Ομιλία Γ. Μαυρωτά στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο για τις αθλητικές εγκαταστάσεις
Την συνήθη τακτική της κυβέρνησης να εισάγει μεταμεσονύκτιες σχεδόν τροπολογίες την τελευταία στιγμή, σε τελείως άσχετα σχέδια νόμου καυτηρίασε ο βουλευτής Αττικής και Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς, με αφορμή το νομοσχέδιο για τις αθλητικές εγκαταστάσεις, που συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής. Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι είναι «πολύ άστοχο και ακριβώς λόγω της διαδικασίας είμαστε πολύ επιφυλακτικοί, γιατί εκφυλίζεται το νομοθετικό έργο».
Αναφερόμενος στην κάρτα φιλάθλου και στις συνεχείς παρατάσεις που δίνονται, δεν δίστασε να προκαλέσει τον Υπουργό, βάζοντας στοίχημα (ένα τραπέζι στο εστιατόριο της Βουλής), ότι θα ακολουθήσει και άλλη παράταση. Παράλληλα, ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με τους αγώνες εθνικών κατηγοριών και με την ετοιμότητα των δήμων και περιφερειών, που θα πρέπει μέσα στον Αύγουστο να δώσουν τις σχετικές άδειες των εγκαταστάσεων, προκειμένου να ξεκινήσουν τα πρωταθλήματα. Φυσικά, συμφώνησε με τα άρθρα 2 και 11 που αφορούν στην ομοσπονδία Μεταμοσχευμένων και Νεφροπαθών και τα Special Olympics, τονίζοντας την σπουδαιότητα του αθλητισμού για αυτό το δυστυχώς «αόρατο» κομμάτι της κοινωνίας μας.
Στο θέμα της τροποποίησης του αναπτυξιακού νόμου και της Δημόσιας Αρχής Λιμένων, τόνισε πως γίνεται με τρόπο απαράδεκτο, καθώς έρχονται ως τροπολογίες σε ένα επείγον νομοσχέδιο. «Άλλη μία τροπολογία σε άσχετο σ/ν με παρατάσεις, διευκολύνσεις και κυρίως με μεταφορά αρμοδιοτήτων στον Υπουργό για εξυπηρετήσεις και άλλες διευθετήσεις», είπε χαρακτηριστικά. Για την τροπολογία του κ. Σκουρλέτη για τους συμβασιούχους ανέφερε τις ενστάσεις που είχε εκφράσει το Ποτάμι τον περσινό Οκτώβρη, οι οποίες επιβεβαιώθηκαν. Όπως υποστήριξε, «οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου είναι συμβάσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και όχι για να γίνονται μετά από πιέσεις και πελατειακές πρακτικές, αορίστου χρόνου». Με τη συγκεκριμένη τροπολογία οι συμβάσεις των ΟΤΑ γίνονται μπαλάκι, που η Κυβέρνηση το πετάει εξολοκλήρου στους δήμους.
Μάλιστα, στη δευτερολογία του ο βουλευτής Αττικής, σχετικά με τους συμβασιούχους διέψευσε την κυβέρνηση στο ότι «δεν υπάρχει άλλο πρόσφορο μέσο για την αντιμετώπιση της παρούσας επείγουσας ανάγκης καθαριότητας», καθότι στον Καλλικράτη, στο άρθρο 61 υπάρχει ρητή πρόβλεψη που επιτρέπει στους δήμους να συνάπτουν συμβάσεις με ιδιώτες για την αποκομιδή των σκουπιδιών. Σε ό,τι αφορά δε τη μοριοδότηση των υπαρχόντων, είναι τόσο υψηλή, που ουσιαστικά αποκλείει όποιον δεν υπηρετεί ήδη σε υπηρεσίες καθαριότητας από τον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Με άλλα λόγια, πρόκειται για μία φωτογραφική διάταξη εις βάρος όμως των ανέργων, οι οποίοι – δυστυχώς – δεν θα μπορέσουν να διεκδικήσουν μία θέση, γιατί όπως πολύ εύστοχα δήλωσε ο κ. Μαυρωτάς, «…οι άνεργοι δεν έχουν, δεν είχαν φωνή, δεν θα διαβούν ποτέ την πόρτα του Μαξίμου».
