9 Νοεμβρίου, 2018

Υπολογιστική σκέψη και στα πρωτάκια! Επεισόδιο 3ο!

Ερώτηση Γ. Αμυρά προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων

Σήμερα παρά ποτέ αποτελεί επιτακτική ανάγκη η δημιουργία ενός αναβαθμισμένου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, το οποίο θα αποτελέσει την κινητήριο δύναμη της προόδου. Με ερώτηση, που καταθέτει για τρίτη φορά στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, προς τον Yπουργό Παιδείας, Κωνσταντίνο Γαβρόγλου, προτείνει την ένταξη μαθημάτων υπολογιστικής σκέψης και προγραμματισμού υπολογιστών και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ώστε να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα με έναν δυναμικό και όχι στατικό χαρακτήρα.

Ο βουλευτής αναφέρει συγκεκριμένα παραδείγματα άλλων χωρών, που έχουν εισαγάγει μαθήματα υπολογιστικής σκέψης και προγραμματισμού υπολογιστών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ενθαρρύνοντας έτσι τη λογική σκέψη, την ακρίβεια και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια ψηφιακά εγγράμματη γενιά σε δεξιότητες πληροφοριακών συστημάτων, ώστε να μπορέσει να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής και να ανταγωνιστεί στις προκλήσεις του διεθνούς στίβου. Αυτές οι λεγόμενες νοητικές δεξιότητες ανωτέρου επιπέδου είναι απολύτως απαραίτητες σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: Η παιδεία της πληροφορικής στα ελληνόπουλα(επανακατάθεση προηγούμενης ερώτησης με αριθμό 8842/19-9-2017 και 5946/15-5-2018, η οποία ουδέποτε απαντήθηκε από το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων)

Η πληροφορική αποτελεί το κύριο συστατικό της καινοτομίας. Είναι το κλειδί για την κοινωνία της πληροφορίας, αυτή που θα μας φέρει την πολυπόθητη οικονομική ανάπτυξη που επιδιώκουμε. Μας επιτρέπει να λύνουμε γιγάντια προβλήματα, να σχεδιάζουμε σύνθετα συστήματα, να αναπτύσσουμε τόσο τη λογική όσο και την αισθητική παράλληλα με την κρίση και την εφευρετικότητα καθώς και να αντιλαμβανόμαστε τη δύναμη και τα όρια των υπολογιστών και του ανθρώπινου εγκεφάλου.

Σύμφωνα με το εκπαιδευτικό μας σύστημα, τα ελληνόπουλα μαθαίνουν τον τρόπο απόδοσης της γλώσσας των αρχαίων κλασσικών φιλοσόφων και όχι τον τρόπο σκέψης τους. Έναν τρόπο σκέψης, που ακολουθούσε συγκεκριμένα βήματα, προκειμένου να λυθούν δύσκολα αλγοριθμικά προβλήματα. Σ΄αυτόν τον υπολογιστικό τρόπο σκέψης βασίζεται η πληροφορική. Ενθαρρύνεται η λογική σκέψη, η ακρίβεια και η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η αυτόνομη εκμάθηση. Δημιουργείται έτσι μια ψηφιακά εγγράμματη γενιά σε δεξιότητες πληροφοριακών συστημάτων, ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής και να ανταγωνιστεί στις προκλήσεις του διεθνούς στίβου. Αυτές οι λεγόμενες νοητικές δεξιότητες ανωτέρου επιπέδου είναι απολύτως απαραίτητες σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα.

Πρόσφατα o Καναδάς, η Μαλαισία, η Ιρλανδία, η Νέα Ζηλανδία και η Ρουμανία ανακοίνωσαν την εισαγωγή μαθημάτων υπολογιστικής σκέψης και προγραμματισμού υπολογιστών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Νότια Κορέα και το Ισραήλ, που πρωτοπορούν στη διδασκαλία της πληροφορικής στα εκπαιδευτικά τους συστήματα, ηγούνται και στους αντίστοιχους τεχνολογικούς τομείς.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1. Σκοπεύετε να ακολουθήσετε τα επιτυχημένα παραδείγματα άλλων χωρών και να εντάξετε μαθήματα υπολογιστικής σκέψης και προγραμματισμού υπολογιστών από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ώστε να δημιουργήσετε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα με έναν δυναμικό και όχι στατικό χαρακτήρα;

2. Σκοπεύετε να δημιουργήσετε ένα αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον το οποίο θα αποτελέσει την κινητήριο δύναμη της προόδου;

3. Θα δώσετε τις σωστές προτεραιότητες στην παιδεία ή θα συνεχίσετε να ασχολείστε με τη δαιμονοποίηση της αριστείας και την κλήρωση των σημαιοφόρων στις παρελάσεις;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθήνας