13 Σεπτεμβρίου, 2016

Ευσεβής πόθος το λεωφορείο αστέγων, αντί λειτουργίας έκθεμα στη ΔΕΘ

Από τον περασμένο Φεβρουάριο είχε ανακοινωθεί η κατασκευή και δρομολόγηση ενός λεωφορείου - κινητής μονάδας ατομικής υγιεινής, που σκοπό είχε την παροχή φροντίδας στους άστεγους της Αθήνας. Επρόκειτο για την πρώτη στην Ευρώπη και μόλις τρίτη στον κόσμο κινητή μονάδα ατομικής υγιεινής για αστέγους.

Για την υλοποίηση αυτού του περίφημου «προγράμματος εν κινήσει», είχαν συνδράμει ο ΟΑΣΑ, το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής αλληλεγγύης, η ΜΚΟ Praksis, οι Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ Α.Ε.) και η εταιρεία ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕΣ με χορηγία.

Ένα παλαιό λεωφορείο του ΟΑΣΑ ανακατασκευάστηκε, εξοπλίστηκε με ντουζιέρες, κλιματιστικό και χημικές τουαλέτες, σχεδιάστηκε η διαδρομή του, έγινε η επίσημη παρουσίαση του από την αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κα Θ. Φωτίου και… στάθμευσε στο αμαξοστάσιο του Ρέντη.

Την προηγούμενη εβδομάδα το λεωφορείο εμφανίστηκε στους δρόμους. Δυστυχώς, δεν ξεκίνησε, επιτέλους, τα δρομολόγια για την φροντίδα των αστέγων. Αντ’ αυτού, το λεωφορείο μεταφέρθηκε στην ΔΕΘ ως …έκθεμα στο περίπτερο του ΟΑΣΑ!

Αυτό αναδεικνύουν με ερώτησή τους στους Υπουργούς Εργασίας-Κοινων. Ασφάλισης & Κοινων. Αλληλεγγύης και Υποδομών – Μεταφορών & Δικτύων, οι βουλευτές με το Ποτάμι Γρηγόρης Ψαριανός, Γιώργος Αμυράς, Σπύρος Δανέλλης, Κατερίνα Μάρκου και Κώστας Μπαργιώτας, οι οποίοι ζητούν να μάθουν, εκτός των λόγων για τους οποίους δεν τέθηκε σε λειτουργία η εν λόγω κινητή μονάδα, πώς αποφασίστηκε η μεταφορά του στην ΔΕΘ και πόσο κόστισε, τι σχεδιασμός υπήρξε για την στελέχωσή του με κατάλληλο προσωπικό, όπως και για τα όποια τεχνικά προβλήματα στη λειτουργία του.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης, έχει ως ακολούθως:

Προς τους Υπουργούς
α) Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
β) Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: Η σταθμευμένη στην Αθήνα «φροντίδα εν κινήσει», μεταφέρθηκε στη ΔΕΘ ως έκθεμα στο περίπτερο του ΟΑΣΑ

Στις αρχές Φεβρουαρίου 2016 ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και με το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ανακοίνωσαν την κατασκευή και δρομολόγηση ενός λεωφορείου με σκοπό την παροχή φροντίδας προς τους άστεγους της Αθήνας.

Το πρόγραμμα «φροντίδα εν κινήσει» ήταν η πρώτη στην Ευρώπη και μόλις τρίτη στον κόσμο κινητή μονάδα ατομικής υγιεινής για αστέγους και εκτός από τον ΟΑΣΑ και το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής αλληλεγγύης συμμετέχουν η ΜΚΟ Praksis, οι Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ Α.Ε.) και η εταιρεία ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ ΑΒΕΣ.

Για τον παραπάνω σκοπό επιλέχτηκε ένα παλαιό λεωφορείο του ΟΑΣΑ το οποίο ανακατασκευάστηκε για τις ανάγκες της κινητής μονάδας. Το λεωφορείο εξοπλίστηκε με χώρους υγιεινής και καθαριότητας, ντουζιέρες, κλιματιστικό και χημικές τουαλέτες.