Δείτε τα βίντεο εδώ:
Δευτερολογία:
Ακολουθούν τα πλήρη κείμενα της πρωτολογίας και της δευτερολογίας:
ΠΡΩΤΟΛΟΓΙΑ
Το βασικό αντικείμενο του νομοσχεδίου είναι τροποποιήσεις του 2725/1999 σε ότι αφορά στις αθλητικές εγκαταστάσεις (κατηγοριοποίηση, αδειοδότηση, επιτροπές ελέγχου καταλληλότητας άδειες αγώνων, πράγματα προς τη σωστή κατεύθυνση).
Ήρθε (κακώς κατά τη γνώμη μας) σαν επείγον και μαζί ήρθαν και άσχετες τροπολογίες για τις οποίες θα μιλήσω στο τέλος.
(Θα έρθει κανένα νομοσχέδιο που δεν θα είναι επείγον και δεν θα έχει άσχετες τροπολογίες και θα τσιμπιόμαστε να δούμε αν ονειρευόμαστε)
Πλην του θέματος των αθλητικών εγκαταστάσεων περιλαμβάνονται κι άλλες σκόρπιες, αποσπασματικές διατάξεις κάποιες εκ των οποίων είναι νομοτελειακές, όπως για παράδειγμα η καθιερωμένη πλέον παράταση για την κάρτα φιλάθλου. Κάθε 6 μήνες δίνουμε παράταση.
Κι όλα αυτά σε αναμονή του αθλητικού νομοσχεδίου που το ακούμε αλλά δεν το βλέπουμε
Άρθρο 1: Ίσως το μόνο επείγον του νομοσχεδίου για να δρομολογηθεί η άρση του διοικητικού αδιεξόδου στο ελληνικό ποδόσφαιρο.
Άρθρο 2 αφορά στην αναγνώριση της ομοσπονδίας Νεφροπαθών και Μεταμοσχευμένων. Συμφωνούμε χωρίς αστερίσκους, ο αθλητισμός νεφροπαθών και μεταμοσχευμένων είναι ένα κομμάτι που χρειάζεται ώθηση.
Άρθρο 3: Άλλη μια παράταση για κάρτα φιλάθλου.
Από τον Αύγουστο του 2015 όταν την είχε εξαγγείλει ο κ. Κοντονής με αλλεπάλληλες παρατάσεις πήγαμε 31/3/2017 και τώρα 31/12/2017 (στη μέση της αγωνιστικής περιόδου).
Η εθνική νομοθεσία είναι γεμάτη από διατάξεις που δεν εφαρμόζονται. Δεν χρειαζόμαστε άλλες.
Βάζω στοίχημα με τον κ. Υπουργό ένα τραπέζι στο εστιατόριο της Βουλής ότι θα ξαναδώσει παράταση.
(Να καταγραφεί στα πρακτικά για να είμαι δεσμευμένος.)
Αυτή η μη υλοποίηση όσων ψηφίζουμε είναι η μεγάλη μάστιγα τα τελευταία 10 χρόνια.
Νομοθετούμε για να είμαστε εντάξει με τους έξω, αλλά δεν εφαρμόζουμε για να μην σπάσουμε και κανένα αυγό με τους μέσα.
Άρθρο 4 έως 8 Σωστή λογική.
Κάποιες απορίες.
Ξέρουμε πόσες είναι οι αθλητικές εγκαταστάσεις στη χώρα; Υπάρχει κάποια καταγραφή;
Υπάρχει μητρώο αθλητικών εγκαταστάσεων; (όχι μόνο της ΓΓΑ)
Γιατί αυτή η συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση; Πώς προέκυψε;
Εννοώ γιατί π.χ. να έχουμε κατηγορίες Α1 και Α2 αφού έχουν την ίδια αντιμετώπιση σε ότι αφορά στην αδειοδότηση
Και μάλιστα ενώ στην Α1 δεν γίνονται αγώνες, στην παράγραφο 2α του άρθρου 5 λέτε να κατατεθεί υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη ότι δεν ανέβηκε κατηγορία! Μα αφού δεν γίνονται αγώνες σε αυτές!
