8 Μαΐου, 2015

Mε αυτά που κάνετε στην Παιδεία απομονώνετε τη δημιουργική Ελλάδα

Ποτάμι

Συνολική κριτική στην oπισθοδρομική πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο χώρο της Παιδείας άσκησε ο Σταύρος Θεοδωράκης στη διάρκεια της συζήτησης επίκαιρης ερώτησης προς τον Πρωθυοπυργό στη Βουλή. Ο επικεφαλής του Ποταμιού, κατήγγειλε τον κομματισμό, την ουσιαστική κατάργηση των Πρότυπων σχολείων, την επαναφορά των “αιώνιων φοιτητών” και την επιστροφή της Παιδείας στο χειρότερο παρελθόν.

Ο Σταύρος Θεοδωράκης επισήμανε ότι η χώρα “χρειάζεται μεγάλες κοινωνικές συμμαχίες για να τα βγάλει πέρα σε αυτή την κρίση. Υπάρχει ένα βουνό μπροστά μας και δεν μπορείτε μόνοι σας. Θα πρέπει να συστρατευθεί ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας και μιλώ για συστράτευση πέρα από το Κοινοβούλιο. Με αυτά που κάνετε στην παιδεία, απομονώνετε τη δημιουργική Ελλάδα και δεν οδηγείτε τη χώρα σε μια σύνθεση που θα επιτρέψει να αντιμετωπίσουμε τα μεγάλα προβλήματα της παιδείας” τόνισε ο επικεφαλής του Ποταμιού.

Αναφερόμενος στο θέμα της διαπραγμάτευσης στη διάρκεια της δευτερολογίας του ο Σταύρος Θεοδωράκης επανέλαβε την πρότασή του για σύσκεψη των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και επεσήμανε ότι η πρόταση για κοινωνική συμμαχία δεν αφορά τη διεκδίκηση συμμετοχής σε κυβέρνηση λέγοντας χαρακτηριστικά "θα χρειαστεί μία συμμαχία της δημιουργικής προοδευτικής Ελλάδας, όχι μία κυβερνητική συμμαχία και το έχουμε ξεκαθαρίσει αυτό παρά τα όσα προσπαθούν κάποιοι να πουν, δε διεκδικούμε θέση στην Κυβέρνηση, η Κυβέρνηση είναι δική σας απόφαση και χειριστείτε το όπως θέλετε, αλλά διεκδικούμε ρόλο συνομιλητή για να φτιάξουμε τη μεγάλη κοινωνική συμμαχία που θα αλλάξει τη χώρα"

Δείτε το βίντεο:

Η πρώτη τοποθέτηση του Σταύρου Θεοδωράκη στη Βουλή ήταν η εξής:

“Κύριε Πρόεδρε, έχετε δίκιο που επισημαίνετε ότι είναι μια σημαντική μέρα και ίσως τώρα που ερχόμουνα σκέφτηκα να προτείνω στον κ. Τσίπρα να φορέσουμε και οι δυο γραβάτα για να τιμήσουμε αυτή τη διαδικασία που γίνεται μετά από τρία χρόνια.

Κύριοι συνάδελφοι, όπως ξέρετε, πριν από δυο μέρες, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Ποταμιού πήγε στους Αγίους Αναργύρους, στα δυτικά πέρα από το ποτάμι. Καμία σχέση με το Κολέγιο κ. Μπαλτά. Είδαμε εκεί τα παιδιά, είδαμε καθηγητές, είδαμε το Διευθυντή. Δεν διακόψαμε το μάθημα. Περιμέναμε τα διαλείμματα να μιλάμε από τα κάγκελα με τα παιδιά γι’ αυτά τα οποία θέλει το Υπουργείο να κάνει σε σχέση με τα Πρότυπα Σχολεία.

Η κραυγή των παιδιών είναι πολύ συγκεκριμένη. Δώστε μας τη δυνατότητα να ξεχωρίσουμε. Είναι το μοναδικό σχολείο στην Δυτική Αθήνα, το μοναδικό σχολείο σε μια λαϊκή περιοχή της Αθήνας που είναι Πρότυπο. Ήταν υπερήφανα που είχαν προσπαθήσει να είναι μέσα σε αυτό το σχολείο και πίστευαν ότι θα μπορούσαν να ξεχωρίσουν.

