Ερώτηση για την απουσία των υπηρεσιών του κράτους την ώρα που εξελίσσονταν οι απαράδεκτες εικόνες στο ξενοδοχείο «Πεντελικόν» και διέσυραν διεθνώς την χώρα μας, κατέθεσε η βουλευτής του Ποταμιού Χριστίνα Ταχιάου προς τους αρμόδιους υπουργούς.
Ερώτηση για την απουσία των υπηρεσιών του κράτους την ώρα που εξελίσσονταν οι απαράδεκτες εικόνες στο ξενοδοχείο «Πεντελικόν» και διέσυραν διεθνώς την χώρα μας, κατέθεσε η βουλευτής του Ποταμιού Χριστίνα Ταχιάου προς τους αρμόδιους υπουργούς.
Η βουλευτής του Ποταμιού τονίζει ότι το θλιβερό περιστατικό που συνέβη στο ιστορικό ξενοδοχείο αμαυρώνει την εικόνα του ελληνικού τουρισμού, καθώς οι πελάτες λόγω ξαφνικού λουκέτου εκδιώχθηκαν και μετατράπηκαν σε «άστεγους τουρίστες», ενώ ταυτόχρονα και οι εργαζόμενοι βρέθηκαν στον «αέρα».
Η Χριστίνα Ταχιάου ρωτά τους αρμόδιους υπουργούς:
Η βουλευτής του Ποταμιού επισημαίνει ότι σε μια στιγμή που η τουριστική βιομηχανία σε ευρωπαϊκό επίπεδο παρουσιάζει προβλήματα, όπως κάμψη ισχυρών τουριστικών αγορών και μείωση της τουριστικής κατανάλωσης, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα των διαπραγματεύσεων της ελληνικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Ένωση για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας «δημιουργούνται φοβίες στους ξένους επισκέπτες ότι τέτοια φαινόμενα μπορεί να επαναληφθούν το φετινό καλοκαίρι και σε άλλες ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας μας».
Η Χριστίνα Ταχιάου υπογραμμίζει πως «ο τουρισμός είναι ένα πολύ ευαίσθητο προϊόν, αλλά και εξαιρετικά σημαντικό για την επιβίωση της ελληνικής οικονομίας. Φέρνει συνάλλαγμα και δημιουργεί χιλιάδες θέσεις εργασίας σε μια χώρα που μαστίζεται από την ανεργία. Κατά συνέπεια, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού θα πρέπει να παραμένουν σε ετοιμότητα για να αποσοβούν παρόμοιες αρνητικές εικόνες».
Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης
Θέμα: Κλείσιμο του ξενοδοχείου «Πεντελικόν», έξωση των ενοίκων και διασφάλιση των εργαζομένων.
Ερώτηση προς 1) τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού
2) τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Εδώ και καιρό ήταν γνωστά τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε το ξενοδοχείο «Πεντελικόν», που αναζητούσε εναγωνίως νέους επενδυτές προκειμένου να αποπληρώσει τις οφειλές του και μην κλείσει.
Τον Απρίλιο του 2015 διενεργήθηκε πλειστηριασμός λόγω των οφειλών του ξενοδοχείου προς τράπεζες. Εν συνεχεία το ακίνητο του ξενοδοχείου «Πεντελικόν» μεταβιβάστηκε σε άλλη εταιρία, η οποία υπερθεμάτισε και στην οποία παραδόθηκε στις 25 Μαΐου 2015. Αυτή η παράδοση έγινε με τον πιο επεισοδιακό τρόπο, ντροπιάζοντας διεθνώς την τουριστική εικόνα της χώρας μας και χωρίς να ληφθεί καμία μέριμνα, προκειμένου να μην πληγεί η εικόνα του ελληνικού τουρισμού, μεσούσης της φετινής τουριστικής περιόδου.
