8 Απριλίου, 2016

Τροπολογίες μέσω… Νέας Ζηλανδίας

Βροχή εκπρόθεσμων τροπολογιών σε κύρωση διεθνούς συμφωνίας έφεραν πάλι η κυβέρνηση και οι βουλευτές της. Εν μέσω απεργίας των δημοσιογράφων, πέρασαν τροπολογίες μέσω… Νέας Ζηλανδίας, όπως ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού, Γιώργος Αμυράς, μιας και το νομοσχέδιο αφορούσε κύρωση αεροπορικής συμφωνίας με τη χώρα του Ειρηνικού Ωκεανού.

Για άλλη μια φορά, φάνηκε η προχειρότητα της νομοθέτησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, καθώς πέρασε διάταξη για δημιουργία ειδικού λογαριασμού για διαχείριση κονδυλίων κατά παρέκκλιση όλων των διατάξεων (προμηθειών, συμβάσεων κλπ) στην αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος, ενώ μόλις πριν λίγες μέρες είχε ψηφιστεί το σχετικό Νομοσχέδιο!

Ο κ. Αμυράς επισήμανε, επίσης, τη φωτογραφική τροπολογία, για χάρη του κ. Φωτόπουλου, με την οποία δίνεται η δυνατότητα στους εκπροσώπους των εργαζομένων να συμμετέχουν για δυο θητείες, αντί για μια, όπως ισχύει σήμερα, στο Δ.Σ. της ΔΕΗ. Όπως τόνισε ο βουλευτής του Ποταμιού, δεν υπάρχει θέμα περιορισμού του συνδικαλιστικού δικαιώματος εκπροσώπησης των εργαζομένων και πρότεινε στον υπουργό Μεταφορών κ Δικτύων να υιοθετήσει την αντίστοιχη ρύθμιση του ν.4342/2015 για την ΕΡΤ (αρ. 7 παρ. 6 εδ. γ), με την οποία «η ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου σε συνδικαλιστικά σωματεία και ενώσεις των εργαζομένων της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε….», πρόταση που δεν έγινε ωστόσο αποδεκτή.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας εδώ:

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ και κυρία Υπουργέ, εμείς έχουμε ενστάσεις με τη διαδικασία των πολλών εκπρόθεσμων, άσχετων τροπολογιών που μπαίνουν και μάλιστα σε μία κύρωση διεθνούς σύμβασης. Δηλαδή, έχουμε όγκο τροπολογιών. Είχαμε το αρνάκι εισαγωγής Νέας Ζηλανδίας τώρα έχουμε τροπολογίες Νέας Ζηλανδίας ή μέσω Νέας Ζηλανδίας. Πάντως, κύριε Υπουργέ, θα σας πω ανά μία πώς τοποθετούμαστε.

Για την με αριθμό 306 τροπολογία μετακίνησης των μαθητών θα δηλώσουμε «Παρών». Περιμένουμε μία ολοκληρωμένη, μία σε βάθος ρύθμιση αυτών των θεμάτων στο νομοσχέδιο για την παιδεία και την έρευνα που το περιμένουμε.

Σε σχέση με την τροπολογία με αριθμό 309 για τον λογαριασμό για το προσφυγικό έχουμε μία θετική τοποθέτηση. Ωστόσο, μας κρατάει σε απόσταση η κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων διαδικασία που θα ακολουθηθεί. Εδώ θέλουμε περισσότερες διευκρινίσεις. Μόλις προχθές δεν ψηφίσαμε το σχετικό σχέδιο νόμου που υποτίθεται ότι θα έβαζε κάτω την οργάνωση του προσφυγικού ζητήματος, της διοικητικής μηχανής, των οργανωτικών και των οικονομικών; Γιατί δεν προβλέφθηκε τότε μια τέτοιου είδους ρύθμιση; Θα θέλαμε μία απάντηση σε αυτό, αν την έχετε.

