13 Νοεμβρίου, 2015

Σύνδεση Πειραματικών Νηπιαγωγείων με Δημοτικά Σχολεία

Ερώτηση για το ενδεχόμενο σύνδεσης των 2 Πειραματικών Νηπιαγωγείων που λειτουργούν στο Πανόραμα του δήμου Πυλαίας – Χορτιάτη με Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία της Θεσσαλονίκης κατέθεσε προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων η βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης του Ποταμιού, Κατερίνα Μάρκου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: Σύνδεση Πειραματικών Νηπιαγωγείων Πανοράματος Θεσσαλονίκης με Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία

Το 2ο και το 3ο Πειραματικό Νηπιαγωγείο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης που βρίσκονται στο Πανόραμα είναι τα μοναδικά Πειραματικά Νηπιαγωγεία της χώρας που παραμένουν χωρίς σύνδεση με Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο.

Η έλλειψη σύνδεσης έχει ως αποτέλεσμα να καθίσταται άνευ αντικειμένου η εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών μεθόδων και πρακτικών σε αυτά αφού δεν μπορεί να εκτιμηθεί διαχρονικά η επίτευξη των στόχων της, μέσα από τη συνέχιση της φοίτησης σε αντίστοιχο δημοτικό σχολείο. Αντιθέτως, σε περίπτωση που τα νήπια που φοιτούν στα δύο νηπιαγωγεία δεν καταφέρουν να κληρωθούν για να συνεχίσουν τη φοίτησή τους σε Πειραματικό Δημοτικό, απαξιώνεται και ολόκληρη η προσπάθεια και έρευνα που έχει διεξαχθεί εν τω μεταξύ.

Σχετικό αίτημα για τη διασύνδεση ή εναλλακτικά την κατά προτεραιότητα εγγραφή των μικρών μαθητών των Νηπιαγωγείων σε Δημοτικό σχολείο υπεβλήθη προς την Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων τον Φεβρουάριο του 2014 και απερρίφθη, με το αιτιολογικό ότι «δεν υφίσταται σύνδεση των δύο νηπιαγωγείων με αντίστοιχα πρότυπα πειραματικά Δημοτικά σχολεία», χωρίς, βέβαια, να αναφέρεται καθόλου στο ενδεχόμενο έγκρισης τέτοιας σύνδεσης.

Επειδή υπάρχουν αυτή τη στιγμή δύο Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία στη Θεσσαλονίκη, το 1ο 12/Θ Πειραματικό Δ.Σ. Θεσσαλονίκης και το 3ο 12/Θ Πειραματικό Σχολείο Ευόσμου, με τα οποία θα μπορούσε να διερευνηθεί η δυνατότητα σύνδεσης και τα οποία έχουν τη δυνατότητα να απορροφήσουν τα 30 περίπου νήπια που φοιτούν αυτή τη στιγμή στα Νηπιαγωγεία,

Επειδή ο θεσμός των Πειραματικών Σχολείων όχι μόνο αποτελεί βασικό εργαλείο της εφαρμοσμένης παιδαγωγικής έρευνας αλλά και προσφέρει πρόσβαση σε ένα προοδευτικό και σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον σε πολλά παιδιά, πρέπει δε να ενισχυθεί και να αφορά σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάστε:

Προτίθεστε να εξετάσετε το ενδεχόμενο διασύνδεσης του 2ου και 3ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Πανοράματος Θεσσαλονίκης με κάποιο από τα Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία της περιοχής ούτως ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ομαλής μετάβασης από τη νέα σχολική χρονιά;

Η ερωτώσα βουλευτής:
Κατερίνα Μάρκου - Β' Θεσσαλονίκης