Χρειάζονται κάποιες διευκρινίσεις σε ότι αφορά στους αγώνες εθνικών κατηγοριών. Ποιοι είναι οι αγώνες εθνικής κατηγορίας;
Για παράδειγμα ένας αγώνας πανελλήνιου εφηβικού πρωταθλήματος πού ανήκει; Είναι εθνικής κατηγορίας. Αν όχι, γιατί όχι;
Και γιατί να διαχωρίζουμε τους τοπικούς και ερασιτεχνικούς αγώνες από τους αγώνες εθνικών κατηγοριών
Η κατηγορία Δ, κλειστές εγκαταστάσεις με έως 1000 θεατές (δεν είναι λίγοι 1000 θεατές) ή και Ε1 (πάνω από 1000 θεατές) δεν θα περνάνε από επιτροπή καταλληλότητας; Πυρασφάλεια κλπ δεν θα χρειάζονται;
Στο επείγον αυτό νομοσχέδιο, δίνετε περιθώριο 2 μηνών στους αρμόδιους φορείς για την κατηγοριοποίηση των εγκαταστάσεων.
Προφανώς για να ξεκινήσουν τα πρωταθλήματα Σεπτέμβριο.
Όμως, θα προλάβουν να δουλέψουν δήμοι και περιφέρειες μέσα στον Αύγουστο σε δυο μήνες για να δώσουν άδειες;
Αναρωτιέμαι, υπάρχει σχετικό υλικό, κάποια προεργασία ή θα ψηφίζουμε τροπολογίες παρατάσεων;
Να το κάνουμε από τώρα 3 μήνες;
Άρθρο 5: Άδεια λειτουργίας Δημοτικά στάδια θα αδειοδοτούνται από δήμους; Ελέγχων και ελεγχόμενος θα είναι ο ίδιος;
Άρθρο 6: επιτροπή καταλληλότητας
Θέλαμε να ρωτήσουμε τους φορείς (Περιφέρεια-Δήμους) για το συγκεκριμένο.
Πώς θα διασφαλίσουμε ότι θα συγκροτούνται και θα λειτουργούν.
Μιλάτε για γιατρό του ΕΣΥ κατά προτίμηση με αθλητιατρική ειδικότητα.
Να σας πληροφορήσω ότι οι ιατρικές σχολές στην Ελλάδα δεν δίνουν αθλητιατρική ειδικότητα. Ίσως χρειάζεται αναδιατύπωση. Να πούμε με εμπειρία σε αθλητικά ζητήματα ή…
καλύτερα να πούμε με εμπειρία σε αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών
(η δουλειά τους είναι να δουν τον ιατρικό εξοπλισμό της εγκατάστασης)
Επίσης θα πρέπει να προβλεφθούν αναπληρωματικά μέλη ώστε να έχει ευελιξία.
Να είναι πιο εύκολο να συγκροτείται (μην περιμένουμε πότε θα μπορέσουν να συντονιστούν 4 άνθρωποι αλλά αν δεν μπορεί κάποιος να πηγαίνει ο αναπληρωτής του)
Άρθρο 7: Να δούμε για ποιες αθλητικές συναντήσεις.
Μην χρειάζονται και για ένα απλό τουρνουά ή ένα φιλικό γιατί θα δημιουργήσει απίστευτη γραφειοκρατία
Αν αφορά και τακτικές συναντήσεις θα πρέπει κάθε εβδομάδα να γίνεται η διαδικασία της άδειας; Είναι ρεαλιστικό;
Στο άρθρο 8 πιστεύουμε ότι οι κυρώσεις είναι διατυπωμένες ελλιπώς και χρειάζονται περεταίρω επεξεργασία. Έτσι όπως είναι απλώς θα δράσουν ως φόβητρο
Άρθρο 11 Special Olympics (κ. Κοδέλας) συμφωνούμε και να σας πω πόσο σπουδαίο πράγμα είναι ο αθλητισμός για αυτά τα παιδιά και με πόσο ενθουσιασμό συμμετέχουν σε αυτές τις δραστηριότητες. Σε όσο περισσότερα δώσουμε την ευκαιρία τόσο το καλύτερο και γι αυτό βοηθούμε
Άρθρο 12
Είμαστε σύμφωνοι στην κατεύθυνση της βέλτιστης αξιοποίησης των διορισμένων διακριθέντων αθλητών ώστε να προκύψει μια αμοιβαία επωφελής κατάσταση τόσο για τους ίδιους όσο και για το δημόσιο.
Άρθρο 13
Θεωρούμε πως η επάρκεια των προπονητών προκύπτει εκ του αποτελέσματος σε τόσο υψηλό επίπεδο.
Αντιλαμβανόμαστε τις αιτιάσεις της Π.Ο.Π.Α. και νομίζουμε πως πρέπει να αναζητηθεί μια χρυσή τομή.
