15 Μαρτίου, 2017

«Οι άσχετες διατάξεις βλάπτουν σοβαρά το νομοσχέδιο για την ψυχική υγεία»

Ομιλία του Γιώργου Μαυρωτά στην Ολομέλεια κατά τη συζήτηση του σ/ν περί Ψυχικής Υγείας

Κυρίαρχη πρακτική αποτελεί η μικρή συσχέτιση του τίτλου ενός νομοσχεδίου με τις περιεχόμενες διατάξεις, τόνισε ο βουλευτής Αττικής με το Ποτάμι, Γιώργος Μαυρωτάς, κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας «Μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης των υπηρεσιών ψυχικής υγείας, κέντρα εμπειρογνωμοσύνης σπάνιων και πολύπλοκων νοσημάτων και άλλες διατάξεις». Πρόσθεσε δε πως μόλις το 8% των εν λόγω άρθρων αφορά στην ψυχική υγεία. «Το νομοσχέδιο αυτό του Υπουργείου Υγείας έχει χρήσιμες διατάξεις, αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί δείγμα ορθής νομοθέτησης. Η πληθώρα αποσπασματικών διατάξεων μοιραία το αποπροσανατολίζει από τον αρχικό του σκοπό», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η ορθή βάση της επιχειρούμενης μεταρρύθμισης στο χώρο της ψυχικής υγείας με άξονες την αποασυλοποίηση και την ένταξη των ληπτών σε αποκεντρωμένες, ευέλικτες κοινωνικές και κοινοτικές δομές, δεν αναιρεί πως ο τρόπος με τον οποίο επιχειρείται είναι προβληματικός και δυσλειτουργικός. Υπογράμμισε την ανάγκη εμπλοκής του ΥΠ.Π.Ε.Θ. σε θέματα που αφορούν σε παιδιά και εφήβους.

Αναφερόμενος στα Κέντρα Εμπειρογνωμοσύνης σπανίων και πολύπλοκων νοσημάτων διερωτήθηκε γιατί αποκλείονται οι ιδιωτικοί φορείς. Επεσήμανε την ανάγκη ενίσχυσης της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και την κατά το δυνατόν αντικειμενικοποίηση των κριτηρίων αξιολόγησης ενώ πρότεινε ένα ανοικτό, πολυπαραμετρικό σύστημα μεταθέσεων ιατρών από τις άγονες περιοχές και κινητροδότηση της παραμονής σε αυτές.

Διαπίστωσε σπουδή για νέες ενισχυμένες αρμοδιότητες από μεριάς του Υπουργείου στο ζήτημα της Α.Ε.Μ.Υ. και αξίωσε προσλήψεις αποκλειστικά μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας. Χαρακτήρισε ως ορισμό της υποκρισίας την αιτιολογία για την αλλαγή σύνθεσης του μετοχικού κεφαλαίου της Ε.Σ.Α.Ν. και τον αποκλεισμό των ιδιωτών.

Ολοκλήρωσε την τοποθέτησή του, αναφερόμενος στην παγιούμενη πρακτική μη ποσοτικής περιγραφών των δαπανών στη συνοδευτική αξιολόγηση των τροπολογιών ενώ υπήρξε επικριτικός έναντι της επιχειρούμενης αντικατάστασης διαδικασιών που διασφαλίζουν μια υποτυπώδη αξιοκρατία με τις απευθείας επιλογές του Υπουργού στο όνομα της επιτάχυνσης. «Οι διαδικασίες να γίνονται με διαφάνεια, ισονομία και γνώμονα πάντα τις καλύτερες υπηρεσίες προς τον πολίτη και όχι προς όσους είναι κοντά στα αυτιά της εκάστοτε εξουσίας» κατέληξε.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Έχουμε συνηθίσει σε αντίστοιχα νομοσχέδια όπου ο τίτλος χαρακτηρίζει ένα μικρό μόνο κομμάτι του νομοσχεδίου.
Το σημερινό νομοσχέδιο που συζητάμε είναι το:
ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ, ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΚΕΝΤΡΑ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΣΥΝΗΣ ΣΠΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΩΝ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ

