4 Μαΐου, 2015

Τοποθέτηση της Σταυρούλας Αντωνάκου για το Νομοσχέδιο «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

Στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τοποθετήθηκε η βουλευτής του Ποταμιού κα Σταυρούλα Αντωνάκου ως εισηγήτρια για το σχέδιο νόμου «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Στην Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τοποθετήθηκε η βουλευτής του Ποταμιού κα Σταυρούλα Αντωνάκου ως εισηγήτρια για το σχέδιο νόμου «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας της βουλευτού:

Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε,
Κύριε Υπουργέ,
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το σημερινό σχέδιο νόμου έρχεται στην Επιτροπή με την μορφή του κατεπείγοντος.

Για να μπορέσει όπως μας λέει η κυβέρνηση να λειτουργήσει αποτελεσματικά ο χώρος της παιδείας την νέα σχολική χρονιά.
Θα περίμενε κανείς τουλάχιστον το θέμα της παιδείας να αντιμετωπισθεί με την μεγαλύτερη δυνατή συναίνεση, με την καλύτερη δυνατή σύνθεση από όλες τις πολιτικές δυνάμεις. Να γίνει σοβαρός και ουσιαστικός διάλογος.

Ειδικά σήμερα, σε μια οικονομία που βουλιάζει, σε μια κοινωνία που αναζητά λύσεις ακόμη και στα άκρα, η παιδεία έπρεπε να είχε μπει στο κέντρο της πολιτικής σύνθεσης.
Εμείς ως Ποτάμι πιστέψαμε στις προγραμματικές δηλώσεις σας, όπου τόσο ο πρωθυπουργός, όσο και ο κ. Μπαλτας είχαν δεσμευτεί ότι στα θέματα Παιδείας θα προχωρήσετε σε διάλογο κι όχι σε αιφνιδιαστικές ενέργειες.

Εσείς τι κάνατε μέχρι σήμερα;
Ότι δεν πετύχατε να περάσετε την προηγούμενη εβδομάδα στα θέματα της παιδείας με την μορφή του τροπολογιών, τα φέρατε σήμερα με την μορφή του κατεπείγοντος.
Χωρίς καν να λάβετε υπόψη τις προτάσεις και παρατηρήσεις των υπολοίπων κομμάτων.
Χωρίς καν να έχει προηγηθεί ένας ουσιαστικός διάλογος με τους εκπαιδευτικούς φορείς.
Χωρίς καν ηλεκτρονική διαβούλευση. Ίσως επειδή τα σχόλια στο προηγούμενο σχέδιο νόμου στα δύο άρθρα της παιδείας δεν ήταν θετικά;

Και χωρίς όμως την ηλεκτρονική διαβούλευση, δείτε μόνο τα σχόλια στα εκπαιδευτικά σάϊτ για το νομοσχέδιο. Στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι αρνητικά!
Αλήθεια τα θέματα που έχει το σχέδιο νόμου είναι όντως κατεπείγοντα;
Τι λέει κυρίες και κύριοι συνάδελφοι το σχέδιο νόμου;
Επαναφέρει ως κατεπείγον τον πρωτοφανή παγκοσμίως θεσμό του “αιώνιου φοιτητή’’!!!

Αλήθεια αυτό είναι το τόσο σημαντικό πρόβλημα των Πανεπιστημίων της χώρας; Η επανένταξη των αιώνιων φοιτητών;
Συστήνει ξανά όλες τις καταργηθείσες ειδικότητες των ΕΠΑΛ και επαναπροσλαμβάνονται άμεσα όλοι οι καθηγητές των συγκεκριμένων ειδικοτήτων!!
Μαζί σας κύριε Υπουργέ. Να επαναπροσληφθούν όλοι!
Πείτε όμως ποιο είναι το κόστος στον κρατικό προϋπολογισμό;
Από πού θα βρεθούν αυτά τα λεφτά γιατί στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους δεν υπάρχει πρόβλεψη!!
Είναι κατεπείγον να αλλάξετε την διαδικασία επιλογής των διευθυντών εν μέσω εξετάσεων και πανελλαδικών;
Γιατί δεν κάνετε ότι με τους σχολικούς συμβούλους; Να δώσετε δηλαδή παράταση θητείας.

