Ερώτηση κατέθεσαν σήμερα, οι βουλευτές του Ποταμιού Νίκος Ορφανός (Β΄ Πειραιά) και Σπύρος Δανέλλης (Ηρακλείου) προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, σχετικά με τις ναυτιλιακές εταιρίες, που θα οδηγηθούν να εγκαταλείψουν τη χώρα μας εξαιτίας της υπερφορολόγησης.
Ερώτηση κατέθεσαν σήμερα, οι βουλευτές του Ποταμιού Νίκος Ορφανός (Β΄ Πειραιά) και Σπύρος Δανέλλης (Ηρακλείου) προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, σχετικά με τις ναυτιλιακές εταιρίες, που θα οδηγηθούν να εγκαταλείψουν τη χώρα μας εξαιτίας της υπερφορολόγησης.
Η βαθιά οικονομική κρίση και η πρόσφατη τραπεζική κρίση έχουν πλήξη τη ναυτιλιακή κοινότητα, ενώ τα νέα φορολογικά μέτρα τείνουν να εξοντώσουν τον κλάδο. Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο πολλές ναυτιλιακές εταιρίες εξετάζουν την εναλλακτική της μετακόμισης της έδρας τους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπου η φορολογία είναι πιο φιλική. Είναι σαφές, πως αν πράγματι οι ναυτιλιακές εταιρίες μεταφερθούν σε άλλες χώρες, μέσα από το οικονομικό αδιέξοδο, θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας ενώ παράλληλα θα εξαφανιστούν τα όποια φορολογικά έσοδα έχει το κράτος από τον συγκεκριμένο κλάδο.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
Θέμα: Εγκαταλείπουν την έδρα τους οι ναυτιλιακές εταιρίες εξαιτίας της επικείμενης φορολογικής επιβάρυνσης
Ανησυχία προκαλεί στις ναυτιλιακές εταιρίες η επικείμενη φορολογική επιβάρυνση τους με αποτέλεσμα να πυκνώνουν οι φήμες ότι πολλές από αυτές ετοιμάζουν τη μετακόμιση της έδρας τους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και κρατίδια όπως Μονακό, Κύπρο, Μάλτα, και Αγγλία. Αν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες του Τύπου θα χαθούν πολλές θέσεις εργασίας τη στιγμή που ξένα νέα ναυτιλιακά κέντρα σε Σαγκάη, Ντουμπάι, Άμπου Ντάμπι, Κατάρ έχουν αρχίσει να προσεγγίζουν Έλληνες, στελέχη σε θέσεις - κλειδιά, προτείνοντας τους θέσεις εργασίας με εγγυημένο εισόδημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εισαγωγικό σημείωμα στην ετήσια έκθεση της ΕΕΕ για το 2014 είχε αναφέρει σχετικά με την εθελοντική συνεισφορά της ναυτιλίας στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας ότι «ο καθολικός και άμεσος τρόπος με τον οποίο ανταποκρίθηκε το συντριπτικό ποσοστό της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, καλύπτοντας πλήρως τους εισπρακτικούς στόχους για το πρώτο φορολογικό έτος, απέδειξε έμπρακτα την αποφασιστικότητα του κλάδου να στηρίξει την πατρίδα στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει αλλά και τη σύμπνοια και τη συλλογικότητα των αποφάσεων που τον χαρακτηρίζουν».
Δημοσιεύματα του τύπου αναφέρουν επίσης ότι σε μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, με έδρα την Ελλάδα, εκ των οποίων κάποιες είναι εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά τέθηκε, για μία ακόμη φορά, το ερώτημα εάν σε περίπτωση μετεγκατάστασης της εταιρείας στο εξωτερικό θα ακολουθούσαν.Το ποσοστό όσων απάντησαν θετικά αυτή τη φορά ξεπέρασε 80%.
Τα στελέχη της ελληνικής ναυτιλίας υποστηρίζουν ότι οι υψηλότεροι φόροι απειλούν να διώξουν έναν κλάδο που απασχολεί πάνω από 200.000 εργαζομένους, συνεισφέρει το 7,5% του ΑΕΠ και αποτελεί τη δεύτερη βαριά βιομηχανία της χώρας.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο Υπουργός:
1) Πώς θα αντιμετωπίσετε τυχόν εκροή ναυτιλιακών εταιριών στο εξωτερικό τη στιγμή που αποτελούν έναν εκ των δύο πυλώνων της ελληνικής οικονομίας;
2) Τι απαντάτε στις εταιρίες που δηλώνουν ότι δεν έχουν περιθώριο να επιβιώσουν σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον αν η φορολογία είναι απαγορευτική για επενδύσεις;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Νικόλαος Ορφανός – Β’ Πειραιά
Σπύρος Δανέλλης- Ηρακλείου
24 Ioyl;ioy 2015