2 Ιουνίου, 2016

Η τιμή, τιμή δεν έχει…

Μαργαρίτα Γερούκη

Εύχομαι ολόψυχα στον κ. Λιάκο, πρόεδρο της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία και τους εκατό περίπου συνεργάτες του να απολαμβάνουν τα θαλασσινά τους μπάνια, άλλωστε και ο καιρός βοηθά! Παρά τις στιγμές γέλιου και να μας χάρισε η ανάγνωση τμημάτων του πορίσματος για την Παιδεία, ως ΠΟΤΑΜΙ θεωρώ ότι ο ρόλος μας είναι κυρίως αυτός: της εποικοδομητικής κριτικής.

Θα ήθελα λοιπόν με την ευκαιρία της πρότασης για την υπογραφή του προαιρετικά υποχρεωτικού Συμβολαίου Τιμής μεταξύ του Σχολείου και των Γονέων, να σημειώσω ότι πράγματι, σε πολλές σχολικές τάξεις συναντούμε και μάλιστα αναρτημένα σε περίοπτη θέση, «Συμβόλαια» με την υπογραφή των μαθητών και μαθητριών της τάξης. Είναι μια παιδαγωγική μέθοδος για να προσδιορίσουμε τους κανόνες επιθυμητής συμπεριφοράς και να δεσμεύσουμε την ομάδα στην τήρησή τους. Θα πρέπει όμως να επισημάνω στον κ. Λιάκο ότι στο Σχολείο και προκειμένου οι μαθητές και οι μαθήτριες να συνδιαμορφώσουν και υπογράψουν αυτό το Συμβόλαιο, προηγείται, αν θέλουμε να έχει νόημα το Συμβόλαιό μας, μια διαδικασία που ονομάζουμε καλλιέργεια εμπιστοσύνης ανάμεσα στα εμπλεκόμενα μέρη.

Ως εκ τούτου, αν ήθελε ο κ. Φίλης δια των εντεταλμένων του, κου Λιάκου και των  συνεργατών του, το δικό τους Συμβόλαιο Τιμής να έχει ουσία και νόημα, θα πρέπει λογικά να προηγηθεί ένα άλλο Συμβόλαιο ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τις οικογένειες μας αυτή τη φορά. Σε αυτό το άλλο Συμβόλαιο θα πρέπει το Υπουργείο να δεσμεύεται ότι: τα σχολεία θα ανοίξουν το Σεπτέμβρη με όλους τους εκπαιδευτικούς στις θέσεις τους. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θα διδάσκονται όλα τα γνωστικά αντικείμενα που προβλέπονται από το αναλυτικό τους πρόγραμμα και ότι θα έχουν όλα τα σχολικά βιβλία και την τεχνολογική υποδομή που χρειάζονται. Επίσης, ότι οι Σχολικές Επιτροπές των Δήμων θα έχουν λάβει εγκαίρως την απαραίτητη χρηματοδότηση για να φροντίσουν τα ζητήματα καθαριότητας και επισκευών των σχολικών μονάδων, τις μεταφορές των μαθητών αλλά και την προμήθεια πετρελαίου για το χειμώνα. Τέλος θα πρέπει αυτό το άλλο Συμβόλαιο να εγγυάται τόσο την επαναλειτουργία και ενίσχυση των Σχολών Γονέων όσο και ουσιαστική μέριμνα για τη λειτουργία των επικουρικών και υποστηρικτικών δομών εκπαίδευσης και συνεκπαίδευσης (για παράδειγμα, στελέχωση των ΚΕΔΔΥ, των τμημάτων ένταξης και έγκαιρη πρόσληψη εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης). Αν τιμούσε το Υπουργείο Παιδείας αυτό το Συμβόλαιο όλες οι υπόλοιπες προτεινόμενες δημοκρατικές και ανθρωπιστικές διαδικασίες θα είχαν αυτόματα δρομολογηθεί.

Αν όμως ο «Παιδαγωγικός Κώδικας  Δημοκρατικού Ανθρωπισμού», προϊόν άστοχης συρραφής παιδαγωγικών θεωριών και ασύνδετων εκπαιδευτικών μεθόδων με έναν αέρα κάλπικης πολιτικής επανάστασης. δεν είναι παρά μια πρόφαση για να δημιουργηθεί ένας ακόμη δημόσιος οργανισμός ημετέρων, το Εθνικό Συμβούλιο για τη Σχολική Ψυχολογία (ΕΣΣΨ), που θα θεσμοθετηθεί με όλες τις απαραίτητες επιτροπές και υποεπιτροπές, τότε λυπούμαι πολύ αλλά ακούμε τις πολιτικές «φυσαλίδες» εκπαιδευτικής ενόρασης  του κυρίου Υπουργού να σκάνε με θόρυβο πάνω από το κεφάλι μας και να γεμίζουν αέρα κοπανιστό, που είναι συνήθως το περιεχόμενο μιας φυσαλίδας, για μια ακόμη φορά τον δύσμοιρο αυτό τόπο!

* Η Μαργαρίτα Γερούκη είναι μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου

Σχετικά

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com