Δεν βάζω από λάθος το «ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ» πρώτα στον τίτλο γιατί αποτελούν τα 83 από τα 100 άρθρα.
8 άρθρα στο πρώτο κεφάλαιο για την μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης των υπηρεσιών της ψυχικής υγείας
9 άρθρα για τα κέντρα εμπειρογνωμοσύνης σπάνιων και πολύπλοκων νοσημάτων
Ας τα δούμε πιο συγκεκριμένα ξεκινώντας από το πρώτο κεφάλαιο για την ψυχική υγεία
Ή μάλλον για τη μεταρρύθμιση της διοικητικής οργάνωσης της ψυχικής υγείας…

Γενικά τα 8 πρώτα άρθρα είναι στη σωστή κατεύθυνση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης με την αποασυλοποίηση και την ένταξη των ληπτών υπηρεσιών ψυχικής υγείας σε αποκεντρωμένες, ευέλικτες κοινωνικές και κοινοτικές δομές.
Η κατεύθυνση αυτή άλλωστε είναι μονόδρομος εδώ και 30 χρόνια και με το νομοσχέδιο αυτό μπαίνει το διοικητικό πλαίσιο αυτών των αποκεντρωμένων ευέλικτων δομών.

Όμως…
Ακούσαμε στην επιτροπή στην ακρόαση των φορέων, διαβάσαμε και στον τύπο –τελευταία σε μεγάλη κυριακάτικη εφημερίδα- έντονη κριτική…

ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται είναι προβληματικός & δυσλειτουργικός.
Προσπαθεί να θεραπεύσει τις παθογένειες του παρελθόντος χωρίς όμως να τις αγγίζει ουσιαστικά
Είναι μια δυσεφάρμοστη προσπάθεια με φανερά προβλήματα στην υλοποίηση
Αποκεντρώνει τυπικά τη λήψη αποφάσεων αλλά οι διαδικασίες εξακολουθούν να είναι δυσλειτουργικές με επιτροπές επί επιτροπών χωρίς εχέγγυα ότι δεν θα φυλλορροήσουν όπως έγινε στο παρελθόν.
Η δημιουργία και ο συντονισμός πολυπρόσωπων σχημάτων καθώς και η διοικητική υποστήριξη θα εξακολουθήσει να είναι η αχίλλειος πτέρνα του συστήματος.

Μάλιστα κάποιοι φορείς το χαρακτήρισαν ουτοπικό με βάση την προηγούμενη εμπειρία
Ενώ…
Άνθρωποι με εμπειρία όπως ο εκπρόσωπος από τη παιδοψυχιατρική εταιρία είπαν ότι με τόσες επιτροπές και ψηφοφορίες «…θα χαθεί η μπάλα»
Θεωρούμε ότι θα έπρεπε να υπάρχει θεσμικός ρόλος και διασύνδεση του Υπουργείου Παιδείας με συμμετοχή στις επιτροπές που αφορούν παιδιά κι εφήβους ή με κάποιον άλλο τρόπο.

Τέλος η έλλειψη χρονοδιαγραμμάτων είναι κάτι που χαρακτηρίζει αρκετά νομοσχέδια χαρακτηρίζει και αυτό με αποτέλεσμα να λείπει η δέσμευση υλοποίησης κάτι στο οποίο γενικό πάσχουμε:
Υπάρχει ένα ζήτημα, ψηφίζουμε έναν νόμο και νομίζουμε ότι δια μαγείας λύθηκε το πρόβλημα.
Δεν πάσχουμε από νομοθεσία αλλά από υλοποίηση.
Εν κατακλείδι με τις διατάξεις αυτές έχουμε ένα βήμα -αυτό που αφορά το διοικητικό πλαίσιο- που κατά τη γνώμη πολλών ειδικών μπορεί να μην είναι προς την λάθος κατεύθυνση, είναι όμως μετέωρο.

