Χρειάστηκε να περάσει ενάμισης χρόνος για να μιλήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για αυταπάτες. Στο επίπεδο της παραπληροφόρησης όμως τίποτε δεν άλλαξε. Τις τελευταίες μέρες σε όλη την Ελλάδα κυκλοφόρησε ένα οκτασέλιδο για τα κυβερνητικά "επιτεύγματα" των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Η πραγματικότητα όμως δεν κρύβεται. Θέλει λίγη προσπάθεια να την αναδείξεις, αλλά το Ποτάμι έχει συνηθίσει να κάνει αντιπολίτευση με στοιχεία και αντιπροτάσεις. Και με στοιχεία ρίχνει το φως της πραγματικότητας στο σκοτάδι των μύθων του ΣΥΡΙΖΑ. Με δύο φυλλάδια, ένα για τους μύθους του ΣΥΡΙΖΑ και ένα για την πραγματικότητα, αλλά και με μεγάλη τεκμηρίωση. Γιατί η πραγματικότητα στις μέρες μας δεν είναι πάντα αυτονόητη.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ
1. Κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης σε 30 Δήμους
Υπάρχει μόνο σε επίπεδο ευχών και εξαγγελιών. Στην πράξη δεν έχει γίνει τίποτα. Κανένα επιχειρησιακό σχέδιο, καμία ενέργεια.
ΥΓΕΙΑ
1. Πρόσβαση 2,5 εκ ανασφάλιστων στη δημόσια υγεία
Οι ανασφάλιστοι θα έχουν το ίδιο δικαίωμα στη μιζέρια που έχουν και οι ασφαλισμένοι: Η φαρμακευτική δαπάνη είναι ήδη εκτός ελέγχου και οι ανασφάλιστοι πληρώνουν συμμετοχή 10 ή 25% κατά περίπτωση.
2. Διαφανής διαχείριση της λίστας χειρουργείου για την έγκαιρη, ασφαλή και χωρίς συναλλαγή/φακελάκι εξυπηρέτηση ασθενών.
Δεν υπάρχει φακελάκι γιατί δεν υπάρχει σύστημα υγείας: Ο κόσμος πεθαίνει στα ράντζα και στους διαδρόμους και φέρνει τις γάζες απ’ το σπίτι. Πολύμηνη αναμονή για χειρουργεία. Θα έπρεπε να έχουμε 2000 κλίνες εντατικής θεραπείας, έχουμε 800, εκ των οποίων περίπου 200 κλίνες είναι κλειστές λόγω έλλειψης προσωπικού. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών έχει διατάξει κατεπείγουσα έρευνα για το ζήτημα.
3. Κάλυψη 3.500 κενών θέσεων στα νοσοκομεία
Η κάλυψη 3500 κενών στα νοσοκομεία είναι στο στάδιο της εξαγγελίας. Οι θέσεις είναι εγκεκριμένες από το 2014 αλλά δεν έχουν προκηρυχθεί παρά μόνο 918. Οι θέσεις που είναι να προκηρυχθούν αλλά δεν χωρούν ρουσφέτι, καθυστερούν αδικαιολόγητα. Με το ρυθμό που γίνονται οι προσλήψεις και οι αποχωρήσεις στην υγεία, το 2020 το σύστημα θα έχει λιγότερους από όσους έχει σήμερα.
4. Οριστικά έξω από το ΕΣΥ οι εργολάβοι της καθαριότητας
Έξω οι εργολάβοι, έξω κι η καθαριότητα από τα νοσοκομεία: οι συμβασιούχες καθαρίστριες είναι απλήρωτες εδώ και μήνες και προχωρούν σε επίσχεση εργασίας.
5. Τέλος στη σπατάλη, την κακοδιαχείριση, τα σκάνδαλα στις προμήθειες των νοσοκομείων
Πάντως με το άρθρο 3 του παράλληλου προγράμματος, ο ΣΥΡΙΖΑ νομοθέτησε τη διάθεση κονδυλίων σε προνοιακά ιδρύματα (MKO κλπ) μόνο με απόφαση Υπουργού και με κριτήρια «πέραν της κείμενης νομοθεσίας».