Πιθανότατα τέτοια θα ήταν η εισήγηση της Ε.Ο.Ε. προς το Υπουργείο Αθλητισμού.
Άρθρο 15
Τα δεδουλευμένα της ΔΕΑΒ. Δεν έχουμε βέβαια αντίρρηση στην καταβολή δεδουλευμένων όμως ποιοι είναι οι λόγοι της μη έγκαιρης καταβολής;
Έχοντας την εμπειρία ανάλογων καθυστερήσεων πληρωμής σε δειγματολήπτες ντόπινγκ που κόντεψε να διαλύσει τον εθνικό σχεδιασμό.
Μην πάθουμε το ίδιο και στην αντιμετώπιση της βίας
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Και να έρθω στις τροπολογίες
Βλέπουμε ότι ήρθαν και βουλευτικές τροπολογίες θέματα που είναι καθαρά αντικείμενο του υπουργού που θα τις κάνει σίγουρα δεκτές
Πολύ άστοχο αυτό και ακριβώς λόγω της διαδικασίας είμαστε πολύ επιφυλακτικοί γιατί εκφυλίζεται το νομοθετικό έργο.
Θα μιλήσω στη δευτερολογία μου γι αυτές αλλά εξηγείστε μας: η κάρτα υγείας τι θα βελτιώσει σε σχέση με την ιατρική βεβαίωση που υπάρχει στο δελτίο αθλητικής ταυτότητας
Για τις άδειες αθλητών δεν κατάλαβα γιατί δεν ήρθε κανονικά στο νομοσχέδιο. Υπάρχει ο κίνδυνος να ξεχειλώσουμε ένα θεσμό και να γυρίσει μετά μπούμερανγκ στους αθλητές.
Αφού είχαμε χθες τους Ολυμπιονίκες στην επιτροπή γιατί να μην τους ρωτήσουμε.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Οι δύο χθεσινές υπουργικές τροπολογίες στον αναπτυξιακό νόμο και στη Δημόσια Αρχή Λιμένων έγιναν άρθρα 16-21 έρχονται να αλλάξουν πράγματα που ψηφίσαμε τους τελευταίους μήνες
Η νομοθεσία δια της μεθόδου «δοκιμής και σφάλματος» που χρησιμοποιούμε στα μαθηματικά.
Μόνο που εδώ δεν γίνεται οργανωμένα αλλά τσάτρα-πάτρα
---------------------------------------------------------------------------------------------
Ας ξεκινήσουμε από αυτήν που αλλάζει τον αναπτυξιακό νόμο τον 4399/2016:
Τροποποιείται το άρθρο 14 που αφορά στη διαδικασία αξιολόγησης επενδυτικών προτάσεων.
Ένα από τα σημαντικότερα άρθρα του αναπτυξιακού νόμου τροποποιείται με απαράδεκτο τρόπο, ως μέρος, (υπο-)άρθρο μιας τροπολογίας σε επείγον νομοσχέδιο
Στο 4ο άρθρο παρέχεται η δυνατότητα στον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης με απόφασή του να συστήνει ομάδες εργασίας για την πραγματοποίηση διοικητικών ελέγχων πιστοποίησης της ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας των επενδυτικών σχεδίων παραγωγής ηλεκτρισμού από ηλιακή ενέργεια ισχύος έως 150 ΚW.
Αξιοσημείωτο είναι ότι πρόκειται για ομάδες εργασίας με αποζημίωση, η οποία θα καθορίζεται με την ίδια απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, ενώ η δαπάνη με την οποία θα επιβαρυνθεί ο κρατικός π/υ δεν προσδιορίζεται στην έκθεση του ΓΛΚ.
Άλλη μία τροπολογία σε άσχετο σ/ν με παρατάσεις, διευκολύνσεις και κυρίως με μεταφορά αρμοδιοτήτων στον Υπουργό για εξυπηρετήσεις και άλλες διευθετήσεις).
---------------------------------------------------------------------------------------------
Πάμε στην τροπολογία για τη Δημόσια Αρχή Λιμένων (ΔΑΛ)
Είχατε ψηφίσει πριν ένα χρόνο τον 4389/2016 για τη δημιουργία της ΔΑΛ και πριν 3 μήνες τον 4417/2017 για τους πόρους της ΔΑΛ.