Κλείνοντας το κεφάλαιο, θα ήθελα να τονίσω ότι σημαντικό ρόλο στην αποασυλοποίηση θα παίξει, εκτός των άλλων, και η επαγγελματική απασχόληση των ληπτών υπηρεσιών ψυχικής υγείας.
Κι εκεί οι ΚΟΙΣΠΕ, οι Κοινωνικοί Συνεταιρισμού Περιορισμένης Ευθύνης παίζουν πρωτεύοντα ρόλο και πρέπει να τον στηρίξουμε.

Στο 2ο κεφάλαιο (άρθρα 9-17) έχουμε τα κέντρα εμπειρογνωμοσύνης για τα σπάνια νοσήματα
Γίνεται μια προσπάθεια να συγκροτηθεί ένα πλαίσιο για τα κέντρα εμπειρογνωμοσύνης και να συμμετάσχουν στα σχετικά ευρωπαϊκά δίκτυα.

Κάποιες παρατηρήσεις:
Στο άρθρο 12 και 13: Μιλάτε μόνο για δημόσιες μονάδες.
Γιατί να αποκλείονται οι ιδιωτικοί φορείς, ΝΠΙΔ ως Κέντρα Εμπειρογνωμοσύνης σπάνιων και πολύπλοκων νοσημάτων.
Αν υπάρχει γνώση κι εμπειρία γιατί να μην αξιοποιείται;
Γενικά το κεφάλαιο αυτό είναι κάτι που όντως έλειπε από την ελληνική νομοθεσία προκειμένου να εναρμονιστεί με τα ευρωπαϊκά δρώμενα στον χώρο των σπάνιων παθήσεων
Τα υπόλοιπα 35 άρθρα μέχρι τα καταστατικά για τους συλλόγους οδοντοτεχνιτών και εργοθεραπευτών είναι κάποιες σκόρπιες διατάξεις διευθετήσεων.

Και πρόκειται σε αρκετές περιπτώσεις για διατάξεις διευθετήσεων που έρχονται και ξανάρχονται ή αφορούν φωτογραφικά περιστατικά.

Πάμε στα θέματα του ΕΣΥ
Στο άρθρο 22 επεκτείνεται το καθεστώς των εξελίξεων των νοσοκομειακών γιατρών και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα (Κέντρα Υγείας ΠΕΔΥ)
Το θέμα της αξιολόγησης και της εξέλιξης θα πρέπει να το δούμε συνολικά ώστε κάποιος που είναι πραγματικά φιλότιμος και καλός στη δουλειά του να επιβραβεύεται και να έχει κίνητρο να είναι.
Όχι δηλαδή μια αξιολόγηση «συναδελφική» όλοι καλοί, που αυτοακυρώνεται…
αλλά μια αξιολόγηση ουσιαστική, που βελτιώνει, που θεραπεύει παθογένειες που κινητροδοτεί.
Όχι λοιπόν μόνο υποκειμενικά κριτήρια αλλά κατά το δυνατόν αντικειμενικοποίησή τους
Στο άρθρο 25 με την νομοτεχνική βελτίωση του Υπουργού το θέμα με την ειδικότητα της γενικής ιατρικής που αφορά κοντά στους 30 γιατρούς ξεπεράσθηκε.

Άρθρο 26:
Καταρχήν να πούμε ότι η Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας χρειάζεται σαφώς ενίσχυση , καθώς τα τελευταία χρόνια έχει αποδυναμωθεί, έχει αποψιλωθεί από ιατρούς…
Δίνεται δεύτερη ευκαιρία στους ιατρούς που προέρχονταν από τον ΕΟΠΥΥ και αρνήθηκαν να κλείσουν τα ιατρεία τους κατά την ένταξή τους στο ΕΣΥ, αλλά κατέφυγαν στα δικαστήρια.
Επίσης θα πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο και θα πρέπει να καταθέσετε και το νομοσχέδιο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας που έχετε προαναγγείλει ώστε να ξέρουν όλοι το καθεστώς που θα αντιμετωπίσουν.