6. Κατάργηση του εισιτηρίου 5ευρώ στα νοσοκομεία
Η κατάργηση του πεντάευρου αποτελεί κλασσική ιδεοληπτική αστοχία. Στέρησε από τα νοσοκομεία ένα πολύτιμο έσοδο (19εκ.) χωρίς να προσφέρει τίποτα στους φτωχούς: έτσι κι αλλιώς εξαιρούνταν του μέτρου οι άποροι και οι δικαιούχοι του ΕΚΑΣ.
ΠΑΙΔΕΙΑ
1. 22.000 αναπληρωτές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (αύξηση 23%)
Ψέμα: Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προσλήφθηκαν φέτος 6,140 εκπαιδευτικοί μόνο. (Βλ. απάντηση του κ. Φίλη σε ερώτηση κοινοβουλευτικού ελέγχου στις 17/3/2016).
2. Επενδυτικό ταμείο 300 εκ στην έρευνα
Ακόμα μια αυταπάτη. Στον νόμο 4386/2016 για την έρευνα δεν υπάρχει ούτε μια αναφορά στο ταμείο. Αλλά ακόμα και σε επίπεδο ανακοινώσεων, η λειτουργία του αναβάλλεται από εξάμηνο σε εξάμηνο: Αρχικά θα λειτουργούσε το 2016, ακολούθως μετατέθηκε στο Β’ εξάμηνο 2016, εν συνεχεία το Φθινόπωρο και βλέπουμε….
3. Αναβάθμιση ολοήμερου σχολείου
Αναβάθμιση δια της καταργήσεως: Με διαδικασία «αποφασίζουμε και διατάσσουμε» κατήργησε 1336 ολοήμερα σχολεία.
Επιπλέον:
Μείωσε κατά πέντε ώρες το εβδομαδιαίο ωρολόγιο με την λήξη των μαθημάτων στις 13.15 όλων των τάξεων αντί τις 14.00.
Μείωσε τις ώρες διδασκαλίας στο πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα.
Κατήργησε και συρρίκνωσε γνωστικά αντικείμενα.
Δεν δίστασε να διχάσει τους εκπαιδευτικούς με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
Κατήργησε την θέση υπευθύνου του ολοημέρου με αποτέλεσμα να υπάρχει αδιοίκητο στα ολοήμερα σχολεία και σοβαρά ζητήματα υγείας και ασφάλειας των παιδιών.
Έκοψε την ευέλικτη ζώνη στην 5η και 6η δημοτικού.
4. Κάλυψη κενών θέσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ (500 μέλη ΔΕΠ)
Ούτε καν οι προκηρύξεις δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα για τις 500 θέσεις. Εκτός κι αν ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται στη διαδοχική μετατροπή των καθηγητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε επιστημονικό και εκπαιδευτικό προσωπικό ΑΕΙ, όπως νομοθέτησε με το άρθρο 33 παρ. 7 του Νόμου 4386/2016.
5. Διάλογος για την πλήρη μεταρρύθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος
- Ο α’ εθνικός διάλογος για την παιδεία (1986)
- Ο β΄ εθνικός διάλογος για την παιδεία (1991)
- Ο γ΄ εθνικός διάλογος για την παιδεία (2005)
- Ο δ’ εθνικός διάλογος για την παιδεία (2009)
- Ο ε’ εθνικός διάλογος για την παιδεία (2016)
Ένας διάλογος ακόμη λοιπόν…
Και στον τελευταίο «εθνικό διάλογο» παρουσιάζονται οι συνήθεις παθογένειες:
Απουσία συναίνεσης των εκπαιδευτικών και των γονέων.
Στόχος να ελεγχθούν οι κοινωνικές αντιστάσεις και η επίκληση της συναίνεσης για να επιβληθούν οι προαποφασισμένες επιλογές της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής.