Σήμερα με τροπολογία σε άσχετο, επείγον νομοσχέδιο, φέρνετε την αλλαγή του άρθρου 130 του 4389/2016 που ψηφίσαμε πριν ένα χρόνο
Γιατί αυτή η επιπολαιότητα.
Και μην λέτε «έλα μωρέ και τι έγινε…» γιατί μέσα στις διατάξεις αυτές που δεν προλαβαίνουμε να μελετήσουμε βάζετε ότι σας βολεύει.
Δημιουργούνται νέες οργανικές θέσεις, μετατάξεις αποσπάσεις που δεν μπορεί να αρνηθεί η υπηρεσία (με ή χωρίς πρόσκληση ενδιαφέροντος; ), προσωρινές τοποθετήσεις κλπ
Δεδομένης της σημαντικότητας των θεμάτων που ρυθμίζει η εν λόγω τροπολογία, θεωρούμε ότι θα πρέπει να εισαχθεί στο πλαίσιο νομοθετικής διαδικασίας και όχι εμβόλιμη σε άσχετο σχέδιο νόμου, γι’ αυτό και την απορρίπτουμε.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Για την τροπολογία του κ. Σκουρλέτη για τους συμβασιούχους
Πέρσι τον Οκτώβριο που φέρνατε με τον νόμο Βερναρδάκη την παράταση των συμβάσεων σας το λέγαμε ότι παίρνετε στον λαιμό σας τους ανθρώπους γιατί θα κριθούν αντισυνταγματικές οι παρατάσεις
Δεν ίδρωσε το αυτί σας
Και όντως έρχεται το ελεγκτικό συνέδριο να ζητάει πίσω χρήματα από τους εργαζόμενους που κακώς ανανεώθηκαν οι συμβάσεις τους
Και φτάσαμε σήμερα στο αμήν η χώρα να έχει γίνει απέραντη χωματερή
Και να αναλαμβάνει προσωπικά ο Πρωθυπουργός ως άλλος Μέγας Αλέξανδρος να λύσει τον γόρδιο δεσμό με επικοινωνιακές συναντήσεις στο Μαξίμου.
Να ξεκαθαρίσουμε κάτι. Οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου είναι συμβάσεις για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κι όχι για να γίνονται μετά από πιέσεις και πελατειακές πρακτικές αορίστου χρόνου.
Επίσης προσλαμβάνονται με συγκεκριμένες διαδικασίες όπου το ΑΣΕΠ ουσιαστικά δεν έχει λόγο, παρά μόνο σε ενστάσεις
Αν καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες αυτό είναι κάτι που θα φανεί μόνο αν δημιουργηθούν οργανογράμματα και περιγράμματα θέσης. Υπάρχουν αυτά; Θα γίνουν άρπα κόλα;
Και οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν πώς δούλευε το σύστημα στους Δήμους:
Μονιμοποιούνται κάποιοι εργαζόμενοι στην καθαριότητα, μετακομίζουν σε διοικητικές θέσεις και προσλαμβάνουμε άλλους συμβασιούχους για την αποκομιδή.
Αυτό το τροπάριο συνεχίζεται χρόνια κάνοντας το όλο πελατειακό αυτό σύστημα κοστοβόρο και αναποτελεσματικό.
Το μόνο που εξυπηρετεί είναι η ομηρεία των εργαζομένων.
Πελατειακές σχέσεις και λαϊκισμός οδήγησαν και οδηγούν σε μη βιώσιμες λύσεις και αβίωτες πόλεις.
Κι εδώ που φτάσαμε σίγουρα μεταξύ δημόσιας υγείας και μικροπολιτικής εμείς είμαστε με τη δημόσια υγεία.
Το Ποτάμι από την αρχή το είπε: δεν θεωρεί ταμπού την εμπλοκή ιδιωτών στην αποκομιδή των σκουπιδιών αν έτσι εξασφαλίζονται τα καλύτερα αποτελέσματα με το μικρότερο κόστος για τους πολίτες.
Αρκεί βέβαια να υπάρχει έλεγχος και κανόνες. Αυτή είναι η δουλειά του κράτους άλλωστε να ελέγχει αν τηρούνται οι κανόνες παντού για όλους και να περιορίζει την αυθαιρεσία.
Και όσοι από την κυβέρνηση μιλάνε για «συνθήκες γαλέρας» στον ιδιωτικό τομέα να τους θυμήσουμε ότι αυτοί είναι κυβέρνηση και όχι κάποιοι άλλοι για να το ελέγξουν.