Η απόφαση του Υπουργείου να εκμηδενίσει ουσιαστικά τη λειτουργία των πρότυπων σχολείων, τους έχει δημιουργήσει μια μεγάλη απορία. Εάν η ανάγκη τους να ξεχωρίσουν είναι κόντρα στη λογική αυτή τη στιγμή της πολιτείας.

Βέβαια δεν είναι μόνο τα πρότυπα σχολεία. Είναι οι αιώνιοι φοιτητές που πρέπει να επανέλθουν, να επιστρέψουν. Η μοναδική χώρα στην Ευρώπη που έχουμε αυτό το θεσμό των αιωνίων φοιτητών, που εμείς δεν λέμε να μην έχουμε μια συμπεριφορά ανεκτική απέναντι στους φοιτητές που είναι εργαζόμενοι, απέναντι στους φοιτητές που έχουν κοινωνικές υποχρεώσεις. Βεβαίως και θα πρέπει να έχουμε μια ανεκτική συμπεριφορά. Αλλά αιώνιοι φοιτητές χωρίς κανένα αποτέλεσμα;

Έχουμε την κατάργηση, την πρόθεση να καταργηθεί η ηλεκτρονική ψηφοφορία. Υπάρχουν άνθρωποι στο ΣΥΡΙΖΑ, ευτυχώς λίγοι, που μιλούν για τεχνοφασισμό. Είναι τεχνοφασισμός σήμερα η ηλεκτρονική ψηφοφορία; Πού θα επιστρέψουμε; Στα περιστέρια που είναι και λίγο πιο γραφικό;

Ξενόγλωσσα προπτυχιακά. Θα πρέπει κι αυτά να καταργηθούν. Είναι μια μεγάλη ευκαιρία να ανοιχτούν τα πανεπιστήμια και σε ξένους φοιτητές. Σε τμήματα προπτυχιακά, ξενόγλωσσα και το Υπουργείο λέει ότι θα πρέπει να τα καταργήσουμε. Υπάρχει μια δικαιολογία ασαφής του κ. Υπουργού προς το Πανεπιστήμιο της Θράκης και σε άλλα πανεπιστήμια ότι θα και όσους και αυτά κλπ. Υπάρχει ξεκάθαρη απάντηση; Θα καταργηθούν τα ξενόγλωσσα τμήματα στα προπτυχιακά;

Και βέβαια είναι η επιστροφή των κομματικών παρατάξεων στα πανεπιστήμια. Θα μου πείτε είχαν φύγει ποτέ; Όχι. Αλλά τους δίνουμε πάλι έδαφος. Έχουμε πει και υποστηρίζουμε σαν Ποτάμι, ότι οι φοιτητές πρέπει να έχουν λόγο στη διοίκηση των πανεπιστημίων. Θα πρέπει να βρούμε ένα τρόπο οι φοιτητές να έχουν λόγο, όχι οι κομματικές παρατάξεις να έχουν λόγο. Όχι αύριο η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ, σήμερα η Ν.Δ. και μεθαύριο η παράταξη του Ποταμιού. Θα πρέπει να αφήσουμε και το έχουν κάνει με επιτυχία σε όλα τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, να αφήσουμε τους φοιτητές έξω από μια στείρα κομματική διαμάχη. Άλλο η πολιτικοποίηση των φοιτητών και άλλο να παίρνουν εντολές από την Κουμουνδούρου, τη Χαριλάου Τρικούπη, τη Συγγρού.

Τα παιδιά φεύγουν κ. Πρωθυπουργέ.Δε φεύγουν σήμερα, δε φεύγουν σήμερα επειδή είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Φεύγανε και χθες, φεύγουν τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης. Πάνε στα ξένα πανεπιστήμια. Προσπαθούν να αναζητήσουν λύσεις. Κι εμείς αντί να τους δώσουμε λύσεις, γυρνάμε την παιδεία κάποιες 10ετίες πίσω.

Καταργείτε και την αξιολόγηση. Καταργείτε κάθε μορφή αξιολόγησης για τους Διευθυντές, για τα Εκπαιδευτικά Συμβούλια καταργούμε την αξιολόγηση. Και θέλω συγκεκριμένα κ. Πρωθυπουργέ να σας ρωτήσω, τι θα πείτε στον κ. Γκουρία όταν θα σας ρωτήσει. Είναι φιλικές οι σχέσεις, απ’ ό,τι έχω καταλάβει, το τελευταίο διάστημα. Μιλώ για τον άρχοντα του ΟΟΣΑ. Ξέρετε ότι ο ΟΟΣΑ έχει ως πρώτη προτεραιότητα την αξιολόγηση στην παιδεία και όχι μόνο έχει σαν πρώτη προτεραιότητα, το έχει θέσει αυστηρά απέναντι και στους προηγούμενους, στο προηγούμενο καθεστώς, ότι δεν μπορεί μια παιδεία ευρωπαϊκή να είναι έξω από πλαίσια αξιολόγησης.

