Ομιλία του Γιώργου Μαυρωτά στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων
Ο βουλευτής Αττικής του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς, τοποθετήθηκε στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων με θέμα το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Π.Ε.Θ.) «Ρύθμιση θεμάτων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις».
Ο κ. Μαυρωτάς ξεκίνησε την τοποθέτησή του, τονίζοντας ότι το εν λόγω νομοσχέδιο δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται ως επείγον και πως είναι μια επαναλαμβανόμενη απαράδεκτη πρακτική της Κυβέρνησης. Σχολίασε ότι η βιασύνη της Κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οδηγεί συνεχώς σε λάθη και παραλείψεις με αποτέλεσμα να πρέπει να γίνονται διορθώσεις και ανατροπές σε επόμενα νομοσχέδια.
Εστιάζοντας στο θέμα της πτυχιακής εξεταστικής, σημείωσε ότι είναι ένα σοβαρό θέμα για την ποιότητα της εκπαίδευσης στα ΑΕΙ, καθώς δίνεται η δυνατότητα ακόμα και σε φοιτητές οι οποίοι χρωστούν 20 μαθήματα να δίνουν διπλή εξεταστική τον Ιανουάριο και τον Ιούνιο, ενώ πλέον δεν ισχύει περιορισμός στο χρόνο φοίτησης. Τόνισε ότι η εν λόγω διάταξη βάζει τμήματα και καθηγητές να διακρίνονται σε «καλούς» και σε «κακούς» ανάλογα με το εάν θα επιτρέπουν τη διπλή εξεταστική ή όχι. Έκρινε ότι στο πλαίσιο της αυτονομίας και της αυτοδιοίκησης των ΑΕΙ θα πρέπει τα ίδια τα ιδρύματα να καθορίζουν μέσω του εσωτερικού κανονισμού τους τις συνθήκες με τις οποίες θα γίνονται οι πτυχιακές εξεταστικές (έως πόσα μαθήματα έχουν δικαίωμα , παράλληλα ή όχι με την εκπαιδευτική διαδικασία κλπ) έτσι ώστε να διευκολύνονται οι φοιτητές που είναι στο όριο να αποφοιτήσουν αλλά και να μην μετατρέπονται τα ΑΕΙ σε εξεταστικά κέντρα.
Για το θέμα των μετατάξεων εκπαιδευτικών σε θέσεις ΕΔΙΠ στα ΑΕΙ, καταρχάς ρώτησε για ποιον λόγο δεν επεκτείνεται η εν λόγω ρύθμιση και σε άλλους δημοσίους υπαλλήλους κατόχους διδακτορικού οι οποίοι υπηρετούν σε άλλους φορείς του δημοσίου κι έχουν ερευνητική/εκπαιδευτική σχέση με Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Πρότεινε να γίνονται εκ των προτέρων προκηρύξεις από τη Συνέλευση Τμήματος κι όχι ανάλογα με τις αιτήσεις που υπάρχουν. Τέλος σχολίασε για ποιον λόγο διατηρείται η δυνατότητα για πραγματοποίηση μετάταξης ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα της προηγούμενης μετάταξης, καθώς πλέον από τον Δεκέμβριο και τον ν.4440/2016 ο περιορισμός αυτός έχει μειωθεί από τα 5 στα 2 έτη.
Σχετικά με το ΕΑΠ, ο βουλευτής του Ποταμιού υπενθύμισε ότι ακόμα το εν λόγω ίδρυμα έχει διορισμένη Διοικούσα Επιτροπή και δεν απολαμβάνει αυτοδιοίκησης. Σημείωσε ότι ενώ η Διοικούσα Επιτροπή είχε δεσμευθεί για αποστολή του οργανογράμματος προς του Υπουργείο Παιδείας τον Σεπτέμβριο, τώρα αυτό μετατίθεται για τον Φεβρουάριο. Απευθυνόμενος στον Υπουργό ρώτησε που οφείλεται η εν λόγω καθυστέρηση και ποια εταιρεία συμβούλων ανέλαβε να κάνει τη μελέτη για το οργανόγραμμα. Το γενικό σχόλιο του κ. Μαυρωτά είναι ότι με τις προτεινόμενες διατάξεις ενισχύονται οι αρμοδιότητες της Διοικούσας Επιτροπής ενώ αποδυναμώνεται ο ρόλος των Κοσμητειών, αποδεικνύοντας μια ιδιότυπη κόντρα η οποία φαίνεται να υπάρχει στο ΕΑΠ.
Για τον νέο φορέα του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρωπίνου Δυναμικού (Ε.Σ.Ε.Κ.Α.Α.Δ.), ο κ. Μαυρωτάς πρότεινε ότι η επιλογή του Προέδρου να γίνεται μετά από ανοικτή πρόσκληση και όχι να διορίζεται από τον Υπουργό Παιδείας. Επίσης συμπλήρωσε ότι πρέπει στον φορέα να υπάρχει εκπροσώπηση από ΑμΕΑ.
Τέλος ο κ. Μαυρωτάς αναφέρθηκε στην τροπολογία, την οποία κατέθεσε για τη μετακίνηση των Καθηγητών ΑΕΙ, έτσι ώστε να είναι δυνατή η μετακίνηση Καθηγητών που ανήκουν σε ΑΕΙ των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης προς Τμήματα των ιδίων νομών αντίστοιχα.