Και σε ότι αφορά τις προσλήψεις 2500 μονίμων για την αποκομιδή των απορριμμάτων θα είχε νόημα μόνο αν είναι από τα ανταποδοτικά οφέλη κι όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Θα συμπεριληφθούν αυτές οι προσλήψεις στο συνολικό αριθμό δημοσίων υπαλλήλων;
Θα συμπεριλαμβάνονται στους ~7000 περίπου νέους διορισμούς για το 2017 που εξήγγειλε η κ. Γεροβασίλη τον Μάρτιο.
Γιατί προέχει κατά τη γνώμη μας η στελέχωση του δημοσίου σε τομείς αιχμής όπως η εθνική άμυνα, η ασφάλεια, η υγεία, η εκπαίδευση, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί πράγματα που δεν μπορεί το κράτος να τα αναθέσει ως υπεργολαβίες.
Γιατί εν τέλει τα σκουπίδια πρέπει να μαζεύονται από μόνιμους δημόσιους υπάλληλους;
Γιατί οι δήμοι πρέπει να προσλάβουν ως μόνιμους κάποιους ανειδίκευτους και να κλείσουν τις πόρτες σε άλλους τομείς (βρεφονηπιακούς σταθμούς, πρόνοια, εξυπηρέτηση του πολίτη).
Έτσι δυστυχώς τους ειδικευμένους τους αναγκάζουμε να μεταναστεύσουν.
Για αυτό καθαυτό το αθλητικό νομοσχέδιο των 15 άρθρων ήμασταν γενικά θετικοί όμως αποδοκιμάζοντας αυτήν την πρακτική του επείγοντος με τις τροπολογίες θα πάμε στο παρόν επί της αρχής.
ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ
Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω από κάτι που είπε ο συνάδελφος, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος από τη Χρυσή Αυγή, που μίλησε για ντόπινγκ και αναβολικά. Το ντόπινγκ και τα αναβολικά ας μην τα τσουβαλιάζουμε όλα. Υπάρχουν οι πονηροί που κόβουν δρόμο και υπάρχουν και οι χιλιάδες καθαροί αθλητές που με τις δικές τους δυνάμεις προχωρούν όσο μπορούν. Το ντόπινγκ είναι ένας λεκές για τον αθλητισμό, δεν είναι ο ίδιος ο αθλητισμός. Μην στέλνουμε, λοιπόν, μηνύματα αποθαρρυντικά για τον αθλητισμό, ειδικά σε γονείς και παιδιά. Σας το λέει αυτό ένας άνθρωπος που έχει φάει τη ζωή του στον αθλητισμό, οπότε κάτι ξέρει.
Πάμε να δούμε λίγο τα του νομοσχεδίου. Το υπόμνημα από την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας όντως δεν το ξέραμε και θα ήταν πολύ χρήσιμο να είχαμε εδώ κάποιον εκπρόσωπό της χθες στην ακρόαση των φορέων να μας μιλήσει. Το υπόμνημα δείχνει ότι υπήρξε μάλλον μια φτωχή προσυνεννόηση στις διαδικασίες αδειοδότησης μεταξύ Υπουργείου και Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος.
Όσον αφορά τις τροπολογίες, ένα γενικό σχόλιο είναι ότι, δυστυχώς, υπάρχει μία ομολογουμένως συνεπής πρακτική της Κυβέρνησης να εισάγει μεταμεσονύκτιες σχεδόν τροπολογίες την τελευταία στιγμή σε τελείως άσχετα σχέδια νόμου. Ακόμα και εάν οι ρυθμίσεις που εισάγονται έχουν κάποια βάση, με τον τρόπο που εισάγονται και με το διαδικαστικό αυτό τερτίπι μάς δημιουργείται εκ προοιμίου μία καχυποψία.