Το πελατειακό κράτος, η κομματικοποίηση, η λογική της ήσσονος προσπάθειας και η ισοπέδωση προς τα κάτω
Η αποστροφή προς οτιδήποτε ιδιωτικό είναι φανερή. Ενώ δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση θα έπρεπε να δρουν συμπληρωματικά στον διάλογο ξορκίζεται η ιδιωτική εκπαίδευση χωρίς να ενδυναμώνεται η δημόσια (π.χ. υποβάθμιση πρότυπων πειραματικών σχολείων).
Ο «πρωτότυπος» διάλογος για την Παιδεία του ΣΥΡΙΖΑ έγινε μέσω ετερόκλητων πορισμάτων για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Περιέχονται προτάσεις που δεν συζητήθηκαν από τους συμμετέχοντες και τους φορείς. Κάποιες μάλιστα είναι σε αντίθεση με τις ίδιες τις πρόσφατες εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας.
ΕΡΓΑΣΙΑ
1. Διπλασιασμός στις αμοιβές των εργαζομένων μέσω voucher. Μείωση της αμοιβής των ΚΕΚ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ διατηρεί το θεσμό των εργαζομένων μέσω voucher τους οποίους αποκαλεί «ωφελούμενους» (πραγματικώς ως είλωτες αφού είναι ανακυκλούμενοι, δεν έχουν κανένα εργασιακό δικαίωμα εκτός από ιατροφαρμακευτική κάλυψη για 10 ημέρες, δεν παίρνουν συντάξιμα ένσημα , πληρώνουν 23% φόρο στις αμοιβές τους και είναι άγνωστο πότε θα πληρωθούν). Αντίθετα
ενισχύει την εξάρτηση αυτής κατηγορίας εργαζομένων από τα ΚΕΚ ως μεσάζοντες ευρέσεως εργασίας διαχειριζόμενα τα προσωπικά στοιχεία των «ωφελούμενων» κατά το δοκούν
τα ΚΕΚ επιχορηγούνται με υψηλά ποσά ανά «κεφάλι» ωφελούμενου
κατηγοριοποιεί τους εργαζόμενους σε «voucher-άδες» και μη
Εάν οι εργαζόμενοι μέσω voucher ήταν εγγεγραμμένοι «Καρανίκες» στον ΣΥΡΙΖΑ θα ήταν πιο «ωφελούμενοι» αφού θα είχαν άλλα δικαιώματα. Τελικώς, με τον ΣΥΡΙΖΑ, όλοι είναι ίσοι, αλλά μερικοί είναι πιο ίσοι από τους άλλους.
2. Αύξηση διάρκειας απασχόλησης των εργαζομένων στα κοινωφελή προγράμματα στους 8 μήνες από τους πέντε
Ψέμα: Ο ΟΑΕΔ λέει ρητά στις ανακοινώσεις του (τελευταία ανακοίνωση στις 7/6/2016) ότι η διάρκεια της απασχόλησης είναι πεντάμηνη.
3. Πρόγραμμα 8μηνης απασχόλησης για 2,297 ανέργους σε hot spots και Κέντρα Φιλοξενίας
Αν και η ΑΥΓΗ ανακοινώνει τη δράση ως υλοποιηθείσα στις 5/6, ακόμα και σήμερα, στις 9/6/2016 δεν έχει εκδοθεί η προκήρυξη για το πρόγραμμα 8μηνης απασχόλησης ανέργων στα hot spots.
ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
1. Εισπράξαμε 1 δις € επιπλέον από καταπολέμηση της φοροδιαφυγής
Ακόμα ένα ψέμα: Στις 4/3/2016 ο κ. Αλεξιάδης απάντησε σε ερώτηση στη βουλή ότι οι συνολικές εισπράξεις από πλαστά και εικονικά τιμολόγια το 2015 ήταν 386 εκ. ευρώ.
Κι όσο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, το 2010 εισπράξαμε το 70% των φόρων, το 2015 εισπράξαμε μόλις το 45%.
2. Προστασία όλων των δανείων που σχετίζονται με την πρώτη κατοικία αντικειμενικής αξίας έως 140.000 ευρώ
Τεράστιο ψέμα: Με την τροπολογία 469 που ψηφίστηκε στον νόμο 4393/2016 στις 2/6/2016 έπαψε να ισχύει η προστασία της πρώτης κατοικίας έως 140.000 €. Πλέον όλα τα δάνεια, ανεξάρτητα της αντικειμενικής αξίας του ακινήτου που τα εγγυάται, μπορούν να δοθούν στις εταιρείες διαχείρισης δανείων.
