Ερώτηση και αίτηση κατάθεσης της σχετικής αλληλογραφίας μεταξύ του ΥΠ.ΕΘ.Α. και της εταιρείας Lockheed, η οποία ανέλαβε με απευθείας ανάθεση ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων την ανακατασκευή 5 πολεμικών αεροσκαφών, υπέβαλαν οι βουλευτές με Το Ποτάμι κ.κ. Σπύρος Δανέλλης και Γρηγόρης Ψαριανός.
Ερώτηση και αίτηση κατάθεσης της σχετικής αλληλογραφίας μεταξύ του ΥΠ.ΕΘ.Α. και της εταιρείας Lockheed, η οποία ανέλαβε με απευθείας ανάθεση ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων την ανακατασκευή 5 πολεμικών αεροσκαφών, υπέβαλαν οι βουλευτές με Το Ποτάμι κ.κ. Σπύρος Δανέλλης και Γρηγόρης Ψαριανός.
Η σημερινή τους κοινή ερώτηση έρχεται σε συνέχεια προηγούμενης ερώτησης, που είχε κατατεθεί για το ίδιο θέμα στις αρχές Απριλίου, υπό το φως νέων δημοσιευμάτων, τα οποία αποκαλύπτουν ότι η ίδια η συμβαλλόμενη εταιρεία είχε αποστείλει επιστολή προς το ΥΠ.Ε.Θ.Α., διατυπώνοντας ενστάσεις ως προς τη δυνατότητα ανακατασκευής των εν λόγω αεροσκαφών, τόσο εξαιτίας της παλαιότητάς τους, όσο και εξαιτίας της μη σωστής αποθήκευσής τους.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ & ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Προς τον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας
Θέμα: «Ενστάσεις από τη Lockheed για την πραγματοποίηση προγράμματος αναβάθμισης αεροσκαφών ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ με απόφαση ΚΥΣΕΑ».
Επανερχόμαστε σε συνέχεια της υπ’ αριθμ. 1547 και με ημερομηνία 6/4/2015 κοινής ερώτησής μας με θέμα «Συμφωνία ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων για εξοπλιστικό πρόγραμμα», που αφορούσε την αναβάθμιση 5 αεροσκαφών για τις ανθυποβρυχιακές ανάγκες της χώρας με απευθείας ανάθεση στην εταιρεία Lockheed, υπό το φως νέων στοιχείων που έχουν έλθει στη δημοσιότητα και έχουν να κάνουν με τις ενστάσεις που διατύπωσε η ίδια η εταιρεία, σε σχέση με την αναγκαιότητα πραγματοποίησης της εν λόγω σύμβασης.
Συγκεκριμένα, ο ίδιος ο εκπρόσωπος της Lockheed, μέσω επιστολής του δήλωσε ευθέως ότι «η ενεργοποίηση των Ρ-3Β δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα», όπως επίσης παραδέχεται ότι η ανακατασκευή των συγκεκριμένων αεροσκαφών είναι «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα», ενώ διατυπώνει επιφυλάξεις, δεδομένου ότι τα προς ανακατασκευή αεροσκάφη βρίσκονται χρόνια στο έδαφος, «χωρίς να έχουν εφαρμοσθεί εργασίες μακράς αποθήκευσης».
Υπό το πρίσμα των παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Αν και μετά από αυτές τις εξελίξεις προβάλλει ορθολογική και σκόπιμη ενέργεια η αναβάθμιση των αεροσκαφών αυτών, δεδομένου ότι τελικά η ηλικία των αεροσκαφών είναι 50 έτη και όχι 35 όπως ήταν η αρχική ενημέρωση;
2. Δεδομένων των νέων στοιχείων που είδαν το φως της δημοσιότητας ποιοι είναι οι πραγματικοί λόγοι που οδήγησαν την ηγεσία του ΥΠ.ΕΘ.Α και το ΚΥΣΕΑ σε αυτήν την απόφαση;
3. Αιτούμαι όπως μου διαβιβάσετε την πλήρη σχετική αλληλογραφία μεταξύ του ΥΠ.ΕΘ.Α και της LOCKHEED.
Οι ερωτώντες βουλευτές
Σπύρος Δανέλλης – Ηρακλείου
Γρηγόρης Ψαριανός – Β’ Αθηνών
20 Απριλίου 2015