10 Μαρτίου, 2015

Επίκαιρη Ερώτηση για τη δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργου

Ο βουλευτής του Ποταμιού Ιάσονας Φωτήλας κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού με θέμα τη διαφαινόμενη νέα καθυστέρηση στη δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργος.

Ο βουλευτής του Ποταμιού Ιάσονας Φωτήλας κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού με θέμα τη διαφαινόμενη νέα καθυστέρηση στη δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρας-Πύργος.
Πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο δείχνουν την πρόθεση του Υπουργείου το έργο να μη δημοπρατηθεί ως ενιαίο, όπως είχε προγραμματιστεί μετά από καθυστερήσεις στις 31 Μαρτίου του 2015, αλλά ως δύο ξεχωριστά τμήματα. Μια τέτοια όμως ενέργεια εκτός του ότι θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα τεχνικής φύσης, λόγω της ιδιομορφίας των περιοχών όπου θα διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος, θα έχει ως συνέπεια και την καθυστέρηση κατά τουλάχιστον τρεις μήνες της δημοπράτησης του έργου και της αύξηση του κόστους υλοποίησής του.

Ας σημειωθεί πως ο συγκεκριμένος δρόμος αποτελεί έναν από τους πιο επικίνδυνους στην Ελλάδα σε αριθμό και επικινδυνότητα τροχαίων ατυχημάτων και συνεπώς καθίσταται αναγκαία η υλοποίηση του νέου αυτοκινητόδρομου. Το Ποτάμι υποστηρίζει την πραγματοποίηση του έργου που μπορεί να δώσει εργασία σε εκατοντάδες εργαζόμενους, ασφάλεια στους διερχόμενους οδηγούς και να συμβάλει στη γενικότερη ανάπτυξη της χώρας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:

Η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου της Ολυμπίας Οδού στο τμήμα Πάτρα-Πύργος τείνει να εξελιχθεί σε σύγχρονο «Γεφύρι της Άρτας». Ο μέχρι τώρα σχεδιασμός προέβλεπε κατασκευή του δημοσίου έργου με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ (ΣΕΣ) 2014-2020. Το αρχικό κόστος υπολογιζόταν σε 443 εκατ. ευρώ συν 32 εκατ. ευρώ για συμπληρωματικές δαπάνες, που αφορούν σε απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες. Η δημοπράτηση του έργου είχε αρχικά εξαγγελθεί για τις 30 Ιουνίου, μετατέθηκε στις αρχές Οκτωβρίου και τελικά ορίστηκε για τις 31 Μαρτίου. Η έγκαιρη ολοκλήρωση του έργου θα συμβάλλει στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς ο συγκεκριμένος δρόμος αποτελεί έναν από τους πιο επικίνδυνους στην Ελλάδα σε αριθμό και επικινδυνότητα τροχαίων ατυχημάτων.

Πρόσφατα δημοσιεύματα στον τύπο δείχνουν την πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών το έργο να μη δημοπρατηθεί ως ενιαίο, αλλά ως δύο ξεχωριστά τμήματα. Μια τέτοια όμως ενέργεια εκτός του ότι θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα τεχνικής φύσης, λόγω της ιδιομορφίας των περιοχών όπου θα διέρχεται ο αυτοκινητόδρομος, θα έχει ως συνέπεια και την καθυστέρηση κατά τουλάχιστον τρεις μήνες της δημοπράτησης του έργου και της αύξηση του κόστους υλοποίησής του.
Στο Ποτάμι υποστηρίζουμε την έγκαιρη πραγματοποίηση στοχευμένων δημόσιων συγχρηματοδοτούμενων έργων υποδομής, που μέσα από σωστό σχεδιασμό και διαφάνεια μπορούν να δώσουν εργασία σε εκατοντάδες εργαζόμενους, ασφάλεια στους διερχόμενους οδηγούς και να συμβάλουν στην γενικότερη ανάπτυξη της χώρας.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1.Προτίθεται να αλλάξει τους όρους διεξαγωγής του διαγωνισμού του έργου και αν ναι, γιατί;

2. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να μην υπάρξει εκ νέου παράταση στη διεξαγωγή του διαγωνισμού του έργου και συνακόλουθη αύξηση της κοστολόγησής του;

Ο ερωτών Βουλευτής
Ιάσονας Φωτήλας

10 Μαρτίου 2015

διαβάστε επίσης