Δείτε αναλυτικά τι ισχύει εδώ.
3. Σταθεροποιήσαμε μισθούς & συντάξεις γεγονός που οδήγησε σε αύξηση της εσωτερικής ζήτησης
Βάσει του νέου ασφαλιστικού οι υφιστάμενες συντάξεις επαναϋπολογίζονται. Θεωρητικά για τα τρία πρώτα χρόνια το ποσό της μείωσης προβλέπεται να δίνεται ως προσωπική διαφορά, κάτι που είναι σχεδόν βέβαιο ότι στην πράξη δεν θα συμβεί – ειδικά εάν συνδυαστεί με τον ψηφισμένο κόφτη.
Βάσει των στοιχείων του ΗΛΙΟΣ του Υπ. Εργασίας το 21% του συνόλου των συνταξιούχων έχουν συντάξεις πάνω από 1300 €, επομένως όλοι αυτοί θα υποστούν άμεσες μειώσεις λόγω του τελευταίου ασφαλιστικού νόμου.
Ο μέσος μισθός πλήρους απασχόλησης, βάσει των στοιχείων του ΙΚΑ, από 1246 € τον Σεπτ. 2014 πήγε στα 1171 € τον Σεπτ. 2015.
Από 1 Ιουλίου 2016, οι περισσότεροι μισθωτοί & συνταξιούχοι θα δουν στον τραπεζικό τους λογαριασμό χαμηλότερους μισθούς και συντάξεις λόγω της αύξησης των φορολογικών συντελεστών και της εισφοράς αλληλεγγύης. Επιπλέον, από Ιανουάριο 2017 η αύξηση εισφοράς για επικουρική σύνταξη θα μειώσει ακόμα περισσότερο το καθαρό εισόδημα από μισθούς.
Οι συνταξιούχοι ήδη από τον Σεπτέμβριο 2015 έβλεπαν μειωμένη τη σύνταξή τους, καθώς αυξήθηκε από 4 σε 6 % η κράτηση στις κύριες συντάξεις για τον κλάδο υγείας και από 0 σε 6% στις επικουρικές.
Επιπλέον, σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ.
Από το site της ΕΛΣΤΑΤ η τελική ιδιωτική κατανάλωση του πρώτου τριμήνου 2016 είναι μειωμένη κατά 2% έναντι της αντίστοιχης περσυνής περιόδου.
Επομένως, ούτε οι μισθοί και οι συντάξεις σταθεροποιήθηκαν ούτε η εσωτερική ζήτηση αυξήθηκε!
«ΚΟΦΤΗΣ» ΣΤΙΣ ΔΑΠΑΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ
1. Όριο στις δαπάνες για αποπληρωμή δανείων 15% ΑΕΠ μέχρι το 2038
Οι χρηματοροές εξυπηρέτησης του Χρέους αποτελούν ένα εναλλακτικό τρόπο για την αξιολόγηση της μελλοντικής επιβάρυνσης του δημόσιου χρέους. Ωστόσο, η αξιολόγηση της εξέλιξης του λόγου του χρέους προς το ΑΕΠ, καθώς και οι ανάγκες χρηματοδότησης σε μακροπρόθεσμη βάση (π.χ. σε ορίζοντα 30 χρόνων), στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αρκετές υποθέσεις, συμπεριλαμβανομένης της πορείας των επιτοκίων, τους δημοσιονομικούς στόχους και την αύξηση του ΑΕΠ.