Και είναι απόλυτος ο κ. Μπαλτάς, αλλά και ο κ. Κουράκης, ότι καμία αξιολόγηση σε κανένα σύστημα. Δηλαδή περίπου η επιστροφή στο παλιό. Τρύπωσες στην εκπαίδευση; Σώθηκες. Και δεν μιλώ για διορθώσεις που προφανώς και πρέπει να γίνουν στο σύστημα αξιολόγησης, θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες διορθώσεις, αλλά μιλώ για την κατάργηση της αξιολόγησης, την οποία επιβάλουν οι υπουργοί σας.

Και πάμε βέβαια στο πολύ μεγάλο θέμα της παιδείας. Μια που είναι και ο Πρωθυπουργός εδώ, θα μου επιτρέψετε να πω, ότι να μην συμπεριφερόμαστε στη Βουλή όπως στις κομματικές μας συναντήσεις. Το λέω για τις προηγούμενες συμπεριφορές και καλό θα είναι να το λάβετε υπόψη σας.

Το λέω και το αναγνωρίζετε κ. Πρόεδρε, ότι οι ψίθυροι δεν είναι προς τιμήν του βουλευτών. Δεν ψιθυρίζουμε. Εάν θέλουμε να πούμε κάτι, μπορούμε να ζητήσουμε το λόγο. Είναι εδώ ο Πρωθυπουργός, υπάρχει μια ερώτηση, θα εκθέσουμε τις απόψεις.

Ήθελα να πάω σε ένα πολύ μεγάλο ζήτημα που έχει τίτλο «περιφερειακοί διευθυντές». Θα το ξέρετε. 13 περιφερειακοί διευθυντές ορίστηκαν από την κυβέρνησή σας. Ένας σε κάθε περιφέρεια και κάναμε ένα λάθος εμείς και θέλω να το διορθώσω και θα σας πω ποιο είναι αυτό.

Είπαμε ότι είναι 11 στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, 1 στέλεχος των ΑΝΕΛ και 1 άλλο πρόσωπο που δεν είναι εμφανής η κομματική του ταυτότητα, τουλάχιστον στο GOOGLE, γιατί μιλάμε ότι η έρευνά μας δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο. Πατήσαμε ένα όνομα και είδαμε ότι αυτός ήταν υποψήφιος βουλευτής, ο άλλος ήταν στέλεχος στην τάδε Νομαρχιακή, ήταν πολύ απλά τα πράγματα για μας.

Ο ένας εμφανιζόταν από εμάς ως ανένταχτος. Ούτε στους ΑΝΕΛ, ούτε στο ΣΥΡΙΖΑ. Και λάβαμε ένα τηλεφώνημα, δεν ξέρω εάν ήταν από τον ίδιο, ή αν κάποιος προσποιήθηκε στο Ποτάμι. Μας τηλεφώνησε και μας εξήγησε ότι παιδιά είμαι και εγώ ΑΝΕΛ. Είμαι στη Χριστιανική Δημοκρατία, είμαι με τους ΑΝΕΛ. Άρα δεν είναι ότι είμαι εκτός. Ίσως να φοβήθηκε δηλαδή ο άνθρωπος μη θεωρηθεί ανένταχτος και στη δεύτερη κρίση απομακρυνθεί.

Διορθώνουμε δηλαδή την παρέμβασή μας, γιατί στα χαρτιά λέμε άλλα πράγματα, είναι 11 στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, και 2 στελέχη των ΑΝΕΛ. Είναι περίπου αυτά που και το προηγούμενο καθεστώς έκανε, αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για να μας πείτε ότι τα ίδια κάνανε και οι άλλοι. Δώσανε τα χαρτιά τους 400 άνθρωποι γι’ αυτές τις θέσεις. 400 άνθρωποι. Δεν επελέγη κανείς άξιος έξω από το υπόλοιπο πολιτικό σύστημα; Κάποιος ανεξάρτητος, κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί με τα κόμματα δεν μπορεί να είναι Περιφερειακός Διευθυντής; Ένας, δυο από τους 400;