Η απαράδεκτη εικόνα την Δευτέρα 25 Μαΐου 2015, στο ξενοδοχείο «Πεντελικόν», όπου οι πελάτες του διατάχθηκαν να εγκαταλείψουν το ξενοδοχείο, επειδή μπήκε ξαφνικά λουκέτο, διασύρει διεθνώς την χώρα μας. Ιδιαίτερα δε, σε μια στιγμή που η τουριστική βιομηχανία σε ευρωπαϊκό επίπεδο παρουσιάζει προβλήματα, όπως κάμψη ισχυρών τουριστικών αγορών π.χ. Γερμανία, μείωση της τουριστικής κατανάλωσης στις χώρες τουριστικού προορισμού κλπ. Η ξαφνική μετατροπή των ενοίκων ενός πεντάστερου ξενοδοχείου σε άστεγους τουρίστες αμαυρώνει την εικόνα του ελληνικού τουρισμού. Σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα των διαπραγματεύσεων της ελληνικής κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Ένωση για το μέλλον της ελληνικής οικονομίας, δημιουργούνται φοβίες στους ξένους επισκέπτες ότι τέτοια φαινόμενα μπορεί να επαναληφθούν το φετινό καλοκαίρι και σε άλλες ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας μας. Αντίστοιχα πέρυσι, η χρεωκοπία μεγάλων ρωσικών τουριστικών πρακτόρων κινδύνεψε να δημιουργήσει τριγμούς στην ελληνική τουριστική αγορά.
Ο τουρισμός είναι ένα πολύ ευαίσθητο προϊόν, αλλά και εξαιρετικά σημαντικό για την επιβίωση της ελληνικής οικονομίας. Φέρνει συνάλλαγμα και δημιουργεί χιλιάδες θέσεις εργασίας σε μια χώρα που μαστίζεται από την ανεργία.
Κατά συνέπεια, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Τουρισμού θα πρέπει να παραμένουν σε ετοιμότητα για να αποσοβούν παρόμοιες αρνητικές εικόνες, που δημιουργούν φοβίες στους τουρίστες.
Ταυτόχρονα, οι υπάλληλοι του «Πεντελικόν» έμειναν ξαφνικά χωρίς δουλειά και με το μέλλον αβέβαιο. Ήδη θεωρείται χαμένη, από άποψη χρόνου, η φετινή σεζόν, καθώς δεν προλαβαίνουν να βρουν αλλού εργασία. Ενώ το ακίνητο μεταβιβάστηκε από πλειστηριασμό σε νέο ιδιοκτήτη, η επιχείρηση παραμένει ενεργή, γεγονός που τους καθιστά τυπικά μισθωτούς, δηλαδή εργαζόμενους. Από την άλλη μεριά η επιχείρηση δεν αποδέχεται την εργασία τους, χωρίς όμως να τους απολύει και δεν τους καταβάλει τους μισθούς. Το αποτέλεσμά όλων αυτών είναι οι εργαζόμενοι, πέρα από την όλη ζημία τους, να μην μπορούν να λάβουν ούτε επίδομα ανεργίας και να είναι απλήρωτοι όμηροι.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώντα οι αρμόδιοι υπουργοί:
1) Αν προέβησαν σε συγκεκριμένες ενέργειες άμβλυνσης των αρνητικών εικόνων από το κλείσιμο του ξενοδοχείου «Πεντελικόν» και ποιες ήταν αυτές;
2) Αν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου τουρισμού ήρθαν σε επαφή με τους πελάτες του ξενοδοχείου που υπέστησαν την έξωση, προκειμένου να τους διευκολύνει στην περαιτέρω παραμονή τους στην Αθήνα;
3) Αν οι υπηρεσίες τις οποίες εποπτεύουν τα αρμόδια υπουργεία διαθέτουν συγκεκριμένα σχέδια, ασφαλιστικές δικλείδες, προκειμένου να αντιμετωπίζονται τέτοιου είδους κρίσεις και αν όχι αν προτίθενται να τα σχεδιάσουν;
4) Πώς θα προστατευτούν οι εργαζόμενοι που έχασαν τις δουλειές τους, χωρίς μάλιστα να έχουν νόμιμα απολυθεί;
Η ερωτώσα Βουλευτής
Χριστίνα Ταχιάου, Α' Θεσσαλονίκης
3 Ιουνίου 2015