Απάντηση Σπ. Δανέλλη στο Υπ. Ναυτιλίας για μη έγκαιρη εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιου
Ευρισκόμενος στην Τιφλίδα της Γεωργίας για την εαρινή Σύνοδο της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του ΝΑΤΟ πληροφορήθηκα για το δελτίο τύπου της Γραμματείας ΜΜΕ & Δημοσίων Σχέσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, με το οποίο απαντά στην αναφορά μου στη Βουλή, περί δίωρης παραμονής αρόδο, μεγάλου κρουαζιερόπλοιου που κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά.
Η αμεσότητα της απάντησης, λίγες ώρες μετά την ομιλία μου στην Ολομέλεια, αποτέλεσε μια θετικότατη έκπληξη. Επί της ουσίας επιβεβαιώνεται το συμβάν. Η αδυναμία ορθού προγραμματισμού εξυπηρέτησης των σκαφών, ακόμη μάλιστα πριν αρχίσει ο φόρτος της θερινής περιόδου, υποσκάπτει την ανάπτυξη μιας μορφής τουρισμού, για την οποία τα τελευταία χρόνια πολλές προσπάθειες καταβάλλονται.
Η σπατάλη χρόνου από την ούτως ή άλλως ολιγόωρη παραμονή του κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι δημιουργεί δυσφορία στους επισκέπτες και αποστερεί την τοπική αγορά από την παρουσία τους. Το ιστορικό διαχρονικής αδιαφορίας για την πλοηγική υπηρεσία μπορεί να ερμηνεύει, αλλά δεν δικαιολογεί την σημερινή αδυναμία της να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες του πρώτου λιμένα της χώρας, που φιλοδοξεί και πρέπει να καταστεί βασικό home port της Μεσογείου.
Ανάπτυξη δεν επιτυγχάνεται με ευχές και καλές προθέσεις, αλλά με συγκεκριμένες, σχεδιασμένες και ιεραρχημένες δράσεις. Για αυτό δεν καταλαβαίνω την επιθετικότητα της κατάληξης του δελτίου τύπου σας.
Διαβάστε το σχετικό Δελτίου Τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής:
Ατυχείς οι δηλώσεις Δανέλλη για καθυστερήσεις στην πλοήγηση πλοίων στον Πειραιά και δήθεν αδυναμία της Κυβέρνησης να δημιουργήσει φιλοεπενδυτικό κλίμα
Με αφορμή δηλώσεις του βουλευτή Ηρακλείου Σπύρου Δανέλλη στη Βουλή, για καθυστέρηση δύο ωρών στην πλοήγηση μεγάλου κρουαζιερόπλοιου στο λιμάνι του Πειραιά, μέχρι να φτάσουν ρυμουλκό και πλοηγός, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θέλει να υπενθυμίσει ότι:
1. Με ευθύνη παλαιότερων κυβερνήσεων μειώθηκε ο αριθμός των οργανικών θέσεων στην Πλοηγική Υπηρεσία. Ο εξοπλισμός της Υπηρεσίας ήταν παλαιός και χωρίς την απαιτούμενη συντήρηση. Η τελευταία φορά που είχαν γίνει προσλήψεις στην Πλοηγική Υπηρεσία ήταν το 2008. Κατά συνέπεια η Υπηρεσία υποβαθμιζόταν συστηματικά. Τα τελευταία δύο χρόνια, ολοκληρώθηκαν διαδικασίες για την πρόσληψη έξι στελεχών της Πλοηγικής Υπηρεσίας, ενώ το επόμενο διάστημα ολοκληρώνονται οι διαδικασίες για την πρόσληψη 4 πλοηγών, δύο εκ των οποίων θα διατεθούν στον Πειραιά, για την κάλυψη του συνόλου των κενών οργανικών θέσεων.
2. Μετά από συντονισμένες ενέργειες, η ΓΓΛΛΠΝΕ προωθεί την αύξηση των οργανικών θέσεων στην Πλοηγική Υπηρεσία. Οι περισσότερες θα διατεθούν στον Πειραιά όπου οι ανάγκες είναι μεγάλες.
3. Από τις αρχές του 2016 έχει ξεκινήσει μεγάλη προσπάθεια για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της Πλοηγικής Υπηρεσίας, με την αγορά 10 μηχανών και την ναυπήγηση επτά νέων πλοηγίδων, μία εκ των οποίων προτείνεται να είναι παντός καιρού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που είχε γίνει προμήθεια για την ανανέωση σκαφών, ήταν το 2003.
4. Η μόνη αναφορά, στην οποία ίσως στηρίζεται η δήλωση του κ. Δανέλλη, είναι δημοσίευμα για καθυστέρηση κρουαζιερόπλοιου μήκους 300 μέτρων, το πρωί της περασμένης Κυριακής. Όμως, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά, το πλοίο ήταν υποχρεωμένο να παραμείνει αρόδο, γιατί, βάσει του ΔΚΑΣ, είχαν προτεραιότητα τα πλοία της Ακτοπλοΐας, τα οποία αναχωρούσαν εκείνη την ώρα και έβγαιναν από το λιμάνι. Ο διαθέσιμος πλοηγός πήγε εγκαίρως στο συγκεκριμένο πλοίο και ενημερώθηκε από το Κέντρο Θαλάσσιας Κυκλοφορίας ότι θα υπήρχε καθυστέρηση, λόγω του απόπλου των πλοίων της ακτοπλοΐας, που έβγαιναν από το λιμάνι. Έτσι ο πλοηγός διατέθηκε στα εμπορικά πλοία που περίμεναν πλοήγηση στον εμπορικό σταθμό. Όταν, στις 07.35 πμ, βγήκαν από το λιμάνι τα πλοία που είχαν προτεραιότητα βάσει του ΔΚΑΣ, ο πλοηγός επιβιβάστηκε στο κρουαζιερόπλοιο, το οποίο έδεσε στις 08.21 πμ.
Επί χρόνια κανείς δεν ασχολιόταν με την Πλοηγική Υπηρεσία. Για πρώτη φορά γίνονται τέτοιες προσπάθειες αναβάθμισής της, σε εξοπλισμό και προσωπικό, και για πρώτη φορά ασκούνται τέτοιες πιέσεις . Το προσωπικό της Πλοηγικής Υπηρεσίας Πειραιά, παρά τις δυσκολίες της υπηρεσίας, εξυπηρετεί κατά προτεραιότητα την κρουαζιέρα, για τους γνωστούς λόγους. Τυχόν καθυστερήσεις, αφορούν στις πλοηγήσεις των εμπορικών πλοίων, ιδιαίτερα στην περιοχή της Ελευσίνας, αλλά θα αντιμετωπιστούν πλήρως με την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης της Πλοηγικής Υπηρεσίας από την ΓΓΛΛΠΝΕ.
Κατά συνέπεια, η προσπάθεια του κ. Δανέλλη να στηρίξει την επιχειρηματολογία του για δήθεν αδυναμία της κυβέρνησης να δημιουργήσει φιλοεπενδυτικό κλίμα, είναι ατυχής. Αν ο κ. Δανέλλης δεν είναι ικανοποιημένος από αυτά, θα ήταν χρήσιμο να καταθέσει μία επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή, για να πάρει κι άλλες απαντήσεις.