Συζήτηση της ερώτησης που κατέθεσε η βουλευτής του Ποταμιού Χριστίνα Ταχιάου, για το αν υπάρχει από πλευράς υπουργείου η πολιτική βούληση, το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα, ώστε να δοθεί λύση στο τεράστιο πρόβλημα της κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και πώς θα αντιμετωπισθεί ο κίνδυνος ν' απενταχθεί το έργο από τα ευρωπαϊκά κονδύλια.
«Η λύση για το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν εξαρτάται από το υπουργείο. Το ελληνικό δημόσιο είναι δεσμευμένο με συγκεκριμένες συμβάσεις, δεν κάνει ό,τι θέλει». Αυτή ήταν κατά βάση η απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, στην συζήτηση της ερώτησης που κατέθεσε η βουλευτής του Ποταμιού Χριστίνα Ταχιάου, για το αν υπάρχει από πλευράς υπουργείου η πολιτική βούληση, το σχέδιο και το χρονοδιάγραμμα, ώστε να δοθεί λύση στο τεράστιο πρόβλημα της κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και πώς θα αντιμετωπισθεί ο κίνδυνος ν' απενταχθεί το έργο από τα ευρωπαϊκά κονδύλια.
Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε επίσης ότι «δεν θα μπούμε στην λογική επειδή απολύουν κόσμο ή επειδή πιέζουν την κοινωνία της Θεσσαλονίκης κάνοντας μια πόλη μπάχαλο, να πάμε σε άρον- άρον λύση προκειμένου να υποκύψουμε στις πάρα πολύ μεγάλες απαιτήσεις που έχει η κοινοπραξία. Το χρονοδιάγραμμα είναι ότι εντός 15 ημερών θα τελειώσουν οι συζητήσεις και οι διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία. Αν δεν τα βρούμε θα πάμε σε άλλες λύσεις», χωρίς ωστόσο να δώσει διευκρινήσεις ποιες είναι αυτές οι άλλες λύσεις που εξετάζει το υπουργείο αν «ναυαγήσουν» οι διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία.
Η βουλευτής του Ποταμιού, απαντώντας στην τοποθέτηση του αναπληρωτή υπουργού είπε μεταξύ των άλλων ότι «μπορώ να πιστέψω ότι έχετε τις καλύτερες προθέσεις αλλά δεν πήρα καμιά ουσιαστική απάντηση για το τι θα γίνει με το έργο. Τι θα απαντήσετε στην Κομισιόν -η οποία ζητά εξηγήσεις για το αδιέξοδο στην πορεία των έργων, τι θα πείτε για την ύπαρξη συγκεκριμένου σχεδίου;»
Η βουλευτής του Ποταμιού, όταν άκουσε τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών να παραδέχεται ότι το έργο θα κινδυνεύσει αν δεν επιταχυνθούν οι διαδικασίες είτε για να βρεθεί λύση με την κοινοπραξία, είτε για να πάμε σε μια άλλη λύση, σχολίασε πως «η κυβέρνηση απλά παρακολουθεί την παρούσα κατάσταση και δεν συντονίζει τη συνέχεια του έργου ως όφειλε. Είναι μια έλλειψη πολιτικής βούλησης που οδηγεί το έργο στην οριστική του παύση».
Η Χριστίνα Ταχιάου αναφέρθηκε επίσης στα πολύ σοβαρά προβλήματα που έχουν προκληθεί στην πόλη από όλη αυτή την κατάσταση, λέγοντας ότι «οι δυσκολίες είναι πολλές και γνωστές, από χέρσες απαλλοτριώσεις μέχρι εμπλοκή εκτέλεσης των υπουργικών αποφάσεων που αφορά την τύχη των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου. Από την έλλειψη συνεννόησης μεταξύ κοινοπραξίας και Αττικού Μετρό, έχουν υποστεί τεράστια ζημιά εκατοντάδες καταστηματάρχες και δεν έχει ληφθεί καμιά σοβαρή πρόνοια από πλευράς πολιτείας για αυτούς τους ανθρώπους».
Επιπλέον, η βουλευτής του Ποταμιού αναφέρθηκε στην εξέλιξη του έργου με πιο πρόσφατο παράδειγμα την παύση λειτουργίας του αρχαιολογικού τμήματος, την ένταξη των υπαλλήλων του σε καθεστώς εκ περιτροπής εργασίας και ενώ σήμερα μάλιστα επρόκειτο να απολυθούν, την τελευταία στιγμή τους ανακοινώθηκε ότι βρέθηκε ένα μικρό κονδύλιο και θα εργαστούν ακόμα ένα μικρό χρονικό διάστημα 2-3 εβδομάδων.
*Η Χριστίνα Ταχιάου είναι βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης
9 Ιουνίου 2015