airbus συνεχίζουν να κοστίζουν στους Έλληνες φορολογούμενους περίπου 800.000 ευρώ ενώ παράλληλα φαίνεται πως πλησιάζει η ολοκλήρωση του κύκλου ζωής και αξιοποίησής τους.

Δεδομένου ότι τα δύο Airbus παραμένουν αναξιοποίητα κοστίζοντας, κάθε χρόνο στο ελληνικό κράτος εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε έξοδα συντήρησης και στάθμευσης προκειμένου να διατηρούνται αξιοπλοΐα ενώ παράλληλα το κόστος ανεβαίνει,

Δεδομένου ότι τα αεροσκάφη βρίσκονται υπό κρίσιμη κατάσταση και κάθε μήνας που περνάει χάνουν σημαντικά την αξία τους καθώς τελούν εν ακινησία από το 2009,

Δεδομένου ότι στη διεθνή αγορά αυξάνονται οι προσφορές σε παρεμφερή αεροσκάφη που διατηρούνται σε καλύτερη κατάσταση,

Ερωτάται ο κ.Υπουργός:

1. Πού οφείλεται από πλευράς της Κυβέρνησης η καθυστέρηση μέριμνας και προώθησης της διαδικασίας αξιοποίησης των δύο αεροσκαφών από τον Ιανουάριο 2015 έως σήμερα;

2. Ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας από την σύνταξη του πορίσματος έως ότου τα αεροσκάφη τεθούν προς πώληση προκείμενου να εγγυηθεί η Κυβέρνηση την μη απαξίωσή τους;

3. Πότε και υπό ποιες συνθήκες υπολογίζεται η ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης προκειμένου να μην επιβαρύνεται περεταίρω το ελληνικό δημόσιο;

Ο ερωτών βουλευτής
Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου

Σχετικά