Άρθρο 29 με τις μεταθέσεις ιατρών και τις άγονες περιοχές
Πρέπει να βρεθεί ένα σύστημα που να είναι διαφανές, ανοικτό και να μην επωφελούνται όσοι έχουν «μπάρμπα στην Κορώνη» και πατρώνες
…που από παράπλευρες διαδικασίες καταλήγουν μετά από μερικούς μήνες σε κεντρικά νοσοκομεία μέσω ενός άγονου κέντρου υγείας
…ενώ όσοι πάνε με το σταυρό στο χέρι τραβάνε λούκι για πολλά χρόνια.
Έτσι όπως είναι διατυπωμένη η διάταξη υπάρχει ο κίνδυνος να ερημώσουν οι άγονες περιοχές από γιατρούς καθότι πολλοί θα έχουν κλείσει 5ετία και θα θέλουν να πάνε στο κέντρο.

Το 1 έτος που έχει τεθεί για μεσοδιάστημα ίσως δεν αρκεί, ίσως χρειάζονται άλλες διαδικασίες
Θα πρέπει να δούμε συνολικά το θέμα της κινητροδότησης γιατρών για άγονες περιοχές
Επίσης θα πρέπει να συζητήσουμε συνολικά το θέμα των μεταθέσεων με άνοιγμα θέσεων, ανοικτές προκηρύξεις, μοριοδότηση όχι μόνο της επετηρίδας αλλά και των επιστημονικών προσόντων.
Άρθρο 30 Θεωρούμε ότι είναι προβληματικό γιατί έτσι θεσπίζουμε τα παραθυράκια και αδικούνται οι νέοι γιατροί που παίρνουν τη συγκεκριμένη ειδικότητα της παθολογικής ογκολογίας.

Άρθρο 39 Οικονομικά θέματα προσωπικού ΝΙΜΙΤΣ
Το κακό δεν είναι ότι λέτε το ΝΙΜΤΣ, ΝΙΜΙΤΣ στον τίτλο, ανθρώπινα είναι τα ορθογραφικά.
Το κακό είναι ότι δεν με προσέχετε, γιατί σας το εντόπισα στις επιτροπές αλλά δεν έχει διορθωθεί στην έκθεση.
Στο άρθρο 42 για την αδειοδότηση ιδιωτικών φορέων ΠΦΥ στην παράγραφο 4 δίνετε ένα συγχωροχάρτι στους ασυνεπείς που δεν είχαν βεβαίωση λειτουργίας από το 2001.

Στο άρθρο 43 που αφορά την αδειοδότηση ιδιωτικών κλινικών Καταθέσαμε μια τροπολογία που αφορά στους νοσηλευτές: όπως και οι γιατροί να έχουν κι οι νοσηλευτές άδεια ασκήσεως επαγγέλματος έτσι ώστε να αναγνωριστεί ο σημαντικός, διακριτός ρόλος τους.

Στο άρθρο 45 για τα ακίνητα του Υπουργείου Υγείας που μπορεί να διαθέσει δωρεάν.
Από τη διάταξη αυτή συνεπάγεται ότι το Υπουργείο Υγείας δεν δίνει σήμερα χρήματα για μισθώματα,
Επίσης με τη διάταξη αυτή δεν θα μπορεί να εκμισθώσει τα ακίνητά του αλλά μόνο να τα παραχωρήσει δωρεάν.
Είναι σκόπιμο αυτό σε μια δύσκολη οικονομική κατάσταση;
Άρθρο 48 για την ΑΕΜΥ
Βλέπουμε μια σπουδή να ενισχυθούν οι αρμοδιότητες της Ανώνυμης Εταιρείας Μονάδων Υγείας (ΑΕΜΥ), οπότε αναλαμβάνει τη διαχείριση σημαντικών κονδυλίων αλλά και προσλήψεις προσωπικού για τη συνέχιση λειτουργίας μονάδων ψυχικής υγείας.