Η εξυπηρέτηση του χρέους έχει ήδη μειωθεί σημαντικά από παρατεταμένες περιόδους χάριτος, χαμηλότερα της αγοράς επιτόκια και μεγάλες χρονικές διάρκειες εξόφλησης. Η σημερινή διάρθρωση του χρέους σημαίνει ότι οι χρηματοδοτικές ανάγκες – κόστος εξυπηρέτηση του χρέους συν πρωτογενές έλλειμα μείον έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις - θα παραμένουν κάτω από το όριο του ΔΝΤ που είναι το 15% του ΑΕΠ (γενικός κανόνας για την αξιολόγηση της βιωσιμότητας των δανεικών υποχρεώσεων για τις αναδυόμενες αγορές) για τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, οι ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες θα αυξηθούν σημαντικά από το 2022, όταν εμφανίζεται ξαφνικά η αποπληρωμή των αναβαλλόμενων τόκων (Σχήμα 1). Φυσικά, οι η χρηματοδοτικές ανάγκες ανά έτος εξαρτώνται καθοριστικά από την παραδοχή, ότι από το 2018 η κυβέρνηση θα έχει πρόσβαση στις αγορές με την έκδοση κάθε χρόνο 10ετούς ομολόγου μηδενικού τοκομεριδίου, γεγονός που εξηγεί την απότομη αύξηση το 2028, όταν ωριμάσουν οι καταβολές κεφαλαίου (Σχήμα). Σαφώς, αυτή η εξέλιξη θα εξομαλυνθεί από την έκδοση διαφορετικών ομολογιών σε διαφορετικές διάρκειες, αλλά η τάση θα ήταν βασικά η ίδια.
Μερικά από τα προβλήματα που συνδέονται με το υψηλό δημόσιο χρέος θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με παράταση της μέσης διάρκειας των προθεσμιών εξόφλησης, μείωση των επιτοκίων και rollover.Εμπειρικά στοιχεία δείχνουν ότι, οι διαγραφές χρεών συχνά ξεπερνούν τις αναδιαρθρώσεις της καθαρής παρούσας αξίας,(μειωμένα επιτόκια και αυξημένες διάρκειες), όσον αφορά την μετέπειτα ανάπτυξη και τις πιστωτικές αξιολογήσεις. Το αποτέλεσμα αυτό φαίνεται να αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι, οι αναδιαρθρώσεις της καθαρής παρούσας αξίας συχνά δεν μειώνει το χρέος για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα έτσι ώστε να καταστεί δυνατή μια διαρκής μείωση του λόγου του χρέους προς το ΑΕΠ. Ωστόσο, όπως τονίστηκε παραπάνω, ο λόγος, χρέους / ΑΕΠ είναι λιγότερο σχετικός δείκτης, δεδομένου ότι οι πολύ μεγάλες διάρκειες και τα χαμηλά επιτόκια συνεπάγονται ήδη μια χαμηλότερη καθαρή παρούσα αξία . Μέτρα για το χρέος που συνίστανται στην περαιτέρω αναδιάρθρωση των ταμειακών ροών δεν είναι απαραίτητα λιγότερο αποδοτικά από ό, τι διαγραφές χρεών, αν και δεν εξαλείφουν τελείως τους κινδύνους που μπορεί να προκύψουν, αν η ανάπτυξη είναι χαμηλότερη και τα επιτόκια είναι υψηλότερα σε σχέση με τις προσδοκίες. Επιμηκύνοντας τις λήξεις και τις περιόδους χάριτος για κεφάλαιο και τόκους, θα μπορούσε να εξασφαλίσει χαμηλές και σταθερές χρηματοδοτικές ανάγκες μακροπρόθεσμα και ως εκ τούτου να μειώσει την αβεβαιότητα. Επιπλέον, οι πληρωμές των επιτοκίων είναι σήμερα χαμηλές, αλλά όλα τα επίσημα δάνεια είναι σε κυμαινόμενα επιτόκια. Αντιστάθμιση του κινδύνου αυτού, για παράδειγμα, με κλείδωμα των επιτοκίων στα σημερινά επίπεδα, θα μειώσει την αβεβαιότητα και θα μπορούσε να προσφέρει κάποια ανάσα στην οικονομία να ανακάμψει, και οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις να τονώσουν την ανάπτυξη. Για παράδειγμα, μετατρέποντας το ανεξόφλητο χρέος με τους Ευρωπαίους εταίρους και τους θεσμούς (Ελλήνων Δανειακής Διευκόλυνσης, το EFSF και ESM) σε σταθερό επιτόκιο από το 2016 και μετά, θα μειώσει σημαντικά τις ακαθάριστες χρηματοδοτικές ανάγκες.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
1. 92% των φορολογουμένων με εισόδημα μόνο από επιχειρηματική δραστηριότητα θα πληρώσει λιγότερο φόρο
Με τα ποσοστά εισφορών να φθάνουν το 37,95% του φορολογητέου εισοδήματος και τους νέους φορολογικούς συντελεστές να είναι αυξημένοι για τα μεσαία εισοδήματα, όλοι οι μικρομεσαίοι ελεύθεροι επαγγελματίες κι οι αυτοαπασχολούμενοι ωθούνται στην φοροδιαφυγή.
