Ξεκινώντας τη συνεδρίαση της Β’ ανάγνωσης του νομοσχεδίου, ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού κ. Γ. Μαυρωτάς σχολίασε ότι επιβεβαιώνεται πλήρως η εξαρχής στάση του Ποταμιού ότι κακώς επελέγη να έρθει το νομοσχέδιο της βίας στον αθλητισμό υπό τη μορφή του επείγοντος, καθώς ούτε το ίδιο το Υπουργείο δεν πρόλαβε εγκαίρως να επεξεργαστεί τις αλλαγές και να τις καταθέσει επίσημα.
Ξεκινώντας τη συνεδρίαση της Β’ ανάγνωσης του νομοσχεδίου, ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού κ. Γ. Μαυρωτάς σχολίασε ότι επιβεβαιώνεται πλήρως η εξαρχής στάση του Ποταμιού ότι κακώς επελέγη να έρθει το νομοσχέδιο της βίας στον αθλητισμό υπό τη μορφή του επείγοντος, καθώς ούτε το ίδιο το Υπουργείο δεν πρόλαβε εγκαίρως να επεξεργαστεί τις αλλαγές και να τις καταθέσει επίσημα.
Ο κ. Μαυρωτάς επεσήμανε το γεγονός ότι υπήρξαν προσπάθειες προσαρμογής του Υφυπουργού Αθλητισμού κ. Κοντονή στις επίμαχες διατάξεις του νομοσχεδίου προκειμένου να συγκλίνει με τις απαιτήσεις της UEFA για να μην θίγεται η ανεξαρτησία της ποδοσφαιρικής ομοσπονδίας.
Η βασική αντίρρηση του Ποταμιού έγκειται στις υπερεξουσίες του Υπουργού Αθλητισμού να επιβάλει ποινές και πρόστιμα σε ομάδες και φυσικά πρόσωπα χωρίς σαφές πλαίσιο, αντιπροτείνοντας τη δημιουργία μιας Ανεξάρτητης Αρχής κατά της Βίας. Μία πρόταση που δεν έγινε αποδεκτή από τον Υφυπουργού επιβεβαιώνοντας τη συλλογική κυβερνητική αλλεργία στις ανεξάρτητες αρχές.
Το Ποτάμι επιφυλάχθηκε επί της αρχής και επί του συνόλου του νομοσχεδίου εκφράζοντας την αντίρρησή του για τα άρθρα 1, 13 και 14 (τα δύο τελευταία αφορούν σε άσχετα άρθρα για την Β’ βάθμια εκπαίδευση) ενώ κράτησε επιφύλαξη και για τα άρθρα 5 και 15 για τα οποία μάλιστα ήταν και οι βασικές ενστάσεις του γενικού γραμματέα της UEFA κ. Τζιάνι Ινφαντίνο στη χθεσινή συνάντησή τους στη ΓΓΑ.
Μετά από στοχευμένες προτάσεις του Ποταμιού και του κ. Μαυρωτά, ο Υφυπουργός συμπεριέλαβε στο νομοσχέδιο τη δυνατότητα μία ομάδα να αγωνίζεται σε αθλητική εγκατάσταση η οποία δε διαθέτει σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου και σύστημα ηλεκτρονικής εποπτείας υπό τον όρο της μη παρουσίας θεατών. Επίσης προστέθηκε η πρόταση για διαβίβαση στη Βουλή μέσω της ΕΠΟ των εκθέσεων της UEFA και FIFA για ύποπτους προς χειραγώγηση αγώνες. Τέλος υιοθετήθηκε η πρόταση για παροχή άδειας στους αθλητές και προπονητές οι οποίοι συμμετέχουν και σε αγώνες προετοιμασίας για την πρόκριση σε σημαντικές διεθνείς διοργανώσεις.
Στα θέματα Παιδείας τόσο ο κ. Μαυρωτάς όσο και ο κ. Ορφανός στηλίτευσαν την απόκρυψη από την έκθεση δημόσιας διαβούλευσης της πληθώρας των σχολίων τα οποία ήταν κάθετα ενάντια στην κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και στην επαναφορά του γενικού μέσου όρου προαγωγής 9,5, δίχως μάλιστα να παίρνουν κάποια απάντηση από τον παριστάμενο Αναπληρωτή Υπουργό κ. Κουράκη. Επίσης αναφέρθηκαν στην περαιτέρω υποβάθμιση του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στα σχολεία με το να μην προσμετράται στον μέσο όρο βαθμολογίας.
Τέλος ο κ. Μαυρωτάς δεν άφησε ασχολίαστο το γεγονός ότι η πιθανότητα του Grexit έχει απομακρυνθεί μεν αλλά δεν έχει εξαφανισθεί, καθότι κλείνοντας την τοποθέτησή του ο Υφυπουργός κ. Κοντονής ουσιαστικά δεν απέκλεισε την πιθανότητα Grexit και μάλιστα πέταξε τη μπάλα στο γήπεδο της ΕΠΟ-UEFA, ότι πλέον αυτές έχουν την ευθύνη για οτιδήποτε συμβεί.
*O Γιώργος Μαυρωτάς είναι βουλευτής Αττικής
30 Απριλίου 2015