Συμβάσεις 1 έτους
Και μετά: «…είτε με πρόσληψη είτε με απόσπαση είτε με τη διενέργεια διαγωνιστικής διαδικασίας μέσω πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος»

Θα έπρεπε να υπάρχει μόνο η διαγωνιστική διαδικασία όχι παράθυρα ρουσφετολογικών και βυσματικών προσλήψεων.
Κερκόπορτα το χαρακτήρισε ο εκπρόσωπος του ΣΕΨΥ για τις αποσπάσεις.
Να μην έχουμε ένα νέο ΚΕΕΛΠΝΟ το οποίο εσείς καταγγέλλετε ότι έκανε αδιαφανείς διαδικασίες και προσλήψεις.
Γιατί εκτός ΑΣΕΠ;

Και γιατί αυτή η πρεμούρα να μπαίνει στον νόμο η έκτακτη περίπτωση ώστε να υπογράφει την πρόσληψη ο πρόεδρος και μετά από 7 μέρες να συνεδριάζει το ΔΣ;
Κι αν δεν εγκρίνει το ΔΣ;

Άρθρο 49 ΕΣΑΝ
Ο ορισμός της υποκρισίας.
Αλλάζει η σύνθεση του Μετοχικού Κεφαλαίου της Εταιρείας Συστήματος Αμοιβών Νοσοκομείων (ΕΣΑΝ Α.Ε.) και αποκλειστικός μέτοχος γίνεται το Ελληνικό Δημόσιο.
Έξω οι ιδιώτες για να μην έχουν πρόσβαση στα στοιχεία των ασθενών όπως λέγεται
Μα από πού κι ως πού ο μέτοχος πρέπει ή μπορεί να έχει πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα που απορρέουν από τη δραστηριότητα μιας εταιρίας.

Δηλαδή ο μέτοχος της Εθνικής Τράπεζας έχει πρόσβαση στους λογαριασμούς των καταθετών;
Στο άρθρο 50 για την Ίδρυση Ιατρικής υπηρεσίας στο Ελληνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (ΕΚΕΑ)
Η παράγραφος 4 είναι λίγο πονηρή.

Λέει ότι μέχρι την κάλυψη της θέσης του διευθυντή (η οποία δεν έχει κάποιο χρονοδιάγραμμα ως συνήθως)
η θέση θα μπορεί να καλύπτεται ακόμα και με παθολόγο με απόφαση του Υπουργού Υγείας.
Γιατί μπαίνει αυτό;

Δείχνει μια πρεμούρα σαν να έχετε κάποιον υπόψιν σας…
Για τα άρθρα που αφορούν στα καταστατικά (58-75 για τη Σύσταση του Πανελλήνιου Συλλόγου Οδοτεχνιτών και 76- 92 για τη Σύσταση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εργοθεραπευτών) δεν έχουμε ενστάσεις
ωστόσο η απορία είναι γιατί τα βάζουμε σε νόμο και –αφού τα βάζουμε σε νόμο- γιατί να έχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ τους και να μην είναι ένα ενιαίο πρότυπο, ένα ενιαίο template.
Πάμε στις τροπολογίες

Παλαιότερα για να μην υπολογίζεται από το ΓΛΚ το κόστος με το οποίο επιβαρύνεται ο προϋπολογισμός, οι αντίστοιχες υπουργικές τροπολογίες δινόντουσαν σε βουλευτές για να περαστούν ως βουλευτικές (οπότε δεν υπήρχε και το προαπαιτούμενο της έκθεσης του ΓΛΚ)
Τώρα άλλαξε το τροπάριο.
Κατατίθενται κανονικά ως υπουργικές με έκθεση του ΓΛΚ, απλώς στην πλειοψηφία από αυτές η έκθεση του ΓΛΚ περιγράφει απλώς ποιοτικά την δαπάνη την δαπάνη χωρίς να αναφέρεται σε ποσά,ή αναφέρεται μερικώς σε κάποιες από τις δαπάνες (βλ. π.χ. τροπ. 962)!

