26 Μαΐου, 2015

Παιδεία στην Ελλάδα του 21ου αιώνα: Επιστροφή στα 80’s

Την Δευτέρα, 25 Μαΐου 2015, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχιακού Συγκροτήματος της Κοινότητας Υμηττού, το Ποτάμι οργάνωσε εκδήλωση για την Παιδεία, με τίτλο «Παιδεία στην Ελλάδα του 21ου αιώνα: Επιστροφή στα 80’s».

Την Δευτέρα, 25 Μαΐου 2015, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχιακού Συγκροτήματος της Κοινότητας Υμηττού, το Ποτάμι οργάνωσε εκδήλωση για την Παιδεία, με τίτλο «Παιδεία στην Ελλάδα του 21ου αιώνα: Επιστροφή στα 80’s».

Πρώτος τοποθετήθηκε ο Αντιδήμαρχος Δάφνης - Υμηττού και υπεύθυνος για θέματα Παιδείας κ. Δημήτρης Βερύκιος, ο οποίος και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις αρνητικές αλλαγές που φέρνει η σημερινή κυβέρνηση στον χώρο της παιδείας με τα νομοσχέδια που προωθεί.

Αμέσως μετά, τον λόγο έλαβε ο βουλευτής του Ποταμιού, κ. Γιώργος Μαυρωτάς. Το πολυνομοσχέδιο Μπαλτά και οι αρνητικές επιπτώσεις του στο σύστημα της Παιδείας (αναφέρθηκαν αρκετά παραδείγματα από τον χώρο των Πανεπιστημίων) “κυριάρχησαν” στην ομιλία του.

Αμέσως μετά, απηύθυνε χαιρετισμό ο Δήμαρχος Δάφνης-Υμηττού, κ. Μιχάλης Σταυριανουδάκης .
Ο κ. Λεωνίδας Καστανάς έκανε αναφορά στην κατάργηση των πρότυπων πειραματικών σχολείων και στις επιπτώσεις που επιφέρει αυτό σε μαθητές από οικογένειες χαμηλότερων εισοδηματικών στρωμάτων που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ιδιωτικά σχολεία.

Επίσης, αναφέρθηκε το θέμα της κατάργησης της τράπεζας θεμάτων, που στην ουσία έχει να κάνει με την κατάργηση ενός δίκαιου τρόπου επιλογής θεμάτων για τις εξετάσεις. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στην κατάργηση της αξιολόγησης, η οποία αποτελεί κεκτημένο του πολιτισμένου κόσμου.

Το λόγο μετά πήρε η κα Δάφνη Μανουσάκη (πολιτική ομάδα Παιδείας - Ανώτατη εκπαίδευση), η οποία και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις διαφορές μεταξύ των Ελληνικών Πανεπιστημίων και αυτών του εξωτερικού. Δόθηκε επίσης ιδιαίτερη έμφαση στις αντιπαλότητες και τις συντεχνιακές λογικές, ως εμπόδια για την ανάπτυξη και αναβάθμισή τους.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί, πως η κα Μανουσάκη ανέφερε χαρακτηριστικά πως η κα Γιαννάκου και η κα Διαμαντούλου ήταν οι μόνες που ανέλαβαν το πολιτικό κόστος (που δυστυχώς απαιτείται) για την αναβάθμιση του συστήματος της Παιδείας που ακολουθείται στην Ελλάδα.

Είναι λοιπόν απαράδεκτο, ο κ. Μπαλτάς, με ένα νόμο, να γκρεμίζει ότι καλό, δημιουργικό αλλά και με πολιτικό κόστος “χτίσαμε” τα προηγούμενα έτη. Το Ποτάμι επιθυμεί την συμμετοχή των φοιτητών ως ενιαίο σώμα, στις διεργασίες των ιδρυμάτων, αλλά όχι ως φερέφωνα των κομματικών μηχανισμών.

Από την επιτροπή διαλόγου συμμετείχε ο κ. Μανώλης Κουτούζης, ο οποίος και εστίασε στην ανάγκη της μείωσης του διεκπεραιωτικού ρόλου των διευθυντών των σχολείων. Ο νέος τρόπος επιλογής διευθυντών, δεν λαμβάνει υπόψη τις διοικητικές ικανότητες και δεξιότητες των στελεχών ενός σχολείου και αυτό μας βρίσκει κατηγορηματικά.. απέναντι.

Αμέσως μετά, τοποθετήθηκε ο κ. Χρήστος Μερεντίτης, εθελοντής της Τ.Ο. Δάφνης - Υμηττού και μέλος της Τοπικής Ομάδας Εργασίας για την Παιδεία. Τονίστηκε η ανάγκη της “ηθικής αποπομπής” της αποστήθισης στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Παρέθεσε επίσης προτάσεις για την βελτίωση του τρόπου διδασκαλίας των ελληνικών σχολείων, με στόχο την καλύτερη λειτουργία τους, ώστε οι μαθητές να αποκτούν κριτική σκέψη και λόγο, παράλληλα με την απόκτηση βασικών γνώσεων.

Ακολούθησε καταιγισμός ερωτήσεων από το κοινό. Η προγραμματισμένη ώρα λήξης της εκδήλωσης παρατάθηκε για 40 λεπτά, προκειμένου να μην μείνουν αναπάντητα ερωτήματα.

20150525_193735 20150525_195608

26 Μαΐου 2015