9 Οκτωβρίου, 2018

Η κοινοβουλευτική ερώτηση για την μετακίνηση ΑμΕΑ στα πλοία έπιασε τόπο

Γιώργος Μαυρωτάς

Λύση στις απαράδεκτες συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι ΑμεΑ συμπολίτες μας στη μετακίνησή τους με πλοία, έφερε η αναφορά που υπέβαλε ο βουλευτής του Ποταμιού, Γιώργος Μαυρωτάς στον Υπουργό Ναυτιλίας, τον περασμένο Αύγουστο.

Η αναφορά αφορούσε το απαράδεκτο περιστατικό εγκλωβισμού ενός ΑμεΑ συμπολίτη μας στο πάρκινγκ επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου τύπου φέρι - μποτ με προορισμό τη Θάσο τον περασμένο Αύγουστο, σύνηθες περιστατικό όπως καταγγέλλουν συμπολίτες μας.

Ο βουλευτής του Ποταμιού είχε ζητήσει άμεση νομοθετική πρωτοβουλία από την κυβέρνηση ώστε να μην επαναληφθούν τέτοια απαράδεκτα γεγονότα εις βάρος ΑμεΑ συμπολιτών μας. Η αναφορά του Γιώργου Μαυρωτά εισακούστηκε εν τέλει από το αρμόδιο Υπουργείο το οποίο εξέδωσε σχετική εγκύκλιο χθες, 8 Οκτωβρίου.

Στην εγκύκλιο του Υπουργείου Ναυτιλίας με θέμα «Μετακινήσεις των ΑμΕΑ με τα επιβατηγά πλοία » προβλέπονται τα παρακάτω:

«Έχει παρατηρηθεί πολλάκις να παραμένουν ΑμΕΑ στα οχήματά τους επί των χώρων οχημάτων ειδικότερα σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοία ανοικτού τύπου, με το αιτιολογικό ότι αυτά δεν μπορούν να μεταφερθούν από το χώρο οχημάτων στους χώρους ενδιαίτησης επιβατών, διότι καθίσταται εξαιρετικά δυσχερής η μετακίνησή τους, με τα διατιθέμενα επί του πλοίου μέσα και με την μη ενδεδειγμένη συνδρομή των ανειδίκευτων για τον σκοπό αυτό, μελών του πληρώματος.

Προς αποφυγή τέτοιων περιπτώσεων και με γνώμονα τη διασφάλιση της αξιοπρέπειας και της σωματικής ακεραιότητας όλων των επιβαινόντων, που ανήκουν στην ευαίσθητη κοινωνική ομάδα των ΑμΕΑ, πέραν της εκπαιδεύσεως που θα παρασχεθεί κατά τα οριζόμενα της παραγράφου της παρούσης, να ληφθεί, έως την 01-05-2019, μέριμνα για εφοδιασμό καθίσματος-φορείου σε όλα τα Ε/Γ πλοία, που είναι υπόχρεα στην εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Δράσης και μη, με τις ακόλουθες προδιαγραφές:

  • να είναι κατάλληλο για άμεση μεταφορά ασθενών από χώρους με περιορισμένη προσβασιμότητα,
  • να διαθέτει τουλάχιστον 4 λαβές, για να είναι εφικτή η εύκολη και άμεση μετακίνηση του καθίσματος φορείου σε κλίμακες ή ανισόπεδα τμήματα,
  • να διαθέτει ελαφρύ σκελετό κατασκευασμένο από αλουμίνιο,
  • να αναδιπλώνεται και να αποθηκεύεται εύκολα,
  • να διαθέτει δύο πτυσσόμενες χειρολαβές,
  • να διαθέτει δύο τροχούς στο πίσω μέρος του και η κίνησή του να γίνεται με αυτές,
  • να έχει δυνατότητα μέγιστου βάρους φορτίου τουλάχιστον 150 kg.

Οι Λιμενικές Αρχές, εντέλλονται όπως, διαπιστώσουν έως την 01-05-2019 την ύπαρξη του ως άνω περιγραφόμενου καθίσματος - φορείου σε όλα τα Επιβατηγά Πλοία.»

Ακολουθεί η σχετική ανάρτηση:

*Ο Γιώργος Μαυρωτάς είναι βουλευτής Αττικής και Γραμματέας Κοινοβουλευτικού Έργου του «Ποταμιού».