Η τροπολογία 961 που αφορά στα θέματα προσφύγων.
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ. ΧΑΡΙΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΤΑΡΓΕΙ ΟΛΗ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ του αρ. 5 του Ν. 4375/20116 παρ. 9, 10 και 11), που συνιστά εχέγγυο αξιοκρατίας και βάζει φρένο στις «κομματικές ορέξεις» ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ.
(Εκπρόσωπο συνηγόρου του πολίτη, μέλος ΑΣΕΠ, πανεπιστημιακό)
Πλέον ο Διοικητικός Διευθυντής, διορίζεται με απλή απόφαση του Υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής κατόπιν δημόσιας πρόσκλησης ενδιαφέροντος.

Και να σημειωθεί ότι η παρακάτω παράγραφος για την συγκρότηση της Επιτροπής Επιλογής, τροποποιήθηκε από την ίδια την Κυβέρνηση μόλις το καλοκαίρι!
Τι έχει γίνει;

Με τόση ευκολία προχωράμε στην κατάργηση διαδικασιών που διασφαλίζουν μια υποτυπώδη αξιοκρατία και πάμε σε απευθείας επιλογές του Υπουργού;
Η τροπολογία 962 χρειάζεται κάποιες διευκρινίσεις.
Καθότι μιλάμε για νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας αναφέρεται (και σωστά) στην αποκατάσταση υπερωριακής εργασίας των εφημεριών γιατρών και νοσηλευτών και στοχεύει στους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας.
(Όλοι μας έχουμε περάσει από Νοσοκομείο που εφημερεύει και έχουμε δει από κοντά τις συνθήκες δουλειάς τους)
Όμως…

Η παράγραφος 2 αναφέρει γενικά υπαλλήλους.
Και ο νόμος 4354/15 αναφέρεται γενικά στο δημόσιο ακόμα και στους ΟΤΑ.
Θα θέλαμε λοιπόν να ξέρουμε ποιους αφορά η τροπολογία.
Μόνο του Υπουργείου Υγείας;
Και άλλων Υπουργείων; Και αν ναι γιατί δεν υπογράφεται από τους αντίστοιχους υπουργούς;
Γιατί υπάρχει εκτίμηση του ΓΛΚ μόνο για το Υπουργείο Υγείας;
Τα ρωτάω αυτά διότι ξέρετε το καθεστώς των υπερωριών στο δημόσιο μπορεί να αφορά και πλασματικές υπερωρίες και να ξεχειλώσει τον οποιοδήποτε προϋπολογισμό και καλό θα είναι να ξέρουμε.
Μην βάλουμε από την κερκόπορτα μια ωρολογιακή βόμβα
Θα θέλαμε να ακούσουμε κάποιες παραπάνω εξηγήσεις
Εν κατακλείδι, το νομοσχέδιο αυτό του Υπουργείου Υγείας έχει χρήσιμες διατάξεις αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί δείγμα ορθής νομοθέτησης.

Η πληθώρα αποσπασματικών διατάξεων μοιραία το αποπροσανατολίζει από τον αρχικό του σκοπό.
Τα διοικητικά θέματα ψυχικής υγείας δημιουργούν αμφιβολίες ως προς την υλοποίηση.
Δεν θέλω να κάνω τον έξυπνο, δεν τα έχω ζήσει από κοντά τα θέματα υγείας, για να κάνω τον ειδικό.
Φαίνεται όμως ότι στα θέματα αυτά υπάρχουν αρκετά περιθώρια βελτίωσης
Αρκεί όλες οι διαδικασίες να γίνονται με διαφάνεια, ισονομία και γνώμονα πάντα τις καλύτερες υπηρεσίες προς τον πολίτη και όχι προς όσους είναι κοντά στα αυτιά της εκάστοτε εξουσίας.