Για την τροπολογία με αριθμό 310 για τις κτηριακές υποδομές, και εδώ θα σας πούμε «όχι», γιατί θεωρούμε ολίγον βιαστική αυτήν την τροπολογία. Θέλουμε, δηλαδή, να έχουμε και έναν απολογισμό για το πώς προχώρησε η σύμπτυξη, η συνένωση των εταιρειών που οδήγησαν στις Κτηριακές Υποδομές ΑΕ.

Και τώρα πάμε στις δύο άλλες Βουλευτικές τροπολογίες. Η πρώτη είναι η για την παραμονή ή όχι για δεύτερη θητεία μελών της ΓΕΝΟΠ στην ουσία στο ΔΣ της ΔΕΗ. Εδώ εμείς θεωρούμε ότι είναι φωτογραφική. Ξεκάθαρα αφορά τον κ. Φωτόπουλο και τον κ. Καραλευθέρη, ενδεχομένως. Για το δεύτερο δεν είμαι σίγουρος.

Εμείς έχουμε να σας δώσουμε μία άλλου είδους διάταξη, μια άλλου είδους ρύθμιση. Εάν την κάνετε δεκτή, να την εναρμονίσετε με τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 6 εδαφίου γ’ του ν.4342/2015 για την ΕΡΤ που έλεγε τότε εκεί, αγαπητοί συνάδελφοι, ότι η ιδιότητα μέλους διοικητικού συμβουλίου, όσον αφορά την ΕΡΤ ΑΕ, είναι ασυμβίβαστη με την ιδιότητα του μέλους του διοικητικού συμβουλίου σε συνδικαλιστικά σωματεία και ενώσεις εργαζομένων. Εδώ γιατί να έχουμε διαφορετικά μέτρα και σταθμά έναντι της ΕΡΤ και όχι το αντίστροφο; Εδώ θα πούμε «όχι». Είμαστε κατηγορηματικά αρνητικοί.

Και τέλος, για τη με αριθμό 308 βουλευτική τροπολογία, θέλω να θυμίσω στους αγαπητούς συναδέλφους ότι και τον Ιούνιο του 2015 η κυρία Βαλαβάνη είχε καταθέσει μια τέτοια τροπολογία η οποία είχε αποσυρθεί. Και εκεί στην αιτιολογική έκθεση αναφερόταν ότι η εκτίμηση του δημοσιονομικού κόστους από αυτήν τη φοροαπαλλαγή -γιατί στην ουσία πρόκειται περί φοροαπαλλαγής- ανέρχεται στα 25 εκατομμύρια ευρώ. Ισχύει αυτό σήμερα; Έχει αλλάξει κάτι;
Εμείς θεωρούμε, βεβαίως, θετικό -και θα τοποθετηθούμε θετικά σε αυτήν την τροπολογία, θα ψηφίσουμε «ναι»- ότι μια βιομηχανία, στην ουσία η ΕΛΦΕ ΑΒΕΕ, για να μιλάμε με ονόματα, στη Βόρεια Ελλάδα, δυσχεραίνεται στο έργο των εξαγωγών, διότι το φυσικό αέριο είναι η πρώτη ύλη για την παραγωγή νιτρικής αμμωνίας, κατά 90% συμμετέχει στο κόστος και άρα το θεωρούμε σημαντικό.

Ωστόσο, κύριε Υπουργέ, θέλουμε μία ευρύτερη συζήτηση, θέλουμε έναν ευρύτερο ενεργειακό σχεδιασμό για το πώς τέτοιου είδους ρυθμίσεις θα μπορέσουν να επεκταθούν και σε άλλου είδους κομμάτια της οικονομίας, της παραγωγής, κυρίως δε του εξαγωγικού τομέα.
Αυτά και εάν χρειαστεί κάτι θα μου δώσετε, ελπίζω, τον λόγο για διευκρινίσεις.

Σας ευχαριστώ.

Γιώργος Αμυράς - Β' Αθήνας