Ισοπεδώνεται έναν επιτυχημένο θεσμό αυτό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων.
Γιατί φοβάστε την επιτυχία; Είναι κακό για εσάς κάποιος θεσμός να είναι πετυχημένος;
Δεν γνωρίζετε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί κατακόρυφα οι αιτήσεις στα πρότυπα σχολεία; Μάλιστα οι περισσότεροι εκ των μαθητών προέρχονται από τα ιδιωτικά σχολεία!
Προωθείτε την επιλογήν διευθυντικών στελεχών με βάση και τις συνδικαλιστικές τους επιδόσεις δίνοντας έτσι πρόσφορο έδαφος ξανά στις πελατειακές σχέσεις και την αναξιοκρατία!
Αυτό είναι το όραμα σας;

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Και οι προηγούμενες κυβερνήσεις έκαναν κατάχρηση του θεσμού του κατεπείγοντος και είχαν τη δικαιολογία της πίεσης των δανειστών. Εσείς τι έχετε;

Εμείς δεν είναι δυνατόν να συναινέσουμε σε μια τέτοια διαδικασία.
Η Παιδεία είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση για να τη συζητάμε με διαδικασίες εξπρές χωρίς μελέτη, χωρίς καταγραφή και αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης, χωρίς τη γνώμη αυτών που βιώνουν και διαμορφώνουν την Παιδεία.

Χωρίς να έχει προηγηθεί έστω ένας ουσιαστικός και ειλικρινής διάλογος στο πλαίσιο της κοινοβουλευτικής διαδικασίας.

Η Αριστερά κ. Υπουργέ δεν φοβήθηκε ποτέ τον ουσιαστικό διάλογο; Εσείς γιατί τον αποφεύγετε;
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ποιο είναι το όραμά σας για την παιδεία;
Θέλετε μια παιδεία της ήσσονος προσπάθειας;
Μια παιδεία χωρίς αξιολόγηση;
Μια παιδεία των συνδικαλιστών;
Πείτε μας πόσα πράγματα έχετε υλοποιήσει μέχρι σήμερα από όσα υποσχεθήκατε στον ελληνικό λαό κατά τις προγραμματικές σας δηλώσεις;

Θα θυμίσουμε μερικά…

1. Υποσχεθήκατε ότι δεν θα φέρετε πράξεις νομοθετικού περιεχομένου! Τελικά της φέρατε.

2. Υποσχεθήκατε ότι δεν θα φέρνετε σχέδια νόμου με την μορφή του επείγοντος και του κατεπείγοντος! Τελικά μέχρι σήμερα όσα σχέδια νόμου έχετε φέρει, μόνο ως επείγοντα και κατεπείγοντα έρχονται.

3. Υποσχεθήκατε την συνεργασία, το διάλογο και την συναίνεση στα θέματα της παιδείας και τελικά κάνετε ακριβώς το αντίθετο!
Στις υποσχέσεις όλα καλά!
Στο αποτέλεσμα υπάρχει πρόβλημα!

Εμείς ως Ποτάμι,
Επειδή σεβόμαστε την Παιδεία,
Επειδή σεβόμαστε το θεσμό του Κοινοβουλίου, είμαστε υποχρεωμένοι να καταγγείλουμε αυτή διαδικασία, που δεν τιμάει κανέναν.
Και είμαστε αρνητικοί στο νομοσχέδιο ειδικά με την μορφή του κατεπείγοντος!

*Η Σταυρούλα Αντωνάκου είναι βουλευτής Α' Πειραιά

4 Μαΐου 2015