Προγραμματίστηκε ώστε να εξυπηρετεί τις ανάγκες 1.250 αστέγων το μήνα παρέχοντας τους την δυνατότητα να κάνουν μπάνιο, να λαμβάνουν πρώτες βοήθειες, να εξετάζονται από γιατρούς ενώ θα τους προσφέρονταν είδη προσωπικής υγιεινής και ρούχα.

Η ανακατασκευή του λεωφορείου έγινε από τεχνικούς της ΟΣΥ η οποία έδωσε και 20.000 ευρώ από τα ταμεία της ενώ το υπόλοιπο κόστος καλύφθηκε από ιδιωτική χορηγία.

Το λεωφορείο παρουσιάστηκε επισήμως στις 29 Ιουνίου 2016 στο Ζάππειο από την τότε αναπληρώτρια Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής αλληλεγγύης κα Θεανώ Φωτίου και …παρέμενε σταθμευμένο στο αμαξοστάσιο των ΟΣΥ στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη.

Λίγες ημέρες πριν και συγκεκριμένα την Πέμπτη 8/9, παραμονές της έναρξης της φετινής Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, το «λεωφορείο των αστέγων» κινήθηκε. Δυστυχώς δεν ξεκίνησε επιτέλους δρομολόγια για να προσφέρει φροντίδα και βοήθεια στους πολίτες που έχουν ανάγκη αλλά «ανέβηκε» στην Θεσσαλονίκη ως «ντεκόρ» στο περίπτερο του ΟΑΣΑ στην ΔΕΘ.

Μάλιστα το όχημα δεν ταξίδεψε μόνο του αλλά μεταφέρθηκε με ειδικό γερανό συνοδευόμενο από όχημα οδικής βοήθειας.

Ο πρόεδρος των τεχνικών του ΟΑΣΑ καθώς και εργαζόμενοι σε αναφορές τους στα ΜΜΕ έχουν εξηγήσει πως για να λειτουργήσει το λεωφορείο πρέπει να σταθμεύει σε σημεία που υπάρχει παροχή ρεύματος, νερού και σύστημα αποχέτευσης κάτι που δεν είναι πολύ εύκολο μέσα στη μέση του δρόμου.

Κατόπιν όλων τούτων,
ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:

1. Πόσο κόστισε η μεταφορά του Λεωφορείου από την Αθήνα στην Θεσσαλονίκη;

2. Δεδομένου ότι τρείς μήνες μετά την επίσημη παρουσίαση του δεν έχει πραγματοποιήσει ούτε ένα δρομολόγιο, από ποιους και για ποιους λόγους αποφασίστηκε η μεταφορά και η έκθεση στο περίπτερο του ΟΑΣΑ στην ΔΕΘ ενός Λεωφορείου που δεν μπορεί να λειτουργήσει για τον σκοπό για τον οποίο κατασκευάστηκε;

3. Οι λόγοι που κρατούν το Λεωφορείο ακινητοποιημένο είναι σήμερα γνωστοί: Πριν ληφθεί η απόφαση και ξεκινήσει η ανακατασκευή του έγινε σχετική μελέτη και από ποιους;

4. Έχουν γίνει ενέργειες επίλυσης των τεχνικών δυσκολιών που έχουν επισημανθεί ώστε το λεωφορείο να τεθεί σε κυκλοφορία; Ποιες ενέργειες έχουν γίνει;

5. Το πρόγραμμα «φροντίδα εν κινήσει» προέβλεπε την στελέχωση του Λεωφορείου με γιατρό, νοσηλευτή, κοινωνικό λειτουργό, βοηθητικό προσωπικό και διερμηνέα: Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η προγραμματισμένη στελέχωση; Έχει γίνει ήδη και αν ναι τι ακριβώς συμβαίνει με τους εργαζόμενους αυτούς; Που απασχολούνται σήμερα;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Γρηγόρης Ψαριανός- Β΄ Αθήνας
Γιώργος Αμυράς – Β’ Αθήνας
Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου
Κατερίνα Μάρκου – Β’ Θεσσαλονίκης
Κωνσταντίνος Μπαργιώτας – Λάρισας

Σχετικά