2. Καμία μείωση των κύριων συντάξεων. Προστασία για τις συντάξεις που αθροιστικά (κύρια και επικουρική) φτάνουν στα 1300 ευρώ
Τον Σεπτέμβριο αυξήθηκε από 4 σε 6 % η κράτηση στις κύριες συντάξεις για τον κλάδο υγείας και από 0 σε 6% στις επικουρικές.
Βάσει των στοιχείων του ΗΛΙΟΣ του Υπ. Εργασίας το 21% του συνόλου των συνταξιούχων έχουν συντάξεις πάνω από 1300 €, επομένως όλοι αυτοί θα υποστούν άμεσες μειώσεις λόγω του τελευταίου ασφαλιστικού νόμου.
Θα μειωθούν όμως και οι συντάξεις κάτω των 1300 ευρώ, αφού η επικουρική σύνταξη, βαφτίζεται (με το άρθρο 6 της υπουργικής απόφασης 26083/887, ΦΕΚ 1605Β-7/6/2016) προσωπική διαφορά και ανοίγει έτσι διάπλατα παράθυρο για νέες περικοπές ακόμα και των χαμηλών συντάξεων κάτω από τα 1.300 ευρώ.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΤΟΜΕΣ
1. Αποκομματισμός του δημοσίου
Ψέμα: Με ένα μόνο άρθρο στο πολυνομοσχέδιο-κόφτη, που ψηφίστηκε πρόσφατα, προστέθηκαν 75 νέες θέσεις Γραμματέων σε Υπουργεία. Αλλά υπάρχει κι άλλο προηγούμενο: Συγκεκριμένα, ο κ. Βερναρδάκης είχε φέρει στη βουλή νομοσχέδιο σύμφωνα με το οποίο όλοι οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς των υπουργείων θα επιλέγονταν από μητρώο με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. Όλοι υποδέχθηκαν αυτή την αλλαγή θετικά, αλλά το βράδυ, λίγα λεπτά πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου, ο κ. Βερναρδάκης άλλαξε τη διατύπωση και είπε ότι οι γενικοί και ειδικοί γραμματείς – τα κομματικά στελέχη δηλαδή - θα παραμείνουν στις θέσεις τους και από το μητρώο θα επιλέγονται οι «διοικητικοί γραμματείς», ένα νέο στρώμα στην διοικητική ιεραρχία που επινόησε ο κ. Βερναρδάκης για να δικαιολογήσει την ύπαρξη του μητρώου χωρίς να θίξει του κομματικούς του φίλους, δηλαδή τους γενικούς και ειδικούς γραμματείς των υπουργείων.
2. Περιορισμός κατά 25% της δυνατότητας πρόσληψης συμβούλων και μετακλητών στα πολιτικά γραφεία Υπουργών
Ψέμα: Με διαδοχικές πράξεις του Υπουργικού Συμβουλίου αυξάνονται οι θέσεις συμβούλων στα γραφεία υπουργών. Τέτοιες πράξεις εκδόθηκαν, για παράδειγμα:
Στις 5/11/2015 (ΦΕΚ 139Α) αυξήθηκαν οι θέσεις συμβούλων στο γραφείο του κ. Μουζάλα.
