24 Οκτωβρίου, 2016

Ψάχνοντας τα έσοδα και τους ελέγχους από τις περιβόητες λίστες

Γιώργος Αμυράς

Τα στοιχεία που κατέθεσε πέρσι και φέτος ο αρμόδιος υπουργός κ. Αλεξιάδης σχετικά με τους ελέγχους και τα έσοδα από τις περιβόητες λίστες Λαγκάρντ κ.α. συγκρίνει ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, εντοπίζοντας διαφοροποιήσεις και λανθασμένους ή παραπλανητικούς υπολογισμούς.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι τα στοιχεία για το 2014 και 2015 δείχνουν άλλο αριθμό ελέγχων, που ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν μεταξύ του περσινού πίνακα Αλεξιάδη και του φετινού. Αν είναι ένα απλό τυπογραφικό λάθος, ας μας διευκρινίσουν, ποια είναι τα σωστά, ειδάλλως πρόκειται για κάποια σκοπιμότητα της κυβέρνησης να εμφανίσει περισσότερους ολοκληρωμένους ελέγχους επί θητείας της το 2015.

Ο κ. Αμυράς ρωτά να πληροφορηθεί, εάν εξακολουθεί να είναι ρεαλιστικός και να ισχύει ο στόχος - πρόβλεψη του Πρωθυπουργού για περισσότερα από 800 εκατομμύρια έσοδα από τις περιβόητες λίστες και με τι εχέγγυα όταν τα στοιχεία που κατέθεσε το υπουργείο Οικονομικών μόλις στις 20.10.2016 εμφανίζουν μέχρι σήμερα να μην έχουν εισρεύσει ούτε 40 εκατομμύρια ευρώ στα κρατικά ταμεία από τους εδώ και 4 χρόνια ελέγχους για την λίστα Λαγκάρντ. Αλλά και συνολικά από άλλους παράπλευρους ελέγχους εμβασμάτων σχετιζόμενων με λίστες βεβαιώθηκαν πρόστιμα 355 εκατ. ευρώ, χωρίς να γίνεται γνωστό τι τελικώς θα εισπράξει το δημόσιο και για αυτόν τον λόγο ο βουλευτής του Ποταμιού ζητά να πληροφορηθεί αν θα δώσει το υπουργείο και πότε, αναλυτικά στοιχεία για το πόσα από αυτά τα 355 εκατ. ευρώ που έχουν βεβαιωθεί θα έχουν όντως εισπραχθεί από το δημόσιο.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Θέμα: Έλεγχοι στη λίστα Λαγκάρντ

Στις 06/10/2015 ο κ. Αλεξιάδης έδωσε στη δημοσιότητα έναν πίνακα που αφορά τη λίστα Λαγκάρντ. Στον πίνακα αυτό αναφέρεται ότι το 2014 ξεκίνησε ο έλεγχος σε 143 υποθέσεις που αναφέρονται στη λίστα (από τα 2062 ονόματα) και ολοκληρώθηκε σε 95, ενώ για το 2015 ξεκίνησε ο έλεγχος σε 80 υποθέσεις και ολοκληρώθηκε σε 38 (μέχρι εκείνη τη στιγμή).

Ένα χρόνο αργότερα, και πιο συγκεκριμένα στις 20/10/2016, από τον ίδιο υπουργό κατατέθηκαν κατά τη συζήτηση του προσχεδίου του προϋπολογισμού 2017 καινούρια στοιχεία σχετικά με τη λίστα Λαγκάρντ. Παρατηρώντας κανείς το νέο πίνακα, βλέπει τα εξής:

1.Ο περσινός πίνακας αναφέρει στοιχεία για ελέγχους υποθέσεων το 2012 και το 2013, τα οποία δεν αναφέρονται στον καινούριο πίνακα.

2.Ο νέος πίνακας αναφέρει ότι το 2014 ο έλεγχος ξεκίνησε σε 153 υποθέσεις (δηλαδή 10 παραπάνω σε σχέση με τον παλιό) και ολοκληρώθηκε σε 38 εμφανίζοντας μεγάλη απόκλιση από τις 95 ολοκληρωμένες υποθέσεις που αναφέρονται στον παλιό πίνακα για την ίδια χρονική περίοδο με την υπόνοια ότι έχουν μεταφερθεί σκοπίμως το 2015 για να τις οικειοποιηθεί η παρούσα κυβέρνηση.

Και για του λόγου το αληθές:

11

1

Σχετικά με το θέμα θα πρέπει να θυμίσουμε και τις δηλώσεις του Πρωθυπουργού στις 20 Μαρτίου του 2015 αμέσως μετά την Σύνοδο Κορυφής στις Βρυξέλλες όπου έλεγε ότι:

"Αποτελεί βασική προτεραιότητα για την κυβέρνησή μας η αναζήτηση εσόδων που θα ξεπεράσουν τα 800 εκατομμύρια ευρώ από τη φορολόγηση του μαύρου χρήματος...στην περιβόητη λίστα Λαγκάρντ, λίστα Φαλτσιάνι την ονομάζουν εδώ, από τις 2065 υποθέσεις, μόνο 25 έχουν ελεγχθεί και αυτό συνέβη γιατί οι προηγούμενες κυβερνήσεις ήταν δεσμευμένες με συμφέροντα."
Κατόπιν των ανωτέρω,

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ

1. Ποιος είναι ο λόγος που στον νέο πίνακα που καταθέσατε στις 20.10.2016 στη Βουλή δεν αναφέρονται καθόλου στοιχεία για ελέγχους υποθέσεων το 2012 και το 2013;

2. Ποια είναι εν τέλει τα σωστά στοιχεία για τα έτη 2014 και 2015; Υπήρξε λάθος ή σκοπιμότητα;

3. Εξακολουθεί να ισχύει η πρόβλεψη του Πρωθυπουργού 1,5 χρόνο μετά για περισσότερα από 800 εκατομμύρια έσοδα από τις περιβόητες λίστες; Και με τι εχέγγυα όταν τα δικά σας στοιχεία εμφανίζουν μέχρι σήμερα να μην έχουν αποφέρει ούτε 40 εκατομμύρια ευρώ στα κρατικά ταμεία οι έλεγχοι εδώ και 4 χρόνια για την λίστα Λαγκάρντ, αλλά και συνολικά από άλλους παράπλευρους ελέγχους εμβασμάτων σχετιζόμενων με λίστες βεβαιώθηκαν πρόστιμα 355 εκατ. ευρώ, χωρίς να γίνεται γνωστό τι τελικώς θα εισπράξει το δημόσιο;

4. Θα δώσετε και πότε, αναλυτικά στοιχεία για το πόσα από αυτά τα 355 εκατ. ευρώ που έχουν βεβαιωθεί θα έχουν όντως εισπραχθεί από το δημόσιο;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Γιώργος Αμυράς, Β΄ Αθήνας

Σχετικά