Ερώτησηπρος τον Yπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης
«Το 2018 στην Ελλάδα για να αποκτήσει κάποιος ικανοποιητικές υπηρεσίες ίντερνετ 20 μόλις χιλιόμετρα από το τουριστικό κέντρο της Κεφαλονιάς ή θα καταβάλλει υπέρογκα πάγια για τη σύνδεση και συνδρομή σε υπηρεσίες ίντερνετ της περασμένης δεκαετίας ή θα χρειαστεί να πληρώσει 700 ευρώ για τοποθέτηση κολώνας δικτύου και επιπλέον πάγια, για να συνδεθεί με το δίκτυο τηλεφωνικών γραμμών της χώρας. Όπως αναφέρει απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), μόνο μία εταιρεία μπορεί να παρέχει υπηρεσίες διαδικτύου στην Κεφαλονιά, οι οποίες είναι και χαμηλής ταχύτητας και ακριβότερες σε σχέση με τα αντίστοιχα πακέτα της αγοράς. Σε αντίθετη περίπτωση, οι πολίτες θα πρέπει να δώσουν σχεδόν ένα βασικό μισθό για να συνδεθούν στο δίκτυο τηλεφωνικών γραμμών και να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες που είναι τουλάχιστον αυτονόητες για τους πολίτες κάθε χώρας της Ε.Ε.», ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον Yπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκο Παππά.
Επιπλέον, ο Γιώργος Αμυράς ζητά να μάθει, για ποιους λόγους αποφασίστηκε η παροχή υπηρεσιών ίντερνετ από μία μόνο εταιρεία και με ποιο τρόπο η συγκεκριμένη επιλογή εξυπηρετεί τα συμφέροντα των πολιτών και του δημοσίου.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ
ΘΕΜΑ: Η έλλειψη ανταγωνισμού στην παροχή υπηρεσιών διαδικτύου ταλαιπωρεί τους πολίτες
Σύμφωνα με καταγγελία πολίτη, κάτοικο των Καρδακάτων Αργοστολίου Κεφαλληνίας, στη συγκεκριμένη περιοχή η παροχή υπηρεσιών διαδικτύου μπορεί να γίνει μόνο από συγκεκριμένη εταιρεία (FORTHNET). Δεδομένου ότι η περιοχή απέχει μόλις είκοσι χιλιόμετρα από το κέντρο του Αργοστολίου, ο πολίτης απευθύνθηκε και σε άλλες εταιρείες παροχής υπηρεσιών διαδικτύου καθώς το πακέτο υπηρεσιών που προσέφερε η παραπάνω υπηρεσία δεν ήταν ανταγωνιστικό με τις τιμές της αγοράς.
Κατόπιν μάλιστα αιτήματος στον Συνήγορο του Καταναλωτή, έλαβε την απάντηση ότι η παραπάνω εταιρεία, ως πάροχος πλέον καθολικής υπηρεσίας, προσφέρει τη λύση της σταθερής τηλεφωνίας μέσω satellite broadband, η οποία είναι ακριβότερη από άποψη αγοράς εξοπλισμού και παγίων χρεώσεων και λιγότερο αποδοτική σε σχέση με τη συνήθη ευρυζωνική πρόσβαση στο διαδίκτυο, η οποία δεν αποτελεί περιεχόμενο της καθολικής υπηρεσίας.
Σε συνημμένη μάλιστα απάντηση του ΟΤΕ στη σχετική επιστολή του πολίτη αναφέρεται ότι σύμφωνα με την ΑΠ ΕΕΤΤ 783/02/2016, ο ΟΤΕ από 1-1-2017 δεν είναι πλέον πάροχος καθολικής υπηρεσίας για τη σύνδεση στο δημόσιο τηλεφωνικό δίκτυο (PTSN) αλλά η εταιρεία FORTHNET. Σε αίτημα δε του πολίτη για τη σύνδεση στο δίκτυο της εταιρείας του ΟΤΕ, του ζητήθηκε να καταβάλει το ποσό των επτακοσίων ευρώ προκειμένου να τοποθετηθεί κολώνα τηλεφωνικών γραμμών.
Είναι τουλάχιστον απαράδεκτο το 2018, οι πολίτες να χρειάζεται να καταβάλουν υπέρογκα χρηματικά ποσά προκειμένου να έχουν τις στοιχειώδεις υπηρεσίες ίντερνετ. Επιπλέον όμως γεννώνται σημαντικά ερωτήματα ως προς την τήρηση των κανόνων του ανταγωνισμού όσον αφορά στις υπηρεσίες παροχής ίντερνετ και τηλεφωνίας με συνήθη θύματα τους Έλληνες πολίτες, οι οποίοι και υπέρογκα ποσά χρειάζεται να καταβάλουν για τη σύνδεσή τους στο δίκτυο και πολλές φορές υφίστανται χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες με υψηλό αντίτιμο.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Για ποιους λόγους επιλέχθηκε ως πάροχος υπηρεσιών καθολικής υπηρεσίας μία μόνο εταιρεία;
2. Ποιες ανάγκες εξυπηρετεί αυτή η επιλογή και ειδικότερα με ποιο τρόπο εξυπηρετούνται καλύτερα τόσο τα συμφέροντα των πολιτών όσο και του δημοσίου;
3. Για ποιους λόγους προσφέρεται ακόμα η επιλογή της καθολικής υπηρεσίας στους πολίτες που παρέχει υπηρεσίες πρόσβασης στο διαδίκτυο χαμηλής ταχύτητας και με υψηλό μάλιστα κόστος έναντι άλλων φθηνότερων και αποδοτικότερων υπηρεσιών διαδικτύου, ιδίως μάλιστα σε τουριστικές περιοχές όπως η Κεφαλονιά, όπου οι απαιτήσεις των τουριστών για ίντερνετ είναι υψηλές;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, Β’ Αθηνών