9 Μαΐου, 2017

Το Ποτάμι στο διάλογο για την ξενόγλωσση δημόσια εκπαίδευση

Όλγα Δούρου

Για να γίνουν ουσιαστικές αλλαγές σε αυτή τη χώρα πρέπει η παιδεία να μπει σε πρώτο πλάνο για να δημιουργηθεί ένα μακροπρόθεσμο Εθνικό Σχέδιο το οποίο δεν θα αλλάζει ανάλογα με τις Κυβερνήσεις. Αυτή είναι η βασική θέση του Ποταμιού η οποία εκφράστηκε στην ημερίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Αγγλικής της Δημόσιας Εκπαίδευσης με αντικείμενο τον διάλογο για την ξενόγλωσση δημόσια εκπαίδευση, την Κυριακή 7 Μαΐου 2017. Στη συζήτηση με τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά πολιτικά κόμματα, το Ποτάμι εκπροσώπησε η Όλγα Δούρου στέλεχος του Τομέα Νέα Γενιάς. Στην εκδήλωση μεταξύ άλλων έδωσαν το «παρών» η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών Γερμανικής, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος και η Βασιλική Δενδρινού Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ειδικότερα για την ξενόγλωσση δημόσια εκπαίδευση, η κα. Δούρου αναφέρθηκε στην τοποθέτησή της στα εξής βασικά σημεία:

1. Δημιουργία μικρότερων τμημάτων μαθητών.
2. Εισαγωγή μιας ώρας που έχει να κάνει με τον πολιτισμό, τη λογοτεχνία, την ιστορία στα ξενόγλωσσα μαθήματα.
3. Ενισχυτική διδασκαλία για την προετοιμασία για ξενόγλωσσα πτυχία.
4. Δυνατότητα λήψης του κρατικού πιστοποιητικού με ειδική έκπτωση για μαθητές.
5. Εκπαιδευτικές εκδρομές στο Γυμνάσιο και Λύκειο σε χώρες για γνωριμία και εξάσκηση στην εκμάθηση ξένων γλωσσών και ειδικά της Αγγλικής.

Η εκπρόσωπος του Ποταμιού στάθηκε και στον τρόπο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και της εκπαιδευτικής διαδικασίας από μια πραγματικά ανεξάρτητη αρχή σε συνάρτηση με τη δια βίου εκπαίδευση όχι μόνο σε θέματα τεχνογνωσίας αλλά και σε ζητήματα όπως διαχείριση τάξης, ψυχολογίας του παιδιού και αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού.

Όσον αφορά τις ιδιαίτερες ανάγκες που έχουν δημιουργήσει οι αυξημένες μεταναστευτικές ροές προτάθηκε η λειτουργία μικρών τμημάτων για τα προσφυγοπούλα σε συνεργασία με κοινωνικούς λειτουργούς, όπου η αγγλική γλώσσα θα λειτουργεί ως γέφυρα επικοινωνίας μεταξύ μητρικής και ελληνικής γλώσσας.

Κλείνοντας την παρέμβασή της η κα. Δούρου τόνισε ότι ο παραγωγικός και εποικοδομητικός διάλογος με τους εμπλεκόμενους φορείς στον χώρο της εκπαίδευσης πρέπει να συνεχιστεί δίχως αποκλεισμούς, ιδεοληπτικές εμμονές και προειλημμένες αποφάσεις.

Τομέας Παιδείας
Τομέας Νέας Γενιάς και Αθλητισμού

Σχετικά