Στις 19/11/2015 (ΦΕΚ 150Α) αυξήθηκαν οι θέσεις συμβούλων στο γραφείο του υπουργού εσωτερικών και διοικητικής ανασυγκρότησης
Στις 10/12/2015 (ΦΕΚ 171Α) αυξήθηκαν οι θέσεις συμβούλων στο γραφείο του κ. Παπαγγελόπουλου
Στις 4/3/2016 (ΦΕΚ 36Α) αυξήθηκαν οι θέσεις συμβούλων στο γραφείο του κ. Παρασκευόπουλου.
3. Ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί στις προμήθειες του δημοσίου άνω των 60,000 ευρώ
Ψέμα: Οι διαγωνισμοί για τα δημόσια έργα και τις μελέτες έχουν εξαιρεθεί τουλάχιστον έως τον Απρ. 2017 και το επιχείρημα του κύριου Σπίτρτζη είναι ότι χρειάζεται χρόνος για την εκπαίδευση των δημ. υπαλλήλων στη χρήση του συστήματος.
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
1. Πάταξη λαθρεμπορίου καυσίμων και καπνικών
ΔΕΝ έχει ψηφιστεί καμία σχετική ρύθμιση, αλλά και γενικότερα δεν έχει υπάρξει καμία σχετική δράση – ΜΕΓΑΛΟ ΨΕΜΑ.
Στο Μνημόνιο 3 (Ν.4336/2015) προβλέπεται ότι:
μέχρι τον Σεπτέμβρη του 2015 «Όσον αφορά την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, οι αρχές θα δημιουργήσουν τρεις κινητές ομάδες επιβολής του νόμου», ενώ
μέχρι το Δεκέμβρη του 2015 «θα εγκρίνουν μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων και τσιγάρων βάσει αποτελεσματικής διυπηρεσιακής συνεργασίας».
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν ούτε οι κινητές μονάδες επιβολής, ούτε ολοκληρωμένη στρατηγική, ούτε κάποια διυπηρεσιακή συνεργασία.
2. Η Δικαιοσύνη αναπνέει μακριά από παρεμβάσεις το κράτος λειτουργεί
Ψέμα. Ας κρίνει όποιος θέλει μόνος του, ανατρέχοντας σε κάποια παραδεπίγματα:
Εύκολη αποφυλάκιση εγκληματιών του κοινού ποινικού δικαίου
Δίκη Χρυσής Αυγής & αποφυλάκιση Ρουπακιά.
Παρέμβαση Παπαγγελόπουλου στην υπόθεση Βγενόπουλου.
Πρωτοφανείς υπερεξουσίες στην πρόεδρο του Αρείου Πάγου για την άσκηση πειθαρχικών διώξεων στους δικαστικούς λειτουργούς.
4,5 μήνες απεργία δικηγόρων – έχει σταματήσει να λειτουργεί η δικαιοσύνη.
ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ
1. Κάθαρση στο ποδόσφαιρο. Αντιμετώπιση βίας στα γήπεδα με κάρτα φιλάθλου.
Παίξαμε τουλάχιστον 2 φορές με το Grexit στο ποδόσφαιρο εξαιτίας του κ. Κοντονή. Κατάφερε να αντιμετωπίσει τη βία με άδεια γήπεδα. Tι θα κάνει αν επιτρέψει να γεμίσουν τα γήπεδα;
2. Εναρμόνηση του Ελληνικού Δικαίου με τον καταστατικό χάρτη της WADA (World runti-Dopping Agency)
Διακινδύνεψαν τη συμμετοχή μας στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο, φέρνοντας την τελευταία στιγμή ένα προχειρομεταφρασμένο σχέδιο νόμου όπου εντοπίσαμε πάνω από 170 λάθη. Αποδυναμώνουν το ΕΣΚΑΝ (Εθνικό Συμβούλιο Καταπολέμησης Ντόπινγκ) μειώνοντας δραματικά τον αριθμό των δειγματοληπτών. Ενεπλάκησαν στη διαδικασία εκλογής νέου μέλους στη ΔΟΕ, καταφέρνοντας για πρώτη φορά να μην υπάρχει ελληνική εκπροσώπηση.
Δείτε τα φυλλάδιά μας εδώ.