Και εάν τέλος πάντων κ. Πρωθυπουργέ είχατε αποφασίσει ότι αυτοί οι 13 είναι οι καλοί, τότε γιατί κάνατε τον διαγωνισμό; Γιατί κάνατε τον διαγωνισμό και γιατί δε δίνετε τα βιογραφικά αυτών των ανθρώπων που διεκδίκησαν μια θέση στη δημοσιότητα; Αλλά νομίζω ότι τελικά επιβεβαιώνεται κ. Πρόεδρε, ότι το μόνο κράτος που έχει συνέχεια στην Ελλάδα είναι το πελατειακό.

Βέβαια η παιδεία δεν ήταν παράδεισος με το προηγούμενο καθεστώς. Υπήρχε ανισότητα. Υπήρχαν συντηρητικές ιδεοληψίες, υπήρχαν αναχρονισμοί. Αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία.

Έλεγα ότι δεν είναι παράδεισος η παιδεία. Δεν είναι παράδεισος. Ούτε με τους προηγούμενους ήταν παράδεισος. Το θέμα είναι να πάμε σε κάποιες διαδικασίες που θα βελτιώνουν την κατάσταση και αυτό δεν γίνεται. Και φοβάμαι δεν γίνεται ηθελημένα, γιατί η κυβέρνηση δεν συζητά. Είπε ο Πρωθυπουργός σε μια συνάντησή μας, προσωπικά, ότι θα συζητήσουμε για το θέμα της παιδείας. Δεν συζητήσαμε. Όλα είναι κατεπείγοντα, όλα είναι εσπευσμένα.

Δε συζητά. Και ξέρετε, για να τελειώνω να σας πω το εξής: η χώρα κ. Τσίπρα χρειάζεται μεγάλες κοινωνικές συμμαχίες για να τα βγάλει πέρα σε αυτή την κρίση. Υπάρχει ένα βουνό μπροστά μας και δε μπορείτε μόνοι σας. Θα πρέπει να συστρατευθεί ένα μεγάλο τμήμα της κοινωνίας και μιλώ για συστράτευση πέρα από το Κοινοβούλιο, έξω και με αυτά που κάνετε στην παιδεία, απομονώνετε τη δημιουργική Ελλάδα και δεν οδηγείτε τη χώρα σε μια σύνθεση που θα επιτρέψει να αντιμετωπίσουμε τα μεγάλα προβλήματα της παιδείας.”

Η δευτερολογία του επικεφαλής του Ποταμιού:

“Θα ήταν καλό, για να γίνει αυτή η διαδικασία ουσιαστικά να απαντάτε κ. Πρόεδρε της Κυβέρνησης σε αυτά τα οποία εγώ λέω κι όχι σε αυτά που θεωρούν οι Σύμβουλοί σας ότι θα πω. Δηλαδή μιλήσατε έξι λεπτά για τα Συμβούλια, απαντώντας σε κάτι που εγώ δεν έχω θέσει. Mπορείτε να τη δείτε τη γραπτή ερώτηση, ποιες είναι οι αναφορές μας στα Συμβούλια;

Μιλήσατε έξι λεπτά για τα Συμβούλια, για κάτι το οποίο εγώ δεν ανέφερα καν. Είπαμε για τους «αιώνιους» που δουλεύουν, που σας είπα στην τοποθέτησή μου ότι βεβαίως οι αιώνιοι που δουλεύουν είναι μία ξεχωριστή ιστορία και υπάρχουν τρόποι να βλέπει το εκπαιδευτικό σύστημα ποιοι πραγματικά δεν μπορούν να είναι στο πανεπιστήμιό τους και να μην έχουν την ίδια συμπεριφορά απέναντι σε όλους αυτούς που δεν πηγαίνουν απλώς στα πανεπιστήμια.

Και βέβαια για τα 200 χιλιάδες παιδιά που φύγανε, σας είπαμε ότι δεν είσαστε εσείς υπεύθυνος βέβαια και δεν είναι ένας νόμος που αλλάζει ο υπεύθυνος, είναι το ασφυκτικό πλαίσιο που έχουμε δημιουργήσει σε αυτή τη χώρα ότι υπάρχει μία συντηρητική ιδεοληπτική διακυβέρνηση μέχρι το 2015 και ξαφνικά έρχεται, επιτρέψτε μου, μία αριστερή θέλει να λέγεται ιδεοληπτική διακυβέρνηση που δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο για τους δημιουργικούς ανθρώπους.

Δε φεύγουν οι φοιτητές επειδή ήρθατε εσείς, οι φοιτητές φεύγανε, αλλά συνεχίζουν να φεύγουν και θα συνεχίσουν να φεύγουν όσο εσείς προχωράτε σε μία ιδεοληπτική πορεία και σε μία πορεία κομματικού κράτους.

Η μεγάλη μας διαφωνία και να σας την πω: Δεν είπε κανείς ότι οι Γενικοί Γραμματείς δεν μπορεί να είναι και στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Και βεβαίως μπορεί να είναι, όπως και οι Περιφερειακοί Διευθυντές μπορεί να είναι στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και οι Διευθυντές των σχολείων μπορεί να είναι στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Αλίμονο αν πούμε ότι τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν την ικανότητα να λάβουν τέτοιες σημαντικές θέσεις.
Αλλά όταν προκηρύσσονται 13 θέσεις, δώστε μου εσείς μια λογική εξήγηση σαν λογικός άνθρωπος που είστε, 400 αιτήσεις είχαμε για 13 θέσεις και ω του θαύματος οι 11 είναι στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και 2 των ΑΝΕΛ. Δεν υπάρχει κανείς από κανένα άλλο πεδίο να αναλάβει αυτή τη θέση των Περιφερειακών Διευθυντών; Να σας πω κάτι, οι λεπτομέρειες θα κρίνουν την πορεία.

Δεν έχει συγκεκριμένη απάντηση και προσπαθούν οι Υπουργοί, επειδή το θέμα δεν είναι δικό μας, το θέτουν συνέχεια κ. Πρωθυπουργέ, το θέτουν συνέχεια οι εφημερίδες, το θέτουν συνέχεια οι φοιτητές και οι μαθητές, το συζητούν στο διαδίκτυο, στο facebook, στα κοινωνικά δίκτυα.

Και ξέρετε ποια είναι η απάντηση του Υπουργείου σας; Ότι είναι προσωπικά δεδομένα ποιοι είναι οι 400 που ζητήσανε τις θέσεις και είναι προσωπικά δεδομένα ποιοι είναι οι 13. Δεν είναι προσωπικά δεδομένα, όταν οι 13 σας λέω είναι όλοι στελέχη του κυβερνητικού σχηματισμού σας.

Μου είπατε κ. Πρωθυπουργέ ότι “θα γίνει διάλογος”. Πότε θα γίνει διάλογος, με ποια διαδικασία; Το νομοσχέδιο αυτό, το νομοσχέδιο του κ. Κουράκη, που διορθώνει υποτίθεται για σας κάποια πράγματα στην παιδεία, ήρθε σαν τροπολογία στο νομοσχέδιο για τον αθλητισμό, που ήταν μία προσβολή για τη διαδικασία, αποσύρθηκε και ήρθε ως κατεπείγον μετά σε μια διαδικασία.

Σήμερα δεν έχει γίνει κανένας διάλογος, με κανέναν φορέα, δεν έχει συζητήσει δηλαδή η κοινωνία γι΄ αυτό το νόμο. Και να σας πω και κάτι, δε θα υπερασπιστώ όλα τα σημεία του προηγούμενου νόμου που αναφέρατε, του νόμου που ψήφισε με 255 έδρες η Βουλή.

Αλλά είναι γνωστό ότι για εκείνο το νόμο υπήρχε ένας διάλογος έντονος, με διαφωνίες, περίπου ενάμισι χρόνο. Δεν είναι κάτι μυστικό, ενάμισι χρόνο υπήρχε αυτή η διαβούλευση στα πανεπιστήμια. Βεβαίως κατέληξε σε ένα συμπέρασμα, το οποίο σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει, αλλά όχι ότι δεν υπήρξε διάλογος.

Ο διάλογος δηλαδή του ενάμισι χρόνου τότε διαγράφεται και θεωρούμε διάλογο κ. Πρωθυπουργέ το κατεπείγον του νομοσχεδίου το οποίο συζητάται σήμερα στη Βουλή, έτσι δεν είναι; Συζητάται σήμερα, μέσα σε τρεις μέρες δηλαδή; Πότε έγινε αυτός ο διάλογος;

Λοιπόν, κάνατε μια προσωπική αναφορά στον κ. Θεοχάρη. Θα θέλαμε και πραγματικά θα θέλαμε τώρα που έχετε εσείς τα στοιχεία, έχετε τους φακέλους του ΣΔΟΕ, έχετε τους φακέλους των προσλήψεων, θα θέλατε να πείτε συγκεκριμένα σε ποιες υποθέσεις παρενέβη ο κ. Θεοχάρης, ποιους διόρισε;

Βεβαίως εσείς θα το πείτε, μα εσείς λέτε ότι έκανε μια προσωπική πολιτική με κάποια email. Επειδή λοιπόν είναι γνωστό ότι ο Θεοχάρης ήταν αγύριστο κεφάλι και δεν άκουγε κι αυτός ήταν ο λόγος άλλωστε που απομακρύνθηκε από τους προηγούμενους, σας λέμε ότι εμείς θα θέλαμε τη δημοσιότητα και δε θέλουμε τους ψιθύρους γι΄ αυτά τα πράγματα.

Εάν πραγματικά έχετε στοιχεία ότι οποιοσδήποτε Βουλευτής από το Ποτάμι εξυπηρέτησε στο παρελθόν σε οποιαδήποτε θέση κάποιους ανθρώπους με κάποιους άνομους τρόπους, έξω από τις πολιτικές αρχές που πρεσβεύει το Ποτάμι, πραγματικά θα θέλαμε να μας το πείτε.

Να σας πω τώρα: Θα πρέπει να προβληματιστείτε πάρα πολύ από την αποδοκιμασία της πολιτικής σας στο θέμα της παιδείας. Δεν ξέρω αν είδατε στις δημοσκοπήσεις, το 70% στη μία, το 80% στην άλλη, λένε ότι είναι λάθος αυτά που κάνουν οι Υπουργοί σας στην παιδεία.

Δεν είναι δηλαδή στραβός ο γιαλός κ. Τσίπρα, είναι στραβά τα πανιά, είναι στραβός ο τρόπος που αρμενίζουν οι Υπουργοί σας. Και βέβαια δεν είναι μόνο στην παιδεία, για να είμαστε ειλικρινείς, έτσι; Κι αυτό ίσως λίγο τους αθωώνει.

Είναι και στο θέμα των προσφύγων και μεταναστών, είναι στο θέμα της Δημόσιας Διοίκησης. Κι εμείς ψηφίσαμε τις καθαρίστριες όπως ξέρετε, που είδαμε ότι τις χαιρετίσατε κι εμείς τις είδαμε χωρίς τυμπανοκρουσίες κι εμείς μιλήσαμε, γιατί έχουμε φίλες ανάμεσά τους, έτσι; Αλλά υπερασπιστείτε τα υπόλοιπα άρθρα του κ. Κατρούγκαλου.

Δεν είναι λοιπόν μόνο το θέμα της παιδείας, είναι το θέμα της δικαιοσύνης, είναι το θέμα των φυλακών, είναι πολλά θέματα που η κοινωνία είναι απέναντί σας. Και να σας πω το εξής και το είπε ο καινούριος διαπραγματευτής, ο καινούριος Υπουργός που κάνει τη διαπραγμάτευση κι έχει δίκιο, ότι είναι δύσκολο να κάνεις μια διαπραγμάτευση.

Πήγαμε σε αχαρτογράφητα νερά κι εμείς το αναγνωρίζουμε, έχει δίκιο ότι ήταν αχαρτογράφητα τα νερά, έχει δίκιο ότι θα μπορούσαν να γίνουν κάποιες καθυστερήσεις κι έχει δίκιο ότι μερικά πράγματα θα γινόταν λάθος και θα τα διορθώνατε στην πορεία.

Αλλά υπάρχει άλλοθι γι΄ αυτά που γίνονται στην εσωτερική πολιτική; Γι΄ αυτά που έχει συζητήσει τόσο καιρό η κοινωνία; Υπάρχει άλλοθι γι΄ αυτά που κάνετε στην παιδεία; Εδώ δεν είναι αχαρτογράφητα νερά, είναι καθαρά τα πράγματα: Ή πας σε ένα ευρωπαϊκό σύστημα παιδείας, σε ένα σύγχρονο σύστημα παιδείας ή πας σε ένα σύστημα Βόρειας Κορέας.

Και κ. Τσίπρα δείτε το, συζητήστε το, μιλήστε και με τον ΟΟΣΑ. Ξέρετε τον κ. Γκουρία, θα σας πει ότι πάτε πίσω. Οι διαδικασίες κατάργησης της αξιολόγησης δημιουργούν ένα αρνητικό περιβάλλον. Θα σας το πει και επίσημα, αν δεν πιστεύετε εμένα δηλαδή θα σας το πει στη δική του γλώσσα που είναι ίσως πιο πειστική.

Για όλα αυτά λοιπόν πρέπει να μιλήσουμε κ. Τσίπρα και πρέπει να μιλήσουμε εδώ στη Βουλή, θα πρέπει να μιλήσουμε στις Επιτροπές και θα πρέπει να φύγετε από τη λογική ότι στην παιδεία νομοθετούμε με διαδικασίες κατεπείγοντος. Θα πρέπει να ακούγονται, θα πρέπει να ακούγονται οι Καθηγητές, οι Δάσκαλοι, οι φοιτητές, θα πρέπει να βρείτε έναν τρόπο να επικοινωνείτε με τους πολλούς και όχι να επικοινωνείτε μόνο με τα μικρά-μικρά τμήματα του κόμματός σας.

Δηλαδή, για να σας το πω γενικεύοντας λίγο. Η προεκλογική περίοδος τελείωσε, είμαστε στη διακυβέρνηση, έχετε την ευθύνη της χώρας στα χέρια σας. Άρα η δική σας ευθύνη είναι να συνομιλείτε με τους πολλούς, να παραμερίσετε τα συμφέροντα, να παραμερίσετε τις συντεχνίες, να παραμερίσετε τις κλειστές συνιστώσες του κόμματός σας και να συνομιλήσετε με την κοινωνία. Αυτό σας καλούμε να κάνετε.

Και βεβαίως και τελειώνω κ. Πρόεδρε και βεβαίως υπάρχει το μεγάλο θέμα της διαπραγμάτευσης που περιμένουμε τις απαντήσεις σας το επόμενο διάστημα.

Δεν είναι βέβαια μόνο ο κ. Βενιζέλος που ρωτάει και θα πρέπει να σας το πω και εμπιστευτικά, γιατί δεν έχετε χρόνο ίσως να κυκλοφορείτε στους διαδρόμους της Βουλής και σωστά δεν έχετε γιατί είσαστε σε μια σκληρή διαπραγμάτευση, στην οποία όπως σας έχω πει και προσωπικά σας στηρίζουμε σε αυτή τη διαπραγμάτευση, γιατί δε θέλουμε να προχωρήσουμε στον παλιό δρόμο της λιτότητας, αλλά θέλουμε να προχωρήσουμε στον καινούριο δρόμο της ανάπτυξης κι εμάς μέχρι τώρα μας προσφέρετε μόνο μία ασφυξία.

Έλεγα λοιπόν ότι δε σας ρωτάει μόνο ο κ. Βενιζέλος, ρωτούν και οι Βουλευτές σας και εδώ στα ορεινά αλλά και άλλοι Βουλευτές σας και άλλα στελέχη σας ρωτούν «τι γίνεται με την Ευρώπη». Ίσως να μην είναι δυνατή μία κουβέντα μέσα στο Κοινοβούλιο και το σέβομαι, επαναφέρω την πρότασή μου για μία συζήτηση σε επίπεδο Αρχηγών, μαζί με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, να ενημερωθούμε γι΄ αυτό που γίνεται στην Ευρώπη, γι΄ αυτά που αποφασίζετε.

Θα χρειαστεί μία μεγάλη συμμαχία για να προχωρήσει η χώρα μπροστά, σας το ξαναείπα, μία συμμαχία της δημιουργικής προοδευτικής Ελλάδας, όχι μία κυβερνητική συμμαχία και το έχουμε ξεκαθαρίσει αυτό παρά τα όσα προσπαθούν κάποιοι να πουν, δε διεκδικούμε θέση στην Κυβέρνηση, η Κυβέρνηση είναι δική σας απόφαση και χειριστείτε το όπως θέλετε, αλλά διεκδικούμε ρόλο συνομιλητή για να φτιάξουμε τη μεγάλη κοινωνική συμμαχία που θα αλλάξει τη χώρα.

Σας ευχαριστώ.”

5Q8A6511 5Q8A6406 5Q8A6406 1

Φωτογραφίες: Γιάννης Μισουρίδης

8 Μαΐου 2015