Ξεκινάω με την τροπολογία με γενικό αριθμό 1077 και ειδικό αριθμό 15 που έχει να κάνει με τις δράσεις πυροπροστασίας και που διατίθενται πιστώσεις σε συνδέσμους ΟΤΑ. Η συγκεκριμένη τροπολογία στην αιτιολογική έκθεση αναφέρει ότι σκοπός είναι η ενίσχυση της αντιπυρικής προστασίας, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο έγκαιρος προγραμματισμός των απαιτούμενων προληπτικών δράσεων. Η αντιπυρική, όμως, περίοδος έχει ξεκινήσει ήδη από τον Μάιο και έγκαιρος προγραμματισμός δεν μπορεί να είναι τέλος Ιουνίου. Είναι, λοιπόν, μάλλον λίγο μπαγιάτικη.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τις δωρεές από άλλες περιφέρειες προς τη Λέσβο είμαστε σαφώς θετικοί. Είπα κάποια πράγματα για την τροπολογία με γενικό αριθμό 1081 και την τροπολογία με γενικό αριθμό 1082 που αφορούν την Κάρτα Υγείας Αθλητή και τις άδειες προετοιμασίας αθλητών, προπονητών. Θα θέλαμε λίγο χρόνο να τα συζητήσουμε αυτά τα πράγματα. Εάν ερχόντουσαν με την κανονική διαδικασία, πιθανόν να ήμασταν θετικοί.
Για τη μεταφορά μαθητών στη Λέσβο και εκεί είμαστε θετικοί.
Για τους καλλιτεχνικούς διευθυντές -τα είπε και ο Κοινοβουλευτικός μας Εκπρόσωπος- δεν μπορούμε να είμαστε θετικοί.
Επιτρέψτε μου να κλείσω με την τροπολογία 1085/23 του κ. Σκουρλέτη για τους συμβασιούχους των ΟΤΑ. Με την τροπολογία αυτή η Κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι εξολοκλήρου στους δήμους. Τους λέει εάν έχετε ανταποδοτικά τέλη, τότε να προσλάβετε. Όμως, για να έχουν αυξημένα ανταποδοτικά τέλη οι δήμοι, θα πρέπει να αυξήσουν τα τέλη καθαριότητας, δηλαδή να πληρώσουν παραπάνω οι δημότες.
Και εν τέλει τα «κιμπαριλίκια» που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με τους συμβασιούχους από το 2015 και μετά και κυρίως από τον Οκτώβρη του 2016 θα τα πληρώσουν οι δημότες. Μάλιστα, στη σελίδα 4 της αιτιολογικής έκθεσης της τροπολογίας, αναφέρει ότι δεν υπάρχει άλλο πρόσφορο μέσο για την αντιμετώπιση της παρούσας επείγουσας ανάγκης καθαριότητας με τους σορούς που έχουν δημιουργηθεί. Όμως, αυτό είναι ένα ψέμα, γιατί στον Καλλικράτη, στο άρθρο 61 υπάρχει ρητή πρόβλεψη που επιτρέπει στους δήμους να συνάπτουν συμβάσεις με ιδιώτες για την αποκομιδή των σκουπιδιών. Οπότε μεταξύ δημόσιας υγείας και μικροπολιτικής εμείς είμαστε σαφώς με τη δημόσια υγεία.
Μιλήσαμε για ΣΔΙΤ, για συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Ακούσαμε μια μόνιμη ρητορική, ότι κάθε ιδιωτικό είναι σε συνθήκες γαλέρας, Ακούσαμε για σκλαβοπάζαρα. Όμως, αφού εσείς είστε η Κυβέρνηση, αυτό που πρέπει να κάνετε μόνο είναι να υπάρξει μεγαλύτερος έλεγχος και κανόνες σε αυτές τις εταιρείες που κατηγορείτε. Αυτό είναι δική σας δουλειά.
Σε ό,τι αφορά δε τη μοριοδότηση των υπαρχόντων είναι τόσο υψηλή –το ακούσαμε και από άλλους ομιλητές- που ουσιαστικά αποκλείει όποιον δεν υπηρετεί σε υπηρεσίες καθαριότητας από τον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Αυτό είναι ένα ζήτημα. Πιθανότατα θα καταπέσει εάν προσφύγει κάποιος σε δικαστήρια επικαλούμενος την αρχή της ισότητας. Είναι, δηλαδή, μια φωτογραφική διάταξη για όσους ήδη δουλεύουν.
Τους ανέργους, όμως, που θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μια θέση και που δεν έχουν καμμία ΠΟΕ-ΟΤΑ να τους εκφράζει δεν τους ρωτάμε ποτέ. Οι άνεργοι δεν έχουν, δεν είχαν φωνή, δεν θα διαβούν ποτέ την πόρτα του Μαξίμου. Ας πρόσεχαν!
